Znajdź odpowiedzi na swoje zadania domowe!
- Szkoła podstawowaChemia
Podaj 4 właściwości papieru
- Szkoła podstawowaChemia
Oblicz gęstość pewnej cieczy jeżeli 630g tej cieczy zajmuje objętość 500 cm3 .
- Szkoła podstawowaChemia
Opisz, w jaki sposób stężony roztwór kwasu siarkowego(VI) działa na wymienione niższe substancje pochodzenia organicznego:
- cukier,
- bibuła,
- tkanina.
- Szkoła podstawowaChemia
Oblicz, ile gramów siarkowodoru powstanie w reakcji 80g siarki z wodorem.
- Szkoła podstawowaChemia
Oblicz objętość (w warunkach normalnych )10 g tlenu, jeżeli wiadomo, że jego gęstość wynosi d=1,43g/dm³
- Szkoła podstawowaChemia
Wypisz 5 substancji chemicznych i ich właściwości chemiczne
- Szkoła podstawowaChemia
Uczeń miał za zadanie otrzymać roztwór o stężeniu procentowym jonów OH- powyżej 30%. Której z substancji powinien uczeń użyć?
a) Mg(OH)2
b) Ba(OH)2
c) Al(OH)3
d) Cu(OH)2
- Szkoła podstawowaChemia
Oblicz gęstość substancji z jakiej wykonano sztabkę o objętości 5 cm3 i masie 36,4 g.
- Szkoła podstawowaChemia
Opisz reakcje chemiczną zmiany cukru w karmel.
- Szkoła podstawowaChemia
Bryła o objętości 10 cm3 wykonana z magnezu jest lżejsza od bryłki o objętości 2 cm3 wykonanych z glinu. Prawda czy fałsz?
- Szkoła podstawowaChemia
Właściwości fizyczne i chemiczny pary wodnej.
- Szkoła podstawowaChemia
Wypisz szkło i sprzęt laboratoryjny.
- Szkoła podstawowaChemia
Zapisz równanie reakcji dysocjacji jonowej kwasu fosforowego (V).
- Szkoła podstawowaChemia
Zastanów się, z jakich substancji składają się: cukier, złota obrączka, gwóźdź miedziany. Na podstawie obserwacji i prostych doświadczeń podaj ich właściwości.
- Szkoła podstawowaChemia
Opisz zlewkę.
- Szkoła podstawowaChemia
Narysuj schemat szkła laboratoryjnego.
- Szkoła podstawowaChemia
Do 50 g roztworu wodorotlenku potasu o stężeniu 20% dodano 15 g stałego wodorotlenku potasu i 85 g wody. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.
- Szkoła podstawowaChemia
Oblicz, który z kwasów: siarkowy(IV) czy siarkowy(VI), ma większą zawartość procentową (procent masowy) siarki.
- Szkoła podstawowaChemia
Oblicz masę sześcianu o krawędzi 2 cm wykonanego z miedzi.
- Szkoła podstawowaChemia
Opisz dowolny przedmiot oznaczony piktogramem.
- Szkoła podstawowaChemia
W naczyniu o objętości 0,5 m3 znalazło się 0,5 kg pewnej substancji. Jaka jest gęstość tej substancji?
- Szkoła podstawowaChemia
Napisz w jaki sposób rozdzielisz wodę z solą i kawałkami korka.
- Szkoła podstawowaChemia
Wypisz jak najwięcej właściwości fizycznych i chemicznych dwóch wybranych przez siebie substancji.
- Szkoła podstawowaChemia
Oblicz stopień dysocjacji kwasu octowego , jeśli w jego wodnym roztworze stężenie niezdysocjowanych cząsteczek wynosi 1,994 mol/dm3, natomiast stężenie jonów wodorowych jest równe 0,006 mol/dm3.
- Szkoła podstawowaChemia
W 250g wody rozpuszczono 25g cukru. Oblicz stężenie procentowe roztworu.
- Szkoła podstawowaChemia
Podaj właściwości fizyczne soku z cytryny.
- Szkoła podstawowaChemia
Co to jest ciało fizyczne i ciało chemiczne czym się różnią?
- Szkoła podstawowaChemia
Jak rozdzielić ocet z piaskiem?
- Szkoła podstawowaChemia
Wyjaśnij czym się różni ciało fizyczne od substancji, podaj po 3 przykłady ciała fizycznego i substancji.
- Szkoła podstawowaChemia
Co to jest dyfuzja? Podaj 3 przykłady z rzuciła codziennego.

Jak znaleźć swoje pytanie?
Wpisuj słowa klucze:
średniowieczeteocentryzmWpisuj same równania:
(2m+1)x^3+3x^2+6mx-2=0Twoje pytanie może być inaczej sformułowane, ale dotyczyć tego samego zagadnienia.

Zapoznaj się z zasadami zadawania pytań
Q&A daje możliwość wyświetlenia odpowiedzi do szukanego pytania
upewnij się, czy podobne pytanie nie zostało już zadane
możesz zadać 1 pytanie dziennie
w formularzu możesz wpisać treść tylko 1 pytania
o udzielonej odpowiedzi zostaniesz poinformowany poprzez wiadomość od nauczyciela
nie piszemy streszczeń
nie tłumaczymy tekstów
nie odpowiadamy na pytania z lektur
nie odpowiadamy na pytania indywidualne
nie rozwiązujemy zadań z olimpiad i konkursów
nie odpowiadamy na pytania z linkiem
Zadaj pytanie