Przyroda

Przyroda z pomysłem 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Skorzystaj z planu Starego Miasta w Krakowie 4.54 gwiazdek na podstawie 26 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Przyroda

Skorzystaj z planu Starego Miasta w Krakowie

1
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

A. Uniwersystet Jagielloński z muzeum, Collegium Physicum, restaurację, pałac pod Baranami z teatrem i kinem

B. przy ulicy Siennej 

C. Grodzka, pl. Domonikański, Dominikańska

D. Ulice, którymi się poruszam to: Franciszkańska, Pl. Wszystkich Świętych, Pl. Dominikański, Stolarska, Mały Rynek, Szpitalna, pl. Świętego Ducha

Mijam: Pałac Arcybiskupi, kościół św. Franciszka i klasztor Franciszkanów, kościół Świętej Trójcy i klasztor Dominikanów

E. Gdy podróżowaliśmy z rodzicami do Wrocławia posługiwaliśmy się Mapą samochodową Polski w skali 1:300 000.

DYSKUSJA
user profile image
Gość

28-10-2017
dzięki!
user profile image
Gość

13-10-2017
dzieki
user profile image
Gość

25-09-2017
Dzięki za pomoc :)
user profile image
Gość

21-09-2017
Dzieki za pomoc
Informacje
Przyroda z pomysłem 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2
Autorzy: Urszula Depczyk, Halina Binkiewicz, Bożena Sienkiewicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

6971

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Siatka prostopadłościanu

Po rozcięciu powierzchni prostopadłościanu wzdłuż kilku krawędzi i rozłożeniu go na powierzchnię płaską powstanie jego siatka. Jest to wielokąt złożony z prostokątów, czyli ścian graniastosłupa. Ten sam prostopadłościan może mieć kilka siatek.

Siatka prosopadłościanu
Zobacz także
Udostępnij zadanie