Matematyka

Matematyka na czasie! 2 (Zbiór zadań, Nowa Era )

Każdego przedszkolaka z pewnej grupy poproszono, aby ... 4.14 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Matematyka

Każdego przedszkolaka z pewnej grupy poproszono, aby ...

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

Na diagramie kołowym wyniki podajemy w procentach. 

Musimy więc obliczyć jaki procent wszystkich odpowiedzi stanowią poszczególne zwierzęta. 


Obliczamy, ile łącznie wyborów dokonano (ilu przedszkolaków dokonywało wyboru). 
rownanie matematyczne 

Obliczamy, jaki procent wszystkich wyborów stanowi wybór małpki (małpka została wybrana 8 razy na 25 dokonanych wyborów). 
rownanie matematyczne 

28% wyborów padło na małpkę. 


Obliczamy, jaki procent wyborów stanowi wybór kota (kot został wybrany 5 razy na 25 wyborów). 
rownanie matematyczne 

20% uczniów wybrało kota. 


Obliczamy, jaki procent uczniów wybrał psa (psa wybrało 6 przedszkolaków z 25). 
rownanie matematyczne 

Psa wybrało 24% przedszkolaków. 

Obliczamy, jaki procent wyborów stanowi wybór koguta (koguta wybrało 4 przedszkolaków). 
rownanie matematyczne 

Kogut został wybrany przez 16% uczniów. 


Obliczamy, jaki procent wyborów stanowi inne zwierzątko (inne zwierzątkowo wybrało 3% przedszkolaków). 
rownanie matematyczne 

Inne zwierzątkowo zostało wybrane przez 12% przedszkolaków. 


Wiemy już, jaki procent uczniów wybrał dane zwierzątko.
Aby narysować diagram kołowy należy obliczyć jakim procentem koła (360o) jest procent oznaczający wybór danego zwirząta i na diagramie kołowym zaznaczyć kolejne kąty tak, aby każde dwa sąsiednie miały wspólne ramię.

rownanie matematyczne   [małpa]

rownanie matematyczne  [kot]

rownanie matematyczne  [pies]  

rownanie matematyczne  [kogut]

rownanie matematyczne  [inne]

 
DIAGRAM KOŁOWY: 

 

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Jerzy Janowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Wyrażenie dwumianowane

Wyrażenia dwumianowe to wyrażenia, w których występują dwie jednostki tego samego typu.

Przykłady: 5 zł 30 gr, 2 m 54 cm, 4 kg 20 dag.

Wyrażenia dwumianowe możemy zapisać w postaci ułamka dziesiętnego.

Przykład: 3 m 57 cm = 3,57 cm , bo 57 cm to 0,57 m.

Jednostki:

  • 1 cm = 10 mm; 1 mm = 0,1 cm
  • 1 dm = 10 cm; 1 cm = 0,1 dm
  • 1 m = 100 cm; 1 cm = 0,01 m
  • 1 m = 10 dm; 1 dm = 0,1 m
  • 1 km = 1000 m; 1 m = 0,001 km
  • 1 zł = 100 gr; 1 gr = 0,01 zł
  • 1 kg = 100 dag; 1 dag = 0,01 kg
  • 1 dag = 10 g; 1 g = 0,1 dag
  • 1 kg = 1000 g; 1 g = 0,001 kg
  • 1 t = 1000 kg; 1 kg = 0,001 t

Przykłady zamiany jednostek:

  • 10 zł 80 gr = 1000 gr + 80 gr = 1080 gr
  • 16 gr = 16•0,01zł = 0,16 zł
  • 1 zł 52 gr = 1,52 zł
  • 329 gr = 329•0,01zł = 3,29 zł
  • 15 kg 60 dag = 1500dag + 60dag = 1560 dag
  • 23 dag = 23•0,01kg = 0,23 kg
  • 5 kg 62 dag = 5,62 kg
  • 8 km 132 m = 8000 m+132 m = 8132 m
  • 23 cm 3 mm = 230 mm + 3 mm = 233 mm
  • 39 cm = 39•0,01m = 0,39 m
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom