Przyroda

Tajemnice przyrody 4 (Podręcznik, Nowa Era )

Wyjaśnij, jak rozumiesz termin... 4.7 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Przyroda

Wyjaśnij, jak rozumiesz termin...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Przyroda to wszystko co nas otacza, za wyjątkiem wytworów człowieka. Złożona jest zarówno ze składników ożywionych jak i nieożywionych.

Przyroda to także nazwa przedmiotu, którego uczę się w szkole podstawowej w klasie czwartej.

DYSKUSJA
user avatar
karo-gum

1

13 września 2018
opisz dowolne doświadczenie według instrukcji z podręcznika. Str.13
user avatar
Odrabiamy.pl

908

14 września 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user avatar
Gość

11 czerwca 2018
zad 1 str 165 scharakteryzuj warunki życia w zbiorniku wodnym
user avatar
Damian

26946

11 czerwca 2018

@Gość Dzień dobry, zadanie o które pytasz jest dostępne dla wszystkich użytkowników tutaj: Link . Pozdrawiam!

user avatar
Gość

11 czerwca 2018
4c
user avatar
Damian

26946

11 czerwca 2018

@Gość Dzień dobry, na stronie 10 w podręczniku, który komentujesz, nie ma zadania 4c. Jeżeli potrzebujesz pomocy z rozwiązaniem innego zadania, napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

user avatar
Gość

1

15 maja 2018
Jak opisał rośnięcie nasturcji z nasiona
user avatar
Odrabiamy.pl

908

15 maja 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią. Pozdrawiam 

user avatar
Gość

24 kwietnia 2018
opisz skutki jednej zmiany, która zaszła w żarkach
user avatar
Damian

26946

24 kwietnia 2018

@Gość Dzień dobry, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

user avatar
Gość

28 lutego 2018
przedstaw sposoby unikania zachorowania na angine, zatrucie pokarmowe, teżec, wscieklizna, borelioza
user avatar
Odrabiamy.pl

908

28 lutego 2018

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user avatar
Gość

1 lutego 2018
budowa organizmu wielokomorkowego uzupelnij plakat str 44
user avatar
Odrabiamy.pl

908

1 lutego 2018

@Gość Cześć, rozwiązanie zadania 2 z ćwiczeń jest dostępne tutaj: Link . Pozdrawiam

user avatar
Gość

29 stycznia 2018
Zadanie3 str.62
user avatar
Odrabiamy.pl

908

29 stycznia 2018

@Gość Cześć, w podręczniku na stronie 62 nie ma zadań. Czy na pewno przeglądasz dobrą książkę?

user avatar
Gość

11 stycznia 2018
zadanie 3 strona 53
user avatar
Damian

26946

12 stycznia 2018

@Gość cześć, zadanie 3 ze strony 53 znajdziesz tutaj: Link . Jest ono dostępne dla użytkowników z kontem premium. Pozdrawiam!

user avatar
Pytanie do Autora

11 stycznia 2018

Sprawdzian z przyrody swiat organizmow co najwazniejsze trzeba wiedziec ?

user avatar
Damian

26946

11 stycznia 2018

Cześć, trudno nam powiedzieć, na jakich kwestiach najbardziej zależy Twojej nauczycielce. Według mnie trzeba wiedzieć, jakie są wspólne cechy organizmów żywych (odżywianie się, oddychanie, ruch, wydalanie, rozmnaż...

user avatar
Gość

3 stycznia 2018
przeprować opserwację pogody na podstawie opisu zajdującego się na str.52 w podręczniku
user avatar
Odrabiamy.pl

908

3 stycznia 2018

@Gość Cześć, to zadanie jest indywidualne. Zadania indywidualne polegają na tym, że każdy musi mieć je wykonane inaczej, dlatego obecnie  ich nie rozwiązujemy. Pozdrawiam

user avatar
Gość

23 listopada 2017
Zapiasz do której grupy organizmow nalezy dzieciol uzasadnij odp
user avatar
Odrabiamy.pl

908

23 listopada 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user avatar
Gość

20 lutego 2018
Ale super
user avatar
Gość

10 listopada 2017
Wpisz informacje o miejscu wschodu i zachodu słońca pierwszego dnia wiosny
user avatar
Damian

26946

10 listopada 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

Komentarz Premium
klasa:
Informacje
Autorzy: Maria Marko-Worłowska, Feliks Szlajfer, Joanna Stawarz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326731006
Autor rozwiązania
user profile

Damian

26813

Nauczyciel

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Dzielenie pisemne
  1. Zapisujemy dzielną, nad nią kreskę, a obok, po znaku dzielenia, dzielnik. W naszym przykładzie podzielimy liczbę 1834 przez 14, inaczej mówiąc zbadamy ile razy liczba 14 „mieści się” w liczbie 1834.

    dzielenie1
     
  2. Dzielimy pierwszą cyfrę dzielnej przez dzielnik. Jeśli liczba ta jest mniejsza od dzielnika, to bierzemy pierwsze dwie lub więcej cyfr dzielnej i dzielimy przez dzielnik. Inaczej mówiąc, w dzielnej wyznaczamy taką liczbę, którą można podzielić przez dzielnik. Wynik dzielenia zapisujemy nad kreską, a resztę z dzielenia zapisujemy pod spodem (pod dzielną).

    W naszym przykładzie w dzielnej bierzemy liczbę 18 i dzielimy ją przez 14, czyli sprawdzamy ile razy 14 zmieści się w 18. Liczba 14 zmieści się w 18 jeden raz, jedynkę piszemy nad kreską (nad ostatnią cyfrą liczby 18, czyli nad 8). Następnie wykonujemy mnożenie 1•14=14 i wynik 14 wpisujemy pod liczbą 18, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 18-14=4 i wynik 4 zapisujemy pod kreską.
    Opisane postępowanie możemy zapisać następująco: 18÷14=1 reszty 4.

    dzielenie2
     
  3. Do wyniku odejmowania opisanego w punkcie 2, czyli do otrzymanej reszty z dzielenia dopisujemy kolejną cyfrę dzielnej i wykonujemy dzielenie przez dzielnik. Tak jak poprzednio wynik zapisujemy nad kreską, a pod spodem resztę z tego dzielenia.
    W naszym przykładzie wygląda to następująco: do 4 dopisujemy cyfrę 3 (czyli kolejną cyfrę, która znajduje się za liczbą 18) i otrzymujemy liczbę 43, którą dzielimy przez dzielnik 14. Inaczej mówiąc sprawdzamy ile razy 14 zmieści się w 43. Liczba 14 zmieści się w 43 trzy razy, czyli 3 piszemy nad kreską (za 1), a następnie wykonujemy mnożenie 3•14=42i wynik 42 zapisujemy pod liczbą 43, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 43-42=1 i wynik 1 zapisujemy pod kreską.
    Opisane postępowanie możemy zapisać: 43÷14=3 reszty 1.

    dzielenie2
     
  4. Analogicznie jak poprzednio do otrzymanej reszty dopisujemy kolejną cyfrę dzielnej i wykonujemy dzielenie przez dzielnik.
    W naszym przykładzie:
    do 1 dopisujemy ostatnią cyfrę dzielnej, czyli 4. Otrzymujemy liczbę 14, którą dzielimy przez dzielnik 14, w wyniku otrzymujemy 1 i wpisujemy ją nad kreską (po3). Następnie wykonujemy mnożenie 1•14=14 w wynik 14 zapisujemy pod 14, oddzielamy kreską i wykonujemy odejmowanie 14-14=0.
    Opisane postępowanie możemy zapisać 14÷14=1, czyli otrzymaliśmy dzielenie bez reszty, co kończy nasze dzielenie.

    dzielenie3
     
  5. Wynik dzielenia liczby 1834 przez 14 znajduje się nad kreską, czyli otrzymujemy ostatecznie iloraz 1834÷14=131.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom