Przyroda

Tajemnice przyrody 4 (Podręcznik, Nowa Era )

Wyjaśnij, jak rozumiesz termin... 4.67 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Przyroda

Wyjaśnij, jak rozumiesz termin...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Przyroda to wszystko co nas otacza, za wyjątkiem wytworów człowieka. Złożona jest zarówno ze składników ożywionych jak i nieożywionych.

Przyroda to także nazwa przedmiotu, którego uczę się w szkole podstawowej w klasie czwartej.

DYSKUSJA
user profile image
Gość

15 maja 2018
Jak opisał rośnięcie nasturcji z nasiona
user profile image
Odrabiamy.pl

784

15 maja 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią. Pozdrawiam 

user profile image
Gość

24 kwietnia 2018
opisz skutki jednej zmiany, która zaszła w żarkach
user profile image
Damian

19179

24 kwietnia 2018

@Gość Dzień dobry, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

user profile image
Gość

28 lutego 2018
przedstaw sposoby unikania zachorowania na angine, zatrucie pokarmowe, teżec, wscieklizna, borelioza
user profile image
Odrabiamy.pl

784

28 lutego 2018

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user profile image
Gość

1 lutego 2018
budowa organizmu wielokomorkowego uzupelnij plakat str 44
user profile image
Odrabiamy.pl

784

1 lutego 2018

@Gość Cześć, rozwiązanie zadania 2 z ćwiczeń jest dostępne tutaj: Link . Pozdrawiam

user profile image
Gość

29 stycznia 2018
Zadanie3 str.62
user profile image
Odrabiamy.pl

784

29 stycznia 2018

@Gość Cześć, w podręczniku na stronie 62 nie ma zadań. Czy na pewno przeglądasz dobrą książkę?

user profile image
Gość

11 stycznia 2018
zadanie 3 strona 53
user profile image
Damian

19179

12 stycznia 2018

@Gość cześć, zadanie 3 ze strony 53 znajdziesz tutaj: Link . Jest ono dostępne dla użytkowników z kontem premium. Pozdrawiam!

user profile image
Pytanie do Autora

11 stycznia 2018

Sprawdzian z przyrody swiat organizmow co najwazniejsze trzeba wiedziec ?

user profile image
Damian

19179

11 stycznia 2018

Cześć, trudno nam powiedzieć, na jakich kwestiach najbardziej zależy Twojej nauczycielce. Według mnie trzeba wiedzieć, jakie są wspólne cechy organizmów żywych (odżywianie się, oddychanie, ruch, wydalanie, rozmnaż...

user profile image
Gość

3 stycznia 2018
przeprować opserwację pogody na podstawie opisu zajdującego się na str.52 w podręczniku
user profile image
Odrabiamy.pl

784

3 stycznia 2018

@Gość Cześć, to zadanie jest indywidualne. Zadania indywidualne polegają na tym, że każdy musi mieć je wykonane inaczej, dlatego obecnie  ich nie rozwiązujemy. Pozdrawiam

user profile image
Gość

23 listopada 2017
Zapiasz do której grupy organizmow nalezy dzieciol uzasadnij odp
user profile image
Odrabiamy.pl

784

23 listopada 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user profile image
Gość

20 lutego 2018
Ale super
user profile image
Gość

10 listopada 2017
Wpisz informacje o miejscu wschodu i zachodu słońca pierwszego dnia wiosny
user profile image
Damian

19179

10 listopada 2017

@Gość Cześć, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim. Pozdrawiam!

Komentarz Premium
Informacje
Autorzy: Maria Marko-Worłowska, Feliks Szlajfer, Joanna Stawarz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Damian

19130

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Ułamki dziesiętne i ich budowa
Ułamki dziesiętne to takie ułamki, których mianownikami są liczby 10, 100, 1000...

Przykłady:

  • $$1/{10}= 0,1$$
  • $$2/{100}= 0,02$$
  • $${15}/{100}= 0,15$$
  • $$3/{1000}= 0,003$$
  • $${25}/{10}= 2,5$$

Ułamki dziesiętne zapisujemy bez użycia kreski ułamkowej, natomiast stosujemy przecinek (zwany przecinkiem dziesiętnym), który oddziela część całkowitą od części ułamkowej.
 

rys1
 

Pierwsze miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, drugie - części setne, trzecie - części tysiączne, czwarte - części dziesięciotysięczne itd.

Przykład:

cyfry po przecinku
 

Powyższy ułamek możemy rozpisać:

$$0,781= {700}/{1000}+{80}/{1000}+1/{1000}=7/{10}+8/{100}+1/{1000}$$ -> łatwo zauważyć, że 7 to części dziesiąte, 8 części setne, a 1 to części tysięczne.

  Ciekawostka

Zapis dziesiętny liczb został opracowany w XV wieku przez perskiego matematyka Al-Kaszi, w jego dziele Miftah al-hisab (Klucz do arytmetyki). Rozpowszechnienie zawdzięczamy jednak holenderskiemu uczonemu Simonowi Stevinowi, który 1585 r. w swej pracy De Thiende (Dziesięcina) omówił istotę ułamków dziesiętnych. Notacja Stevina odbiegała od obecnie stosowanej i była dość skomplikowana, została więc szybko zmieniona. Liczby z przecinkiem błyskawicznie przyjęły się i liczbę wymierną można było wyrazić już nie tylko w postaci ułamka zwykłego. Oddzielenie przecinkiem całości od części dziesiętnych było pomysłem angielskiego matematyka. J. Nepera.

Zobacz także
Udostępnij zadanie