Wyjaśnij, jak rozumiesz termin... - Zadanie 1: Tajemnice przyrody 4 - strona 10
Przyroda
Tajemnice przyrody 4 (Podręcznik, Nowa Era )
Wyjaśnij, jak rozumiesz termin... 4.7 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Przyroda

Wyjaśnij, jak rozumiesz termin...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Przyroda to wszystko co nas otacza, za wyjątkiem wytworów człowieka. Złożona jest zarówno ze składników ożywionych jak i nieożywionych.

Przyroda to także nazwa przedmiotu, którego uczę się w szkole podstawowej w klasie czwartej.

DYSKUSJA
komentarz do odpowiedzi undefined
karo-gum

1

13 września 2018
opisz dowolne doświadczenie według instrukcji z podręcznika. Str.13
opinia do odpowiedzi undefined
Odrabiamy.pl

1030

14 września 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

opinia do rozwiązania undefined
Gość

11 czerwca 2018
zad 1 str 165 scharakteryzuj warunki życia w zbiorniku wodnym
komentarz do zadania undefined
Damian

33780

11 czerwca 2018

@Gość Dzień dobry, zadanie o które pytasz jest dostępne dla wszystkich użytkowników tutaj: Link . Pozdrawiam!

komentarz do rozwiązania undefined
Gość

11 czerwca 2018
4c
komentarz do odpowiedzi undefined
Damian

33780

11 czerwca 2018

@Gość Dzień dobry, na stronie 10 w podręczniku, który komentujesz, nie ma zadania 4c. Jeżeli potrzebujesz pomocy z rozwiązaniem innego zadania, napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

opinia do rozwiązania undefined
Gość

1

15 maja 2018
Jak opisał rośnięcie nasturcji z nasiona
komentarz do odpowiedzi undefined
Odrabiamy.pl

1030

15 maja 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią. Pozdrawiam 

opinia do odpowiedzi undefined
Gość

24 kwietnia 2018
opisz skutki jednej zmiany, która zaszła w żarkach
opinia do odpowiedzi undefined
Damian

33780

24 kwietnia 2018

@Gość Dzień dobry, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

komentarz do rozwiązania undefined
Gość

28 lutego 2018
przedstaw sposoby unikania zachorowania na angine, zatrucie pokarmowe, teżec, wscieklizna, borelioza
opinia do rozwiązania undefined
Odrabiamy.pl

1030

28 lutego 2018

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

opinia do odpowiedzi undefined
Gość

1 lutego 2018
budowa organizmu wielokomorkowego uzupelnij plakat str 44
komentarz do rozwiązania undefined
Odrabiamy.pl

1030

1 lutego 2018

@Gość Cześć, rozwiązanie zadania 2 z ćwiczeń jest dostępne tutaj: Link . Pozdrawiam

komentarz do odpowiedzi undefined
Gość

29 stycznia 2018
Zadanie3 str.62
komentarz do odpowiedzi undefined
Odrabiamy.pl

1030

29 stycznia 2018

@Gość Cześć, w podręczniku na stronie 62 nie ma zadań. Czy na pewno przeglądasz dobrą książkę?

opinia do odpowiedzi undefined
Gość

11 stycznia 2018
zadanie 3 strona 53
opinia do odpowiedzi undefined
Damian

33780

12 stycznia 2018

@Gość cześć, zadanie 3 ze strony 53 znajdziesz tutaj: Link . Jest ono dostępne dla użytkowników z kontem premium. Pozdrawiam!

opinia do zadania undefined
Pytanie do Autora

11 stycznia 2018

Sprawdzian z przyrody swiat organizmow co najwazniejsze trzeba wiedziec ?

opinia do rozwiązania undefined
Gość

3 stycznia 2018
przeprować opserwację pogody na podstawie opisu zajdującego się na str.52 w podręczniku
komentarz do odpowiedzi undefined
Odrabiamy.pl

1030

3 stycznia 2018

@Gość Cześć, to zadanie jest indywidualne. Zadania indywidualne polegają na tym, że każdy musi mieć je wykonane inaczej, dlatego obecnie  ich nie rozwiązujemy. Pozdrawiam

komentarz do zadania undefined
Gość

23 listopada 2017
Zapiasz do której grupy organizmow nalezy dzieciol uzasadnij odp
opinia do odpowiedzi undefined
Odrabiamy.pl

