Znajdź rozwiązania dodatkowych zadań domowych
- Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę przyjaciół na temat wyjazdu na mecz piłki nożnej.
Na podstawie informacji zawartych w nagraniu uzupełnij luki 4.1.–4.3. w notatce, tak
aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens wysłuchanego tekstu. Luki należy
uzupełnić w języku angielskim. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które są
poprawnym uzupełnieniem luk 11.1.–11.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok
numeru każdej luki.
Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
A. at B. every C. fastest D. give E. largest F. let Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
A. let B. largest C. give D. fastest E. every F. at - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (8.1.–8.3.) literę,
którą oznaczono brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.DISCOVERY IN A CHIMNEY*
While renovating a house in Surrey, a builder made an interesting discovery in an unused
chimney. 8.1. _____ In it, a 7-year-old boy called Tom asked Santa Claus to bring him a few
coloured pencils and a woollen hat. The builder was surprised at how little the boy had asked
for, especially compared to what kids today want for Christmas. 8.2. _____ Tom – now an
old man – read his own letter on the internet and phoned the builder. During their
conversation, it turned out that young Tom had never got the presents. So the builder
decided to make Tom’s childhood dream come true. He gave the old man a huge box of
coloured pencils and a nice woollen hat. When Tom saw the presents, he was really happy.
8.3. _____ “But I’ll keep the hat,” he said smiling. “It will remind me that dreams can come
true.”Na podstawie: www.newsinlevels.com
* Chimney – komin.
Arkusz egzaminacyjny: wersja X
A. To show how much times have changed, he posted a photo of the letter online.
B. He decided to give his new pencils to a boy from a poor family he knew.
C. The old man never met the builder, but decided to write a letter to him.
D. It was a dirty old envelope which contained a 70-year-old letter.Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
A. He decided to give his new pencils to a boy from a poor family he knew.
B. The old man never met the builder, but decided to write a letter to him.
C. It was a dirty old envelope which contained a 70-year-old letter.
D. To show how much times have changed, he posted a photo of the letter online. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 12.1.–12.3. Zakreśl jedną z liter:
A, B albo C.QUILLING – ART FOR EVERYONE
If you want to give someone a unique present, try quilling. This is a way of 12.1. _____ lovely “pictures” from coloured strips of paper which you stick to a paper board. Quilling is quite cheap. It’s enough to have strips of paper in various colours, scissors, glue and two metal tools for holding the strips of paper and giving 12.2. _____ the shapes you want. All these things can be bought in an ordinary stationery shop, where you buy your exercise books and pens for school. Quilling may be difficult 12.3. _____, but with a little practice, you can become a real artist.
Źródło: quillingcards.net; loveart.pl; www.amazon.in
Arkusz egzaminacyjny: wersja X
12.1.
A. creating
B. created
C. create
12.2.
A. they
B. their
C. them
12.3.
A. at first
B. at all
C. at last
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
12.1.
A. created
B. creating
C. create
12.2.
A. them
B. their
C. they
12.3.
A. at all
B. at first
C. at last
- Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Dla każdej z opisanych sytuacji (5.1.–5.4.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl jedną
z liter: A, B albo C.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
5.1. Kolega chce pójść do kina na film, który Ci się nie podobał. Jak mu to odradzisz?
A. You aren’t allowed to watch it.
B. I can’t go and see it with you.
C. Don’t waste your time on it.5.2. Chcesz poczęstować koleżankę tortem. Co powiesz?
A. Help yourself.
B. Thanks a lot.
C. The same to you.5.3. Rozmawiasz z przyjaciółmi o koncercie, na którym niedawno byliście.
Jak wyrazisz swoją opinię o nim?
A. That would be great.
B. It’s nice to hear about it.
C. I really enjoyed it.5.4. Podczas dyskusji z kolegą chcesz przyznać mu rację. Co powiesz?
A. You’re right.
B. You can’t be serious.
C. You should agree with me.Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
5.1. Kolega chce pójść do kina na film, który Ci się nie podobał. Jak mu to odradzisz?
A. Don’t waste your time on it.
B. I can’t go and see it with you.
C. You aren’t allowed to watch it.5.2. Chcesz poczęstować koleżankę tortem. Co powiesz?
A. Thanks a lot.
B. The same to you.
C. Help yourself.5.3. Rozmawiasz z przyjaciółmi o koncercie, na którym niedawno byliście.
Jak wyrazisz swoją opinię o nim?
A. That would be great.
B. I really enjoyed it.
C. It’s nice to hear about it.5.4. Podczas dyskusji z kolegą chcesz przyznać mu rację. Co powiesz?
A. You can’t be serious.
B. You’re right.
C. You should agree with me. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań. Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.
13.1. Where (widziałeś) _______________________________ Tom yesterday?
13.2. I often use (rower mojego brata) _______________________________ to go to the supermarket.
13.3. Excuse me, these trousers are not (wystarczająco długie) _______________________________ for me. Can I try on another pair?
- Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj opisy trzech statków (A–C) oraz zdania 9.1.–9.4. Do każdego zdania
dopasuj właściwy opis. Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jeden z opisów pasuje do dwóch zdań.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
MUSEUM SHIPSA. The Mary Rose was King Henry VIII’s famous flagship, named after his sister Mary. In 1545, during the war against France, it sank near the English coast. The ship lay underwater for over 400 years. In October 1982, a special machine lifted the Mary Rose out of the sea. The event was watched live on television by 60 million people worldwide. The ship and all the objects found in it can be admired in the Mary Rose Museum located in Portsmouth. B. The Cutty Sark, the fastest sailing ship of its time, has been visited by thousands of tourists since it was opened to the public in 1954. In 2007 the deck was damaged by fire, but fortunately most of the ship’s original structure was saved. On board you will meet people dressed up as characters from the ship’s past and hear their fascinating stories about the everyday activities of the ship’s crew during their long journeys. C. The Golden Hinde was the ship on which Sir Francis Drake sailed around the world between 1577 and 1580. It was originally known as the Pelican, but Drake renamed it. When it returned to Britain, the ship was put on public display in London. It remained there for 70 years until it was destroyed by wind, rain and water. In 1973 another Golden Hinde was built using traditional methods. It looks just like the one Drake sailed on. Through various practical activities on board, visitors can experience the life of a 16th-century sailor. Na podstawie: www.maryrose.org; www.rmg.co.uk; www.goldenhinde.co.uk
Źródło: thetudorials.com
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
MUSEUM SHIPS
A. The Cutty Sark, the fastest sailing ship of its time, has been visited by thousands of tourists since it was opened to the public in 1954. In 2007 the deck was damaged by fire, but fortunately most of the ship’s original structure was saved. On board you will meet people dressed up as characters from the ship’s past and hear their fascinating stories about the everyday activities of the ship’s crew during their long journeys. B. The Mary Rose was King Henry VIII’s famous flagship, named after his sister Mary. In 1545, during the war against France, it sank near the English coast. The ship lay underwater for over 400 years. In October 1982, a special machine lifted the Mary Rose out of the sea. The event was watched live on television by 60 million people worldwide. The ship and all the objects found in it can be admired in the Mary Rose Museum located in Portsmouth. C. The Golden Hinde was the ship on which Sir Francis Drake sailed around the world between 1577 and 1580. It was originally known as the Pelican, but Drake renamed it. When it returned to Britain, the ship was put on public display in London. It remained there for 70 years until it was destroyed by wind, rain and water. In 1973 another Golden Hinde was built using traditional methods. It looks just like the one Drake sailed on. Through various practical activities on board, visitors can experience the life of a 16th-century sailor. Na podstawie: www.maryrose.org; www.rmg.co.uk; www.goldenhinde.co.uk
Źródło: thetudorials.com
9.1. On this ship, people in historical costumes talk about life at sea. 9.2. This ship’s name was changed. 9.3. This ship was raised from the bottom of the sea. 9.4. A copy was made of this ship. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj teksty 1. i 2. Uzupełnij w e-mailu Ani luki 10.1.–10.3. zgodnie z treścią tekstów, tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens podanych informacji. Luki należy uzupełnić w języku polskim.
Tekst 1.
Tekst 2.
- Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. W zadaniach 1.1.–1.5., na podstawie informacji
zawartych w nagraniu, z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl jedną z liter:
A, B albo C.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
1.1. What was in the parcel?
1.2. How is Jack going to get to school tomorrow?
1.3. Where is the girl calling from?
1.4. The girl
A. offers James some help.
B. asks James to agree to something.
C. invites James to a party.1.5. What is the boy talking about?
A. a film somebody recommended to him
B. a play he saw at the theatre
C. a book he read for schoolArkusz egzaminacyjny: wersja Y
1.1. What was in the parcel?
1.2. How is Jack going to get to school tomorrow?
1.3. Where is the girl calling from?
1.4. The girl
A. offers James some help.
B. invites James to a party.
C. asks James to agree to something.1.5. What is the boy talking about?
A. a play he saw at the theatre
B. a film somebody recommended to him
C. a book he read for school - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj teksty. W zadaniach 7.1.–7.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Arkusz egzaminacyjny: wersja X
7.1. In the cooking competition, Sarah
A. won the first prize.
B. met a famous person.
C. made a snack from her family cookbook.
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y7.1. In the cooking competition, Sarah
A. met a famous person.
B. won the first prize.
C. made a snack from her family cookbookArkusz egzaminacyjny: wersja X
7.2. This advertisement is for someone who wants to
A. learn how to make a gadget.
B. find a place to organize a birthday party.
C. give someone a special gift.
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y7.2. This advertisement is for someone who wants to
A. learn how to make a gadget.
B. give someone a special gift.
C. find a place to organize a birthday party.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
7.3. Mum wrote the note to
A. give Jim some instructions.
B. encourage Jim to go to training.
C. thank Jim for his help.
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y7.3. Mum wrote the note to
A. thank Jim for his help.
B. encourage Jim to go to training.
C. give Jim some instructions.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
7.4. Episode 13 of Holly’s World is about
A. Holly’s idea how to make her grandma’s café popular again.
B. an event organized at the shopping centre.
C. Holly’s work as a waitress in Calico.
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y7.4. Episode 13 of Holly’s World is about
A. an event organized at the shopping centre.
B. Holly’s idea how to make her grandma’s café popular again.
C. Holly’s work as a waitress in Calico. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Uzupełnij dialogi. Wpisz w każdą lukę (6.1.–6.2.) brakujący fragment wypowiedzi, tak
aby otrzymać spójne i logiczne teksty. Wykorzystaj wyrazy podane w nawiasie, ale nie
zmieniaj ich formy. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyraz
już podany.X: Where is Tom from?
Y: He 6.1. (born) _________________________________ in Spain, but he lives in London.
X: Brian, 6.2. (borrow) ____________________________________________ your scooter
this afternoon?
Y: Sure, but don’t let anyone else use it!
- Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi związane z wizytą w ogrodzie zoologicznym.
Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi
(2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
A. While visiting the zoo, I did a written task.
B. I really enjoyed a film shown at the zoo.
C. I was surprised by what an animal was doing.
D. I couldn’t see something I was interested in.
E. I was scared by a noise when I was looking at some animals.
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
A. I was scared by a noise when I was looking at some animals.
B. I was surprised by what an animal was doing.
C. I really enjoyed a film shown at the zoo.
D. While visiting the zoo, I did a written task.
E. I couldn’t see something I was interested in.
2.1. 2.2. 2.3. 2.4. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi dotyczące czytania książek (3.1.–3.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.
Arkusz egzaminacyjny: Wersja X
A. You may be right, but I prefer historical novels.
B. You’re welcome. I’m glad you liked it.
C. Oh, really? I need to congratulate him then.
D. Oh, thank you. It was easier than I expected.
E. Why don’t you take a detective story with you?Arkusz egzaminacyjny: Wersja Y
A. Oh, thank you. It was easier than I expected.
B. Why don’t you take a detective story with you?
C. You’re welcome. I’m glad you liked it.
D. Oh, really? I need to congratulate him then.
E. You may be right, but I prefer historical novels.3.1. 3.2. 3.3. 3.4. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.13.1. Amy, (czy jesteś zajęta) _________________________________________ right now?
I’d like to take you shopping.
13.2. Do you know the girl (która wygrała) ________________________________________
the writing competition last year?
13.3. This house (był sprzedany) _________________________________ for a lot of money
two months ago - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 12.1.–12.3. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
WALLET FOUND IN SNOW
Laura Degnon from Maryland, USA, wants to publicly thank the person who returned
a wallet which her son, Jake, had lost. Jake was driving back to university after the New
Year break. On the way, he decided 12.1. _____ at a supermarket to buy a snack. Then
he continued his journey. In the evening, he realized that his wallet was missing.
It contained his student ID and quite a lot of money.
Two days later, Laura, Jake’s mother, heard the doorbell ring and 12.2. _____ she
opened the door, she saw a man holding the wallet. She couldn’t believe her eyes.
The man had found it in the supermarket car park. In the wallet there was a piece of
paper with the family’s address on it. The man drove 20 miles to 12.3. _____ house to
give the wallet back.Na podstawie: www.goodnewsnetwork.org
12.1.
A. stopping
B. stop
C. to stop
12.2.
A. when
B. until
C. during
12.3.
A. them
B. theirs
C. their - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które są poprawnym uzupełnieniem luk 11.1.–11.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok
numeru każdej luki.
Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.A. before B. behind C. find D. money E. surprise F. time CLICKBAIT
“10 tips on how to do your homework fast – number 7 will shock you!” When you try to
11.1. _____ some information online, you will probably see many headlines like this one.
They look so interesting that you want to read the article immediately. Think 11.2. _____
you click! It is probably a clickbait article. When you click on the headline, the website
earns 11.3. _____, but the article is usually completely useless. Fortunately, it’s quite
easy to recognize clickbait once you know what it is. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj teksty 1. i 2. Uzupełnij w e-mailu Kasi luki 10.1.–10.3. zgodnie z treścią tekstów, tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens podanych informacji. Luki należy uzupełnić w języku polskim.
Tekst 1.
Tekst 2.
SKATEBOARD CLASSES FOR BEGINNERS
Call 659 564 546
We are Skatewell School and we will teach you how to become a skateboarder!SKILLS
During the course your instructors who have more than 15 years of experience will teach
you basic skills. You will learn how to stand on a skateboard, push off, and stop safely.
At the end of the course we will also show you how to do some simple jumps and tricks.
THINGS YOU NEED
Don’t worry if you don’t have your own skateboard or protective equipment. You can
borrow everything from us. On the second floor, our friendly staff will help you choose
the right types and sizes of equipment. A full list of items you can borrow, and how much
they cost, is available from the reception desk located to the right of the entrance.
GROUPS
We offer classes for children over five, teenagers and adults. The groups are not big:
no more than seven people in a group, with a minimum of four.
PRICES PER LESSON
Children: $15
Teenagers: $20
Adults: $30
20% discount for groups of four or more.
If you bring someone with you, each of you will pay half price for the first lesson. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj trzy teksty o festiwalach (A–C) oraz zdania 9.1.–9.4. Do każdego zdania dopasuj właściwy tekst. Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jeden z tekstów pasuje do dwóch zdań.A. SCARECROW* FESTIVAL
At the beginning of August, Kettlewell village in Yorkshire is decorated with hundreds
of figures filled with straw and dried grass. Some of them look like famous celebrities,
pop stars or cartoon characters. There’s an official scarecrow trail** visitors can
follow and they have a few days to do that. During the festival people can buy
delicious homemade cakes, soup and drinks. The money is collected for different
children’s charity projects.B. HOLI FESTIVAL
Holi is an ancient Hindu festival that celebrates the arrival of spring. Its date changes
each year depending on the phases of the moon. This year it was on 25th March. To
celebrate the festival, people go into the streets and throw colourful powders and
water at each other. After a few hours everyone is wet and covered in different
colours. That’s why Holi is sometimes called the Festival of Colours.C. AIR GUITAR FESTIVAL
The Air Guitar Festival is held every August in Oulu, Finland. Air guitarists from all
over the world go there for three days to show their skill in playing an imaginary
guitar. They imitate a real guitarist playing a rock song. Each air guitarist performs
individually for 60 seconds. On the final day of the festival a jury chooses the winner.
The prize is a real guitar worth about £1,000.* Scarecrow – strach na wróble.
** Trail – trasa, szlak.9.1. This festival has two different names. 9.2. This festival helps people in need. 9.3. There is a competition at this festival. 9.4. This festival lasts one day. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (8.1.–8.3.) literę, którą oznaczono brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.A LIBRARY BOOK NOT RETURNED FOR 221 YEARS!
On 5 October 1789, George Washington, the first president of the United States of America,
borrowed two books from a library in Manhattan. 8.1. _____ Instead, the librarian simply
wrote “President” next to the names of the books to show who was taking them out.
Over two centuries later, the librarians checked all the books they had in the library.
8.2. _____ In theory, the fine* for not returning a book for more than 221 years would be
$300,000! “We do not want any money. However, we would be very happy to get the missing
book back,” explained the head librarian Mark Bartlett.
After staff at Mount Vernon, Washington’s former home in Virginia, learned of the situation,
they looked for the book in their collection, but couldn’t find it. 8.3. _____ It was “returned” to
the library by Mount Vernon staff at a ceremony on 19 May 2010.
Na podstawie: theweek.com
Źródło: www.nysoclib.org
* Fine – grzywna, kara pieniężna.
A. They found that one of the books borrowed by Washington was still missing.
B. Fortunately, George Washington returned the missing book as soon as he found it.
C. So they decided to buy another copy of the book to replace the original.
D. His name wasn’t written in the document where all borrowers’ names were recorded. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj teksty. W zadaniach 7.1.–7.4. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią tekstu. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
7.1. The email gives information about
A. who is joining the Travel Club.
B. why the Club was less popular last year.
C. what decisions Club members have to make.7.2. Amanda wrote this message to
A. promise something to Mia.
B. give advice to Mia.
C. ask Mia to agree to something.7.3. The text is
A. a review of a recent sports competition.
B. an invitation to a sports event.
C. an offer to become a sports journalist.7.4. The message is about
A. who Dora is going to meet.
B. what Dora needs to do.
C. how Dora performed in the second stage - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Uzupełnij dialogi. Wpisz w każdą lukę (6.1.–6.2.) brakujący fragment wypowiedzi, tak aby otrzymać spójne i logiczne teksty. Wykorzystaj wyrazy podane w nawiasie, ale nie zmieniaj ich formy. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyraz już podany.X: Megan, 6.1. (like) _________________________________________ something to eat?
Y: No thanks. Just a glass of water, please.
X: Excuse me, 6.2. (tell) __________________________________________ me what time the next train to Liverpool leaves?
Y: At 11.45. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Dla każdej z opisanych sytuacji (5.1.–5.4.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
5.1. Kolega proponuje Ci pomoc w odrobieniu pracy domowej, ale już udało Ci się ją odrobić. Co mu odpowiesz?
A. My homework is too difficult for me to do.
B. Thanks for finishing the homework with me.
C. I’ve already done my homework, but thanks anyway.
5.2. Koleżanka wręcza Ci pamiątkę, którą przywiozła z wakacji specjalnie dla Ciebie. Co jej powiesz?
A. Here’s a souvenir for you.
B. That’s very kind of you.
C. Have a nice holiday.
5.3. Jak poinformujesz osobę w centrum handlowym o tym, gdzie jest księgarnia?A. The bookshop is next to the pharmacy.
B. The bookshop closes in an hour.
C. The bookshop is very popular.
5.4. Kolega z Anglii chce pójść z Tobą dzisiaj do muzeum, ale Ty nie masz czasu. Jak mu odmówisz?A. There’s no time to lose.
B. I can’t make it today.
C. I’m afraid he’s busy. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie ogłoszenie o konkursie graficznym. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu uzupełnij luki 4.1.–4.3., tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens wysłuchanego tekstu. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
The Doodle-for-Bubble Competition
This year the contest is for primary school students from 4.1. ________________________.
The subject for this year is: 4.2. “__________________________ because…”
The first prize is 4.3. ______________________________. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi dotyczące robienia zakupów (3.1.–3.4.). Do każdej z nich dobierz właściwą reakcję (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedna reakcja została podana dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.A. No thanks. I’ll put everything in my backpack.
B. Sure, I’d love to. I’m free tomorrow.
C. I think the pockets are too small.
D. Yes, the changing rooms are over there.
E. Thank you, but they are still too expensive for me.3.1. 3.2. 3.3. 3.4. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie wypowiedzi czterech osób na temat ich ulubionych przedmiotów. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi.A. It makes me think of a great family trip.
B. It was given to me by a pilot as a souvenir.
C. I keep it to remember about my success.
D. I need it when an important person is away from home.
E. I have it with me when I work.2.1. 2.2. 2.3. 2.4. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie pięć tekstów. W zadaniach 1.1.–1.5., na podstawie informacji zawartych w nagraniu, z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
1.1. What should the girl bring to the fitness class?
2.2. Which costume is Andrew going to wear for the fancy-dress party?
3.3. Where are the woman and the boy talking?
1.4. The boy is talking about
A. his new room.
B. a computer game.
C. furniture he plans to buy.
1.5. Jake is calling Emma to
A. invite her to an event.
B. offer her some help.
C. ask her for advice. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Wykorzystując wyrazy podane WIELKIMI literami, uzupełnij każde zdanie z luką, tak aby zachować sens zdania wyjściowego (13.1.–13.3.). Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna i gramatyczna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga! Nie zmieniaj formy podanych wyrazów. W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie cztery wyrazy, wliczając w to wyraz już podany.
13.1. Take an umbrella or you’ll get wet.
IF
You’ll get wet ___________________________________________ take an umbrella.
13.2. We must find a quiet place to talk because it is so noisy here.TOO
We must find a quiet place to talk because there ______________________________
_____________________________ noise here.
13.3. Let’s go to the theatre on Friday!ABOUT
How ____________________________________________________ to the theatre
on Friday? - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 12.1.–12.3. Zakreśl jedną z liter: A, B albo C.
Message
From: Jack
To: Paul, Mike, Scott
Subject: Fun ideaHi everybody,
I think I have a great idea. Just yesterday I finished reading The Time Machine by
HG Wells. It is about a machine which was designed to transport its passengers
through time. Of course I’m not 12.1. _____ to build a similar one, but I found on the
internet that there is a Pretend To Be A Time Traveller Day. The day 12.2. _____ on
8th December. So that means it will be next Sunday. My idea is that we dress up as
teenagers 12.3. _____ the 1950s. Then we can go to the city centre and ask
strangers what year it is and pretend to be shocked by their mobile phones or other
technology. It should be fun. Are you interested?Write back,
JackArkusz egzaminacyjny: wersja X
12.1.
A. making
B. doing
C. going12.2.
A. has celebrated
B. is celebrating
C. is celebrated12.3.
A. from
B. since
C. onArkusz egzaminacyjny: wersja Y
12.1.
A. making
B. going
C. doing12.2.
A. is celebrated
B. is celebrating
C. has celebrated12.3.
A. on
B. since
C. from - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które są poprawnym uzupełnieniem luk 11.1.–11.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok numeru każdej luki.
Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.
Arkusz egzaminacyjny: wersja X
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
SUPERHERO WINDOW CLEANERS
A team of window cleaners arrived at a Canadian hospital last week. They
11.1. _____ on Spider-Man and Batman costumes and prepared their equipment.
The superheroes started cleaning windows at the top of the building, and slowly
went down the outside of the building on ropes. They 11.2. _____ when the children
on the sixth floor started clapping happily. Some of them took photos of the
superheroes.Chris Johns, who was dressed as Batman, says: “It was a very sunny and hot day
on Tuesday, so working in a black costume wasn’t 11.3. _____, but when I looked
at the kids’ smiling faces, I knew it was a great idea!”Na podstawie: www.bbc.com
- Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj teksty 1. i 2. Uzupełnij w e-mailu Janka luki 10.1.–10.3. zgodnie z treścią tekstów, tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens podanych informacji. Luki należy uzupełnić w języku polskim.
Tekst 1.
MARK
I just love the mystery gift box idea. It’s such fun getting lots of surprising
things. Some time ago I bought a mystery gift box for my mum. She loved all
the little things in it, like lipsticks and earrings, but her favourite was a pair of
sunglasses. All the items were good quality. I can’t wait to order a mystery gift
box for my sister next month!
Tekst 2.Painted garden stones – a beautiful and unusual gift for your mum!
Do it yourself.
Instructions
1. Find some flat stones.
2. Wash the stones and wait for an hour to let them dry.
3. Paint the stones white, at least twice. Painting them only
once is not enough to give them a bright white colour.
4. Leave the stones for at least 3 hours to let the paint dry.
5. Take a black marker and write the names of different fruits and vegetables on
the stones.
6. Decorate them with colourful stickers.
7. Your gift is ready! Your mum can use the stones in her garden to mark where
seeds* or plants are growing.Na podstawie: craftsbyamanda.com
* Seeds – nasiona.
Wiadomość
Od: Janek
Do: Basia
Temat: Prezent dla mamyBasiu,
jeżeli nadal nie wymyśliłaś prezentu dla mamy, myślę, że mam dla Ciebie ciekawe
pomysły. Czytałem ostatnio opinię chłopaka, który zamówił dla swojej mamy prezent
niespodziankę: tajemnicze pudełko wypełnione różnymi drobiazgami. Jego mamie
spodobały się zwłaszcza 10.1. ___________________________________________.A jeśli chcesz, możesz też sama zrobić prezent dla mamy. Co sądzisz o ręcznie
zdobionych kamykach do oznaczenia roślin w ogrodzie?
Z instrukcji, którą zobaczyłem w internecie, wynika, że to nic trudnego. Wystarczy, że
znajdziesz płaskie kamienie. Potem musisz 10.2. ____________________________
i odczekać godzinę. Następnie malujesz je na biało przynajmniej 10.3. ___________
_________________________.A, i najważniejsze! Na tych kamieniach napisz koniecznie nazwy owoców i warzyw,
które Twoja mama planuje posiać w ogrodzie. Kamienie możesz też udekorować
jakimiś fajnymi naklejkami.W razie czego chętnie Ci pomogę.
Trzymaj się!
Janek

Jak znaleźć swoje pytanie?
Wpisuj słowa klucze:
średniowieczeteocentryzmWpisuj same równania:
(2m+1)x^3+3x^2+6mx-2=0Twoje pytanie może być inaczej sformułowane, ale dotyczyć tego samego zagadnienia.