Matematyka

Matematyka z plusem 6. Liczby i wyrażenia algebraiczne część II (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

Jeżeli w grupie n osób każdy z każdym wita się przez podanie ręki, to 4.53 gwiazdek na podstawie 38 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Jeżeli w grupie n osób każdy z każdym wita się przez podanie ręki, to

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

`"Wzór na liczbę uścisków dłoni n osób:"\ 1/2*"n"("n"-1)`

 
`"a) Liczba uścisków dłoni gdy witają się"\ 3\ "panowie wynosi:"`

`1/2*3*(3-1)=1/(strike(2)^1)*3*strike(2)^1=1*3*1=3`


`"Analogicznie obliczamy liczbę uścisków dla wszystkich uczniów Twojej klasy. "`  


`"b) W senacie jest"\ 100\ "senatorów."` `"Jeśli każdy z każdym przywitaliby się uściskiem dłoni, to byłoby ich:"`

`1/2*100*(100-1)=1/(strike(2)^1)*strike(100)^50*99=1*50*99=4950`

DYSKUSJA
user profile image
madziatk87

15 maja 2017
Kto robi te zadania ?
user profile image
Andrzej

206

16 maja 2017
@madziatk87 Cześć, zadanie rozwiązują nauczyciele. Pozdrawiamy!
user profile image
Gość

14 maja 2017
Dzięki mam u Ciebie dług wdzięczności ❤❤❤
user profile image
mila4492

6 kwietnia 2017
czemu w podpunkcie b jest potengowanie
user profile image
Andrzej

206

7 kwietnia 2017
@mila4492 Cześć, to nie jest potęgowanie tylko skracanie :) Pozdrawiamy!
user profile image
Tomasz Bielecki

7

22 marca 2017
ok przydają się , dobrze że ktoś to wymyślił
Informacje
Autorzy: Dobrowolska Małgorzata, Agnieszka Demby
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
ISBN: 978-83-7420-243-5
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kwadraty i sześciany liczb

Iloczyn jednakowych czynników możemy zapisać krócej - w postaci potęgi.

  1. Iloczyn dwóch takich samych liczb (czynników) nazywamy kwadratem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi drugiej.
    Przykład:
    $$5•5=5^2 $$, czytamy: „kwadrat liczby pięć” lub „pięć do potęgi drugiej”

  2. Iloczyn trzech takich samych czynników nazywamy sześcianem tej liczby (czynnika) lub mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiona do potęgi trzeciej.
    Przykład:
    $$7•7•7=7^3$$, czytamy: „sześcian liczby siedem” lub „siedem do potęgi trzeciej”

  3. Gdy występuje iloczyn więcej niż trzech takich samych czynników mówimy, że dana liczba (czynnik) jest podniesiony do potęgi takiej ile jest czynników.
    Przykład:
    $$3•3•3•3•3=3^5 $$, czytamy: „trzy do potęgi piątej”

    $$2•2•2•2•2•2•2=2^7 $$, czytamy: „dwa do potęgi siódmej”
     

potegi-nazewnictwo
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie