Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

Matematyka z kluczem 4. Podręcznik cz. 1 (Podręcznik, Nowa Era )

Jakie liczby są ukryte pod literami na osi ( pisz tak: A=9, B= 12 itd.)? 4.62 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

Jakie liczby są ukryte pod literami na osi ( pisz tak: A=9, B= 12 itd.)?

1
 Zadanie

poziom A

Na osi poruszamy się co jedną jednostkę. 

a)

A = 3

B = 6

C = 9
 

b)

A = 4

B = 5

C = 8
 

c)

A = 7

B = 8

C = 9
 

d)

A = 2

B = 6

C = 9

 

poziom B

Odcinek między 0 a 4 ma długość 4. Został on podzielony na 4 równe części. Długość każdej z części wynosi 1 [4 (długość odcinka) : 4 (ilość części) = 1 (jednostka)]. Analogicznie mamy w pozostałych przykładach. 

a)

A = 2

B = 7

C = 9
 

b)

A = 2

B = 4

C = 7
 

c)

A = 1

B = 7

C = 10
 

d)

A = 5

B = 6

C = 8

 

poziom C 

W przykładzie a) na osi poruszamy się co 4, czyli jedna jednostka to odległość równa 4.
W przykładzie b) na osi poruszamy się co 300, itd.

a)

A = 12

B = 28

C = 32

b)

A = 1500

B = 1800

C = 2700

c)

A = 200

B = 300

C = 450

d)

A = 300

B = 800

C = 900

 

poziom D 

W przykładzie a) odcinek między 0 a 12 ma długość 12. Został on podzielony na 4 równe części. Każda z części odpowiada długości: 12:4=3. 
W analogiczny sposób odczytujemy jednostkę w pozostałych przykładach.

a)

A = 9

B = 24

C = 30

b)

A = 150

B = 200

C = 400

c)

A = 4

B = 28

C = 32

d)

A = 200

B = 1000

C = 1600

 

MISTRZ

W przykładzie a) odcinek między 15 a 27 ma długość 12 (27-15=12). Został on podzielony na 4 równe części. Każda z tych części ma długość: 12:4=3. 

Analogicznie odczytujemy jednostkę na pozostałych osiach. 

a)

A = 9

B = 24

C = 33

b)

A = 37

B = 58

C = 93

c)

A = 23

B = 32

C = 44

d)

A = 300

B = 480

C = 720

DYSKUSJA
user avatar
Gość

19 kwietnia 2018
Zad.Czy już umiem?2 str.59
user avatar
Odrabiamy.pl

811

19 kwietnia 2018

@Gość Cześć, przeglądasz pierwszą część podręcznika,a  szukane zadanie jest w drugiej części. Rozwiązanie jest dostępne tutaj: 

user avatar
Gość

8 stycznia 2018
Zad 1 str.155/156
user avatar
Odrabiamy.pl

811

8 stycznia 2018

@Gość Cześć, czy na pewno przeglądasz dobry podręcznik? Na stronie 155 są odpowiedzi do zadań :) . Pozdrawiam

user avatar
Gość

2 stycznia 2018
Jak usprawnić mnożenie pisemne
user avatar
Odrabiamy.pl

811

3 stycznia 2018

@Gość Cześć, Twoje pytanie odnosi się prawdopodobnie do treści innego zadania. Jeżeli potrzebujesz pomocy z jego rozwiązaniem napisz komentarz bezpośrednio pod nim.

user avatar
Gość

15 maja 2018
@Odrabiamy.pl Klasa 4 ćwiczenia matematyka z kluczem strona 129 i 130
user avatar
Odrabiamy.pl

811

15 maja 2018

@Gość Cześć, rozwiązania zadań do zeszytu ćwiczeń są dostępne tutaj: Link . Pozdrawiam 

user avatar
Gość

4 grudnia 2017
Zadanie 10 strona 96
user avatar
Odrabiamy.pl

811

4 grudnia 2017

@Gość Cześć, rozwiązanie do zadania 10 znajdziesz tutaj : Link

user avatar
Zbyszek

27 września 2017
dzieki :)
user avatar
Agata

25 września 2017
Dzieki za pomoc
user avatar
Gość

16 września 2017
zgadza sie
Informacje
Autorzy: Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Monika

9746

Nauczyciel

Wiedza
Zamiana ułamka dziesiętnego na zwykły

Licznikiem ułamka zwykłego jest liczba naturalna jaką utworzyłyby cyfry ułamka dziesiętnego, gdyby nie było przecinka, mianownikiem jest liczba zbudowana z cyfry 1 i tylu zer, ile cyfr po przecinku zawiera ułamek dziesiętny.

Przykłady:

  • $$0,25 = {25}/{100}$$ ← licznikiem ułamka zwykłego jest liczba 25 (ponieważ taką liczbę tworzą cyfry ułamka dziesiętnego bez przecinka), mianownikiem ułamka zwykłego jest liczba zbudowana z 1 oraz z dwóch zer, czyli liczba 100, ponieważ dwie cyfry stoją po przecinku,

  • $$4,305={4305}/{1000}$$ ← licznikiem ułamka zwykłego jest liczba 4305 (ponieważ taką liczbę tworzą cyfry ułamka dziesiętnego bez przecinka), mianownikiem ułamka zwykłego jest liczba zbudowana z 1 oraz z trzech zer, czyli liczba 1000, ponieważ trzy cyfry stoją po przecinku.

Ułamki dziesiętne i ich budowa
Ułamki dziesiętne to takie ułamki, których mianownikami są liczby 10, 100, 1000...

Przykłady:

  • $$1/{10}= 0,1$$
  • $$2/{100}= 0,02$$
  • $${15}/{100}= 0,15$$
  • $$3/{1000}= 0,003$$
  • $${25}/{10}= 2,5$$

Ułamki dziesiętne zapisujemy bez użycia kreski ułamkowej, natomiast stosujemy przecinek (zwany przecinkiem dziesiętnym), który oddziela część całkowitą od części ułamkowej.
 

rys1
 

Pierwsze miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, drugie - części setne, trzecie - części tysiączne, czwarte - części dziesięciotysięczne itd.

Przykład:

cyfry po przecinku
 

Powyższy ułamek możemy rozpisać:

$$0,781= {700}/{1000}+{80}/{1000}+1/{1000}=7/{10}+8/{100}+1/{1000}$$ -> łatwo zauważyć, że 7 to części dziesiąte, 8 części setne, a 1 to części tysięczne.

  Ciekawostka

Zapis dziesiętny liczb został opracowany w XV wieku przez perskiego matematyka Al-Kaszi, w jego dziele Miftah al-hisab (Klucz do arytmetyki). Rozpowszechnienie zawdzięczamy jednak holenderskiemu uczonemu Simonowi Stevinowi, który 1585 r. w swej pracy De Thiende (Dziesięcina) omówił istotę ułamków dziesiętnych. Notacja Stevina odbiegała od obecnie stosowanej i była dość skomplikowana, została więc szybko zmieniona. Liczby z przecinkiem błyskawicznie przyjęły się i liczbę wymierną można było wyrazić już nie tylko w postaci ułamka zwykłego. Oddzielenie przecinkiem całości od części dziesiętnych było pomysłem angielskiego matematyka. J. Nepera.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom