Matematyka

Uzupełnij: a) 50% kwoty 140 zł to ... 4.77 gwiazdek na podstawie 30 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

Uzupełnij: a) 50% kwoty 140 zł to ...

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

`"a)"\ 50%=50/100=1/2` 

`\ \ \ 50%*140\ "zł"=1/2*140\ "zł"=70\ "zł"` 

`\ \ \ 50%*600\ "zł"=1/2*600\ "zł"=300\ "zł"` 

 

`"b)"\ 10%=10/100=1/10` 

`\ \ \ 10%*500\ "zł"=1/(1strike0)*50strike0\ "zł"=50\ "zł"` 

`\ \ \ 10%*120\ "zł"=1/(1strike(0))*12strike0\ "zł"=12\ "zł"` 

 

`"c)"\ 1%=1/100` 

`\ \ \ 1%*600=1/(1strike(00))*6strike(00)=6` 

`\ \ \ 1%*2000=1/(1strike(00))*20strike(00)=20` 

 

`"d)"\ 20%=20/100=1/5` 

`\ \ \ 20%*30=1/5*30=6` 

`\ \ \ 20%*150=1/5*150=30` 

 

`"e)"\ 25%=25/100=1/4` 

`\ \ \ 25%*80\ "zł"=1/4*80\ "zł"=20\ "zł"` 

`\ \ \ 25%*120\ "zł"=1/4*120\ "zł"=30\ "zł"` 

 

`f)\ 75%=75/100=3/4` 

`\ \ \ 75%*800=3/strike4^1*strike800^200=3*200=600` 

`\ \ \ 75%*1600=3/strike4^1*strike1600^400=3*400=1200` 

DYSKUSJA
user profile image
Gość

24-06-2017
Czy będą dostępne rozwiązania zadań, książek do 7 klasy?
user profile image
Agnieszka

47

26-06-2017
@Gość Będą:)
user profile image
czysta mapa

20-03-2017
Cześć kupiłem na 90 dni i nie żałuję ale mam pytanie jedno ważne skąd wy macie te zadania LoL pozdrawiam :D
user profile image
Agnieszka

47

21-03-2017
@czysta mapa Cześć, zadania z książek rozwiązują zatrudnieni u nas nauczyciele :) Pozdrawiamy!
user profile image
Karolek Kowalski

07-02-2017
Coś tu nie gra. Ja mam w ćwiczeniach po 2 przykłady w każdym(2xa 2xb itd)
user profile image
Agnieszka

47

07-02-2017
@Karolek Kowalski Cześć, w każdym podpunkcie są rozwiązane dwa przykłady, na początku każdego podpunktu procenty są zamieniane na ułamek zwykły :) Pozdrawiamy!
user profile image
Gość

10-01-2017
Kto to rozwiązuje????????????????/ Eksperci matematyczni czy komputer bądź kalkulator?
user profile image
Agnieszka

47

11-01-2017
@Gość Cześć, zadania są rozwiązywane przez nauczycieli :)
Informacje
Matematyka z plusem 6. Liczby i wyrażenia algebraiczne część II
Autorzy: Dobrowolska Małgorzata, Agnieszka Demby
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Odejmowanie ułamków zwykłych
  1. Odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – odejmujemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

    Przykład:

    • $$5/6-2/6= 3/6= {3÷3}/{6÷3}=1/2$$

      Uwaga

    Gdy w wyniku odejmowania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości.
    Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę.

  2. Odejmowanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy odejmowanie.

    Przykład:

    • $$3/{10}- 1/5=3/{10}- {1•2}/{5•2}=3/{10}- 2/{10}=1/{10}$$
       
  3. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= {2•3+1}/3-{1•3+1}/3=7/3-4/3=3/3=1$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= 2 + 1/3- 1 - 1/3= 2 – 1 + 1/3- 1/3= 1 + 0 = 1$$
       
  4. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy odejmowanie.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/2= {2•3+1}/3-{1•2+1}/2=7/3-3/2={7•2}/{3•2}-{3•3}/{2•3}={14}/6-9/6=5/6$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

      Przykład:

      $$2 1/2- 1 1/3= 2 + 1/2- 1 - 1/3= 2 - 1 + 1/2-1/3= 1 +{1•3}/{2•3}-{1•2}/{3•2}= 1 + 3/6- 2/6= 1 + 1/6= 1 1/6$$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie