Pytanie
1. Przeczytaj przykładowy opis przeżyć i podkreśl w tekście fragmenty będące opisem przeżyć.
Lekcja matematyki. Za chwilę nauczyciel odda sprawdziany. Siedzę nieruchomo w ławce pełna złych przeczuć. Moje serce łopoce jak skrzydła spłoszonego ptaka. Słyszę moje nazwisko. Oblewa mnie zimny pot. Jaką ocenę dostanę? Nauczyciel
wciąż trzyma mnie w napięciu. Próbuję zachować pogodę ducha. Jedynka - wymawia tylko jedno słowo. Jedynka?! Blednę z przerażenia. Tyle się uczyłam - a tu taki rezultat. Mam ochotę zapaść się pod ziemię. Podchodzę do biurka, aby odebrać pracę. Nie mam odwagi spojrzeć nauczycielowi w oczy. Siadam z powrotem na swoim miejscu. Zerkam na sprawdzian. Nie taję zaskoczenia. Na pracy widnieje ocena celująca!!! Spoglądam na profesora. Na jego twarzy dostrzegam rozbawienie. Zabawił się moim kosztem, ale teraz mnie to już nie interesuje. Kamień spadł mi z serca.
Nauka jednak nie poszła w las. Ogarnia mnie niemała ulga. Mam ochotę tańczyć i skakać z radości!
Lekcja matematyki. Za chwilę nauczyciel odda sprawdziany. Siedzę nieruchomo w ławce pełna złych przeczuć. Moje serce łopoce jak skrzydła spłoszonego ptaka. Słyszę moje nazwisko. Oblewa mnie zimny pot. Jaką ocenę dostanę? Nauczyciel
wciąż trzyma mnie w napięciu. Próbuję zachować pogodę ducha. Jedynka - wymawia tylko jedno słowo. Jedynka?! Blednę z przerażenia. Tyle się uczyłam - a tu taki rezultat. Mam ochotę zapaść się pod ziemię. Podchodzę do biurka, aby odebrać pracę. Nie mam odwagi spojrzeć nauczycielowi w oczy. Siadam z powrotem na swoim miejscu. Zerkam na sprawdzian. Nie taję zaskoczenia. Na pracy widnieje ocena celująca!!! Spoglądam na profesora. Na jego twarzy dostrzegam rozbawienie. Zabawił się moim kosztem, ale teraz mnie to już nie interesuje. Kamień spadł mi z serca.
Nauka jednak nie poszła w las. Ogarnia mnie niemała ulga. Mam ochotę tańczyć i skakać z radości!
Odpowiedź nauczyciela
Powiązane wpisy
- Szkoła podstawowaJęzyk polski
Które z podanych niżej powiedzeń wyraża podobną myśl, co słowa Arystotelesa Kiedy dwóch idzie razem, każdy z nich lepiej działa i myśli? Wybierz właściwą odpowiedź spośród podanych.
Arkusz egzaminacyjny: wersja X
A. Działać na dwa fronty.
B. Co dwie głowy, to nie jedna.
C. Trzymać dwie sroki za ogon.
D. Upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
A. Upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
B. Działać na dwa fronty.
C. Trzymać dwie sroki za ogon.
D. Co dwie głowy, to nie jedna.
- Szkoła podstawowaJęzyk polski
Zredaguj ogłoszenie informujące o spotkaniu uczniów chętnych do udziału szkolnym przedstawieniu pt. Przyjaciel na zawsze. Zachęć do przyjścia na spotkanie, używając dwóch argumentów, z których co najmniej jeden będzie nawiązywał do tematyki spotkania.
Uwaga: w ocenie wypowiedzi będzie brana pod uwagę poprawność językowa, ortograficzna i interpunkcyjna.
- Szkoła podstawowaJęzyk polski
Na podstawie znajomości całego utworu, z którego pochodzi powyższy fragment, napisz, co jest niezbędne, aby zyskać przyjaciela. Swoją odpowiedź zilustruj odpowiednim przykładem z tego utworu.
- Szkoła podstawowaJęzyk polski
Podaj tytuł lektury obowiązkowej, z której pochodzi powyższy fragment utworu.
- Szkoła podstawowaJęzyk polski
Treść:
Na lekcji języka polskiego uczniowie jednej z klas otrzymali karty do gry przygotowanej na podstawie utworów literackich. Poniżej znajdują się wybrane karty do tej gry.
Spośród zaprezentowanych kart do gry wybierz dwie, na których umieszczono elementy graficzne nawiązujące tematycznie do jednej lektury obowiązkowej.
Podaj tytuł tej lektury i wyjaśnij związek wybranych przez Ciebie kart z treścią utworu.Uwaga! Lista lektur obowiązkowych znajduje się na stronach 3 i 4 tego arkusza egzaminacyjnego.
Wybieram karty oznaczone literami ........ oraz ........ .
Tytuł lektury obowiązkowej: ..........................................................
Wyjaśnienie:................................................