Matematyka

Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

W sklepie śruby ... 4.61 gwiazdek na podstawie 18 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

W sklepie śruby ...

1
 Zadanie

a) 

  (100) (10) (1)
Klient 1  rysunek 1 3 4
Klient 2  rysunek 2 2 2
Razem 3 5 6

b) 

  (100) (10) (1)
Klient 1  rysunek 3 2 2
Klient 2  rysunek 2 1 2
Razem 5 3 4

c) 

  (100) (10) (1)
Klient 1  rysunek 2 2 1
Klient 2  rysunek 2 4 0
Razem 4 6 1

 

DYSKUSJA
komentarz do zadania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Gość

12 czerwca 2018
oblicz dwoma sposobami pole trapezu o podstawach a i b oraz wysokości h.
sposób pierwszy- wyrażanie jednostek w cm
sposób drugi- dm
opinia do zadania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

12 czerwca 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

opinia do zadania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Gość

7 maja 2018
prostokątna teczka na prace plastyczne ma boki długości 50 cm i 30 cm.
Zaznacz prace których NIE DA sie schować do tej teczki, jeśli się ich nie złoży.każda z prac ma kształ prostokąta o podanych wymiarach
opinia do zadania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

7 maja 2018

@Gość Cześć, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim.

komentarz do rozwiązania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Gość

22 kwietnia 2018
700-112×5+189
komentarz do rozwiązania W sklepie śruby ... - Zadanie 1: Matematyka 4. Zeszyt ćwiczeń cz. 2 - strona 5
Odrabiamy.pl

944

23 kwietnia 2018

@Gość Cześć, to rozwiązania tego zadania na pewno przyda Ci się nasz kalkulator : Link :) . Pozdrawiam 

klasa:
Informacje
Autorzy: Barbara Dubaniecka-Kruk
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302168420
Autor rozwiązania
user profile

Korepetytor

Wiedza
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” w liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: `9/4=2\1/4` 

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $$2•4= 8$$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą). 

Porównywanie ułamków dziesiętnych

Aby ustalić, który z dwóch ułamków dziesiętnych jest większy, wystarczy porównać kolejno rzędy, zaczynając od najwyższego. Oznacza to, że porównujemy kolejno cyfry z których zbudowany jest ułamek dziesiętny, czyli zaczynamy od cyfr części całkowitej, a później przechodzimy to porównywania cyfr części dziesiętnych.

W praktyce porównywanie ułamków dziesiętnych odbywa się następująco:
  • Najpierw porównujemy części całkowite, jeżeli nie są równe, to mniejszy jest ułamek o mniejszej części całkowitej;

  • Jeżeli obie części całkowite są równe, to porównujemy ich części dziesiętne. Jeżeli części dziesiętne nie są równe, to mniejszy jest ułamek o mniejszej części dziesiętnej;

  • Gdy części dziesiętne są równe, to porównujemy ich części setne, tysięczne itd., aż do uzyskania odpowiedzi.

  Zapamiętaj

Gdy na końcu ułamka dziesiętnego dopisujemy lub pomijamy zero, to jego wartość się nie zmienia.

Przykłady:
$$0,34=0,340=0,3400=0,34000=...$$
$$0,5600=0,560=0,56$$

W związku z powyższą uwagą, jeżeli w czasie porównywania ułamków w którymś zabraknie cyfr po przecinku, to należy dopisać odpowiednią liczbę zer.
 

Przykład: Porównajmy ułamki 5,25 i 5,23.
Przed porównywaniem ułamków wygodnie jest zapisać porównywane liczby jedna pod drugą, ale tak by zgadzały się rzędy, czyli przecinek pod przecinkiem.

porownanie1
Widzimy, że w porównywanych ułamkach części jedności są takie same, części dziesiętne także są równe, natomiast w rzędzie części setnych 5>3, zatem ułamek 5,25 jest większy od 5,23. Zatem 5,25>5,23.

Przykład: Porównajmy ułamki 0,8 i 0,81.
Zapisujemy ułamki jeden pod drugim, tak aby zgadzały się rzędy, czyli przecinek pod przecinkiem. Ponadto dopisujemy 0 w ułamku 0,8.

porownanie2

Widzimy, że w porównywanych ułamkach części jedności są takie same, części dziesiętne także są równe, natomiast w rzędzie części setnych 0<1, zatem ułamek 0,81 jest większy od 0,8. Zatem 0,81>0,8.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom