Matematyka

Matematyka wokół nas 6. Zeszyt ćwiczeń cz. 1 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Oblicz długość wyróżnionego boku, a następnie obwód czworokąta. 4.62 gwiazdek na podstawie 24 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz długość wyróżnionego boku, a następnie obwód czworokąta.

7
 Zadanie

8
 Zadanie
9
 Zadanie

a)

`| BC | = 6 cm\ 4 mm - 2cm\ 6mm = 5 cm\ 14 mm - 2 cm\ 6 mm = 3 cm\ 8 mm` 

`Obwod = 2 * 6 cm\ 4 mm + 2 * 3 cm\ 8 mm = 12 cm\ 8 mm + 6cm \16 mm=` 

`= 18 cm\ 24 mm = 20 cm\ 4 mm` 

b)

`| AB | = 10 cm + 6 cm = 16 cm` 

`Obwod : 2 * 50mm + 10 cm + 16 cm = 100 mm + 26 cm = 10 cm + 26 cm = 36 cm` 

c)

`| AB | = 3* 13cm\ 5mm = 39 cm\ 15 mm = 40 cm\ 5 mm` 

`Obwod : 2*13 cm\ 5 mm + 2* 40 cm\ 5 mm= 26 cm\ 10 mm + 80 cm\ 10 mm=` 

`= 27 cm + 81 cm = 108 cm` 

 

DYSKUSJA
user profile image
Gość

25 października 2017
Dziękuję
user profile image
Gość

23 października 2017
dzienki!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
user profile image
Helena

22 października 2017
dzięki!
user profile image
Borys

29 wrzesinia 2017
dzieki!!!
Informacje
Matematyka wokół nas 6. Zeszyt ćwiczeń cz. 1
Autorzy: H.Lewicka, M.Kowalczyk
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Jakub

3970

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Dodawanie ułamków zwykłych
  1. Dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach – dodajemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

    Przykład:

    • $$4/7+6/7={10}/7=1 3/7$$

      Uwaga

    Gdy w wyniku dodania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości (jak w przykładzie powyższym).

    Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę (jak w przykładzie poniżej).

  2. Dodawanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy dodawanie.

    Przykład:

    • $$3/10+ 1/5=3/{10}+ {1•2}/{5•2}=3/{10}+ 2/{10}=5/{10}={5÷5}/{10÷5}=1/2$$
       
  3. Dodawanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach.

      $$2 1/3+ 1 1/3= {2•3+1}/3+{1•3+1}/3=7/3+4/3={11}/3=3 2/3$$
       
    • II sposób – oddzielnie dodajemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

      Przykład:

      $$2 1/3+ 1 1/3= 2 + 1/3+ 1 + 1/3= 3 + 2/3= 3 2/3$$
       
  4. Dodawanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy dodawanie.

      $$2 1/3+ 1 1/2= {2•3+1}/3+{1•2+1}/2=7/3+3/2={7•2}/{3•2}+{3•3}/{2•3}={14}/6 + 9/6={23}/6=3 5/6$$
       
    • II sposób – oddzielnie dodajemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

      Przykład:

      $$2 1/3+ 1 1/2= 2 + 1/3+ 1 + 1/2= 3 + 1/3+ 1/2= 3 + {1•2}/{3•2}+ {1•3}/{2•3}= 3 + 2/6+ 3/6= 3 + 5/6= 3 5/6$$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie