Matematyka

Matematyka z plusem 4 (Podręcznik, GWO)

Oblicz w pamięci 4.82 gwiazdek na podstawie 33 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz w pamięci

A
 Zadanie

`a)\ 17+8=25`

`\ \ \ 36+9=45`

`\ \ \ 124+6=130`

 

`b)\ 30+40=70`

`\ \ \ 80+60=140`

`\ \ \ 140+30=170`

 

`c)\ 67+20=87`

`\ \ \ 80+13=93`

`\ \ \ 120+18=138`

 

`d)\ 27-8=19`

`\ \ \ 47-9=38`

`\ \ \ 135-6=129`

 

`e)\ 70-20=50`

`\ \ \ 120-30=90`

`\ \ \ 270-50=220`

 

`f)\ 49-20=29`

`\ \ \ 95-50=45`

`\ \ \ 145-20=125`

DYSKUSJA
user profile image
Gość

0

2017-10-24
Super zagadka str 46
user profile image
Agnieszka

12319

2017-10-24
@Gość Rozwiązanie tego zadania znajduje się już na odrabiamy.pl. Jest ono dostępne tylko dla użytkowników wspierających stronę. Jeżeli chcesz je zobaczyć, aktywuj konto premium, które da Ci dostęp do wszystkich zadań zamieszczonych w naszym portalu.
Informacje
Matematyka z plusem 4
Autorzy: M. Dobrowolska, M. Jucewicz, P. Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Pole powierzchni prostopadłościanu

Pole powierzchni prostopadłościanu to suma pól wszystkich jego ścian.

$$P_p$$ -> pole powierzchni

Pole powierzchni prostopadłościanu
 

Każdy prostopadłościan ma 3 pary takich samych ścian.

Pole powierzchni oblicza się z poniższego wzoru, gdzie $$P_1$$, $$P_2$$ i $$P_3$$ to pola ścian prostopadłościanu.

$$P_p=2•P_1+2•P_2+2•P_3$$

Wzór na pole powierzchni prostopadłościanu możemy zapisać w następującej postaci:
$$P_p = 2•a•b + 2•b•c + 2•a•c$$ (a,b,c - wymiary prostopadłościanu)
 

  Zapamiętaj

Sześcian ma sześć jednakowych ścian, więc pole jego powierzchni oblicza się ze wzoru: $$P_p=6•P$$, gdzie P oznacza pole jednej ściany tego sześcianu. Natomiast wzór na pole powierzchni sześcianu możemy zapisać w następującej postaci: $$P_p = 6•a•a = 6•a^2$$ (a - bok sześcianu).

Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie