Pytanie
Przeczytaj teksty 1. i 2. Uzupełnij w e-mailu Janka luki 10.1.–10.3. zgodnie z treścią tekstów, tak aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens podanych informacji. Luki należy uzupełnić w języku polskim.
Tekst 1.
MARK
I just love the mystery gift box idea. It’s such fun getting lots of surprising
things. Some time ago I bought a mystery gift box for my mum. She loved all
the little things in it, like lipsticks and earrings, but her favourite was a pair of
sunglasses. All the items were good quality. I can’t wait to order a mystery gift
box for my sister next month!
Tekst 2.
Painted garden stones – a beautiful and unusual gift for your mum!
Do it yourself.
Instructions
1. Find some flat stones.
2. Wash the stones and wait for an hour to let them dry.
3. Paint the stones white, at least twice. Painting them only
once is not enough to give them a bright white colour.
4. Leave the stones for at least 3 hours to let the paint dry.
5. Take a black marker and write the names of different fruits and vegetables on
the stones.
6. Decorate them with colourful stickers.
7. Your gift is ready! Your mum can use the stones in her garden to mark where
seeds* or plants are growing.
Na podstawie: craftsbyamanda.com
* Seeds – nasiona.
Wiadomość
Od: Janek
Do: Basia
Temat: Prezent dla mamy
Basiu,
jeżeli nadal nie wymyśliłaś prezentu dla mamy, myślę, że mam dla Ciebie ciekawe
pomysły. Czytałem ostatnio opinię chłopaka, który zamówił dla swojej mamy prezent
niespodziankę: tajemnicze pudełko wypełnione różnymi drobiazgami. Jego mamie
spodobały się zwłaszcza 10.1. ___________________________________________.
A jeśli chcesz, możesz też sama zrobić prezent dla mamy. Co sądzisz o ręcznie
zdobionych kamykach do oznaczenia roślin w ogrodzie?
Z instrukcji, którą zobaczyłem w internecie, wynika, że to nic trudnego. Wystarczy, że
znajdziesz płaskie kamienie. Potem musisz 10.2. ____________________________
i odczekać godzinę. Następnie malujesz je na biało przynajmniej 10.3. ___________
_________________________.
A, i najważniejsze! Na tych kamieniach napisz koniecznie nazwy owoców i warzyw,
które Twoja mama planuje posiać w ogrodzie. Kamienie możesz też udekorować
jakimiś fajnymi naklejkami.
W razie czego chętnie Ci pomogę.
Trzymaj się!
Janek
I just love the mystery gift box idea. It’s such fun getting lots of surprising
things. Some time ago I bought a mystery gift box for my mum. She loved all
the little things in it, like lipsticks and earrings, but her favourite was a pair of
sunglasses. All the items were good quality. I can’t wait to order a mystery gift
box for my sister next month!
Tekst 2. Painted garden stones – a beautiful and unusual gift for your mum! Do it yourself. Instructions 1. Find some flat stones.
2. Wash the stones and wait for an hour to let them dry.
3. Paint the stones white, at least twice. Painting them only
once is not enough to give them a bright white colour.
4. Leave the stones for at least 3 hours to let the paint dry.
5. Take a black marker and write the names of different fruits and vegetables on
the stones.
6. Decorate them with colourful stickers.
7. Your gift is ready! Your mum can use the stones in her garden to mark where
seeds* or plants are growing. Na podstawie: craftsbyamanda.com * Seeds – nasiona. Wiadomość
Od: Janek
Do: Basia
Temat: Prezent dla mamy Basiu,
jeżeli nadal nie wymyśliłaś prezentu dla mamy, myślę, że mam dla Ciebie ciekawe
pomysły. Czytałem ostatnio opinię chłopaka, który zamówił dla swojej mamy prezent
niespodziankę: tajemnicze pudełko wypełnione różnymi drobiazgami. Jego mamie
spodobały się zwłaszcza 10.1. ___________________________________________. A jeśli chcesz, możesz też sama zrobić prezent dla mamy. Co sądzisz o ręcznie
zdobionych kamykach do oznaczenia roślin w ogrodzie?
Z instrukcji, którą zobaczyłem w internecie, wynika, że to nic trudnego. Wystarczy, że
znajdziesz płaskie kamienie. Potem musisz 10.2. ____________________________
i odczekać godzinę. Następnie malujesz je na biało przynajmniej 10.3. ___________
_________________________. A, i najważniejsze! Na tych kamieniach napisz koniecznie nazwy owoców i warzyw,
które Twoja mama planuje posiać w ogrodzie. Kamienie możesz też udekorować
jakimiś fajnymi naklejkami. W razie czego chętnie Ci pomogę. Trzymaj się! Janek
Odpowiedź nauczyciela
Powiązane wpisy
- Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Usłyszysz dwukrotnie rozmowę przyjaciół na temat wyjazdu na mecz piłki nożnej.
Na podstawie informacji zawartych w nagraniu uzupełnij luki 4.1.–4.3. w notatce, tak
aby jak najbardziej precyzyjnie oddać sens wysłuchanego tekstu. Luki należy
uzupełnić w języku angielskim. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst. Spośród wyrazów podanych w ramce wybierz te, które są
poprawnym uzupełnieniem luk 11.1.–11.3. Wpisz odpowiednią literę (A–F) obok
numeru każdej luki.
Uwaga! Trzy wyrazy zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnej luki.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
A. at B. every C. fastest D. give E. largest F. let Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
A. let B. largest C. give D. fastest E. every F. at - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst, z którego usunięto trzy zdania. Wpisz w każdą lukę (8.1.–8.3.) literę,
którą oznaczono brakujące zdanie (A–D), tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst.
Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki.DISCOVERY IN A CHIMNEY*
While renovating a house in Surrey, a builder made an interesting discovery in an unused
chimney. 8.1. _____ In it, a 7-year-old boy called Tom asked Santa Claus to bring him a few
coloured pencils and a woollen hat. The builder was surprised at how little the boy had asked
for, especially compared to what kids today want for Christmas. 8.2. _____ Tom – now an
old man – read his own letter on the internet and phoned the builder. During their
conversation, it turned out that young Tom had never got the presents. So the builder
decided to make Tom’s childhood dream come true. He gave the old man a huge box of
coloured pencils and a nice woollen hat. When Tom saw the presents, he was really happy.
8.3. _____ “But I’ll keep the hat,” he said smiling. “It will remind me that dreams can come
true.”Na podstawie: www.newsinlevels.com
* Chimney – komin.
Arkusz egzaminacyjny: wersja X
A. To show how much times have changed, he posted a photo of the letter online.
B. He decided to give his new pencils to a boy from a poor family he knew.
C. The old man never met the builder, but decided to write a letter to him.
D. It was a dirty old envelope which contained a 70-year-old letter.Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
A. He decided to give his new pencils to a boy from a poor family he knew.
B. The old man never met the builder, but decided to write a letter to him.
C. It was a dirty old envelope which contained a 70-year-old letter.
D. To show how much times have changed, he posted a photo of the letter online. - Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Przeczytaj tekst. Wybierz poprawne uzupełnienie luk 12.1.–12.3. Zakreśl jedną z liter:
A, B albo C.QUILLING – ART FOR EVERYONE
If you want to give someone a unique present, try quilling. This is a way of 12.1. _____ lovely “pictures” from coloured strips of paper which you stick to a paper board. Quilling is quite cheap. It’s enough to have strips of paper in various colours, scissors, glue and two metal tools for holding the strips of paper and giving 12.2. _____ the shapes you want. All these things can be bought in an ordinary stationery shop, where you buy your exercise books and pens for school. Quilling may be difficult 12.3. _____, but with a little practice, you can become a real artist.
Źródło: quillingcards.net; loveart.pl; www.amazon.in
Arkusz egzaminacyjny: wersja X
12.1.
A. creating
B. created
C. create
12.2.
A. they
B. their
C. them
12.3.
A. at first
B. at all
C. at last
Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
12.1.
A. created
B. creating
C. create
12.2.
A. them
B. their
C. they
12.3.
A. at all
B. at first
C. at last
- Szkoła podstawowaJęzyk angielski
Dla każdej z opisanych sytuacji (5.1.–5.4.) wybierz właściwą reakcję. Zakreśl jedną
z liter: A, B albo C.Arkusz egzaminacyjny: wersja X
5.1. Kolega chce pójść do kina na film, który Ci się nie podobał. Jak mu to odradzisz?
A. You aren’t allowed to watch it.
B. I can’t go and see it with you.
C. Don’t waste your time on it.5.2. Chcesz poczęstować koleżankę tortem. Co powiesz?
A. Help yourself.
B. Thanks a lot.
C. The same to you.5.3. Rozmawiasz z przyjaciółmi o koncercie, na którym niedawno byliście.
Jak wyrazisz swoją opinię o nim?
A. That would be great.
B. It’s nice to hear about it.
C. I really enjoyed it.5.4. Podczas dyskusji z kolegą chcesz przyznać mu rację. Co powiesz?
A. You’re right.
B. You can’t be serious.
C. You should agree with me.Arkusz egzaminacyjny: wersja Y
5.1. Kolega chce pójść do kina na film, który Ci się nie podobał. Jak mu to odradzisz?
A. Don’t waste your time on it.
B. I can’t go and see it with you.
C. You aren’t allowed to watch it.5.2. Chcesz poczęstować koleżankę tortem. Co powiesz?
A. Thanks a lot.
B. The same to you.
C. Help yourself.5.3. Rozmawiasz z przyjaciółmi o koncercie, na którym niedawno byliście.
Jak wyrazisz swoją opinię o nim?
A. That would be great.
B. I really enjoyed it.
C. It’s nice to hear about it.5.4. Podczas dyskusji z kolegą chcesz przyznać mu rację. Co powiesz?
A. You can’t be serious.
B. You’re right.
C. You should agree with me.