1030

23 listopada 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

opinia do zadania undefined
Gość

20 lutego 2018
Ale super
komentarz do odpowiedzi undefined
Gość

10 listopada 2017
Wpisz informacje o miejscu wschodu i zachodu słońca pierwszego dnia wiosny
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Maria Marko-Worłowska, Feliks Szlajfer, Joanna Stawarz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326731006
Autor rozwiązania
user profile

Damian

33780

Nauczyciel

Wiedza
Mnożenie i dzielenie ułamków zwykłych

W przypadku mnożenia ułamków, sprawa prosta. Mnożymy:
Licznik razy Licznik i Mianownik razy Mianownik

Przykład:

$1/5×3/2=3/{10}$

W przypadku dzielenia w drugim z ułamków należy zamienić licznik z mianownikiem i wtedy pomnożyć oba ułamki.

Przykład:

$-{4}/{3}÷{2}/{5}=-4/3×5/2=-{20}/6$

Nie możemy mnożyć i dzielić ze sobą ułamków mieszanych. Najpierw musimy je zamienić na niewłaściwe.

Przykład:

$3 {1}/{5}×2 {1}/{4}={16}/{5}×9/4={144}/{20}={72}/{10}={36}/{5}=7{1}/{5}$

Prostopadłość i równoległość prostych
Dwie proste mogą być względem siebie prosopadłe, równoległe albo ani jedno ani drugie.
 
  • Jeśli przecinają się w dowolnym miejscu, i to pod kątem prostym, to nazywamy je prostymi prostopadłymi.
    przykład:
    rys1
     
  • Jeśli proste nawet przedłużane w nieskończoność nigdy się nie przetną, to nazywamy je prostymi równoległymi.
    przykład:
    rys2

Położenie względem siebie prostych ma również odzwierciedlenie w geometrii analitycznej, czyli możemy łatwo wykazać ich położenie względem siebie także za pomocą wzorów.
Aby sprawdzić jak położone są proste musimy mieć ich wzory w postaci kierunkowej. Zatem przypominam, że wzór kierunkowy to:
$y=ax+b$
Skupiamy się tylko i wyłącznie na współczynniku, który znajduje się przed iksem, czyli $a$.


Sprawdzenie równoległości dwóch prostych:
Oczywiście w obu przypadkach wyznaczamy najpierw ich postać kierunkową, innymi słowy zostawiamy po lewej tylko y. Otrzymujemy wtedy dwa wzory:
$y=a_1x+b_1$
oraz
$y=a_2x+b_2$
b nas kompletnie nie interesuje, może być dowolną liczbą rzeczywistą. Skupmy się na współczynnikach a.
W przypadku badania równoległości mamy najprostszy z możliwych sposobów:
Jeżeli $a_1=a_2$ to proste są równoległe.
Jeśli $a_1$ i $a_2$ nie są równe, to proste nie są równoległe.


Sprawdzenie prostopadłości dwóch prostych:
Również tutaj doprowadzamy nasze dwa wzory do postaci kierunkowych czyli: $y=a_1x+b_1$
oraz
$y=a_2x+b_2$

Również tutaj olewamy b, skupiamy się na współczynnikach a. Tylko mamy inną zależność:
Jeżeli $a_1×a_2=-1$ to proste są prostopadłe.
Jeżeli iloczyn $a_1$ i $a_2$ nie jest równy -1 to nie są one prostopadłe.

Przykład:
Sprawdź czy proste o równaniach $3x+y+2=0$ i $6x+2y+2=0$ są równoległe lub prostopadłe.

Pierwszym krokiem jest zawsze odseparowanie y, zatem od razu doprowadźmy wzory do postaci kierunkowych. Najpierw pierwszy:
$3x+y+2=0$
$y=-3x-2$

a teraz drugi wzór:
$6x+2y+2=0$
$2y=-6x-2$ $|:2$
$y=-3x-1$

Mamy już dwa równania prostych:
$y=-3x-2$
$y=-3x-1$

Zwracamy uwagę na współczynnik stojący przy x, czyli w tym przypadku $-3$:
$a_1=-3$
$a_2=-3$

Widzimy od razu, że współczynniki są równe czyli nasze proste są równoległe. Dla porządku sprawdźmy jeszcze prostopadłość:
$a_1×a_2=-3×(-3)=9$
9 nie jest równe -1 zatem proste nie są prostopadłe.
 

Informacja

Wzory na prostopadłość i równoległość prostych są dostępne w zbiorze wzorów dostępnych podczas matury.
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMYZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NAWIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIEKOMENTARZY
komentarze
... irazy podziękowaliście
Autorom