Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Przyroda

Tajemnice przyrody 4 (Podręcznik, Nowa Era )

Wyjaśnij, jak rozumiesz termin... 4.67 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Przyroda

Wyjaśnij, jak rozumiesz termin...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Przyroda to wszystko co nas otacza, za wyjątkiem wytworów człowieka. Złożona jest zarówno ze składników ożywionych jak i nieożywionych.

Przyroda to także nazwa przedmiotu, którego uczę się w szkole podstawowej w klasie czwartej.

DYSKUSJA
user avatar
Gość

11 czerwca 2018
zad 1 str 165 scharakteryzuj warunki życia w zbiorniku wodnym
user avatar
Damian

21368

11 czerwca 2018

@Gość Dzień dobry, zadanie o które pytasz jest dostępne dla wszystkich użytkowników tutaj: Link . Pozdrawiam!

user avatar
Gość

11 czerwca 2018
4c
user avatar
Damian

21368

11 czerwca 2018

@Gość Dzień dobry, na stronie 10 w podręczniku, który komentujesz, nie ma zadania 4c. Jeżeli potrzebujesz pomocy z rozwiązaniem innego zadania, napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

user avatar
Gość

15 maja 2018
Jak opisał rośnięcie nasturcji z nasiona
user avatar
Odrabiamy.pl

811

15 maja 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią. Pozdrawiam 

user avatar
Gość

24 kwietnia 2018
opisz skutki jednej zmiany, która zaszła w żarkach
user avatar
Damian

21368

24 kwietnia 2018

@Gość Dzień dobry, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

user avatar
Gość

28 lutego 2018
przedstaw sposoby unikania zachorowania na angine, zatrucie pokarmowe, teżec, wscieklizna, borelioza
user avatar
Odrabiamy.pl

811

28 lutego 2018

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user avatar
Gość

1 lutego 2018
budowa organizmu wielokomorkowego uzupelnij plakat str 44
user avatar
Odrabiamy.pl

811

1 lutego 2018

@Gość Cześć, rozwiązanie zadania 2 z ćwiczeń jest dostępne tutaj: Link . Pozdrawiam

user avatar
Gość

29 stycznia 2018
Zadanie3 str.62
user avatar
Odrabiamy.pl

811

29 stycznia 2018

@Gość Cześć, w podręczniku na stronie 62 nie ma zadań. Czy na pewno przeglądasz dobrą książkę?

user avatar
Gość

11 stycznia 2018
zadanie 3 strona 53
user avatar
Damian

21368

12 stycznia 2018

@Gość cześć, zadanie 3 ze strony 53 znajdziesz tutaj: Link . Jest ono dostępne dla użytkowników z kontem premium. Pozdrawiam!

user avatar
Pytanie do Autora

11 stycznia 2018

Sprawdzian z przyrody swiat organizmow co najwazniejsze trzeba wiedziec ?

user avatar
Damian

21368

11 stycznia 2018

Cześć, trudno nam powiedzieć, na jakich kwestiach najbardziej zależy Twojej nauczycielce. Według mnie trzeba wiedzieć, jakie są wspólne cechy organizmów żywych (odżywianie się, oddychanie, ruch, wydalanie, rozmnaż...

user avatar
Gość

3 stycznia 2018
przeprować opserwację pogody na podstawie opisu zajdującego się na str.52 w podręczniku
user avatar
Odrabiamy.pl

811

3 stycznia 2018

@Gość Cześć, to zadanie jest indywidualne. Zadania indywidualne polegają na tym, że każdy musi mieć je wykonane inaczej, dlatego obecnie  ich nie rozwiązujemy. Pozdrawiam

user avatar
Gość

23 listopada 2017
Zapiasz do której grupy organizmow nalezy dzieciol uzasadnij odp
user avatar
Odrabiamy.pl

811

23 listopada 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user avatar
Gość

20 lutego 2018
Ale super
user avatar
Gość

10 listopada 2017
Wpisz informacje o miejscu wschodu i zachodu słońca pierwszego dnia wiosny
user avatar
Damian

21368

10 listopada 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

Komentarz Premium
Informacje
Autorzy: Maria Marko-Worłowska, Feliks Szlajfer, Joanna Stawarz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Damian

21368

Nauczyciel

Wiedza
Liczby mieszane i ich zamiana na ułamek niewłaściwy
ulamek

Liczba mieszana jest to suma dwóch składników, z których jeden jest liczbą naturalną (składnik całkowity), a drugi ułamkiem zwykłym właściwym (składnik ułamkowy).

$$4 1/9= 4 + 1/9 $$ ← liczbę mieszana zapisujemy bez użycia znaku dodawania +.

Zamiana liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy

Licznik tego ułamka otrzymujemy w następujący sposób: mianownik składnika ułamkowego mnożymy przez składnik całkowity i do tego iloczynu dodajemy licznik składnika ułamkowego. Mianownik natomiast jest równy mianownikowi składnika ułamkowego.

Przykład:

$$3 1/4= {3•4+1}/4= {13}/4$$
 
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom