Matematyka

Uzupełnij zapis tak, aby otrzymać ... 4.56 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Matematyka

 

Mnożąc dwa ułamki mnożymy licznik pierwszego razy licznik drugiego ułamka oraz mianownik pierwszego z mianownikiem drugiego ułamka. 

Mamy więc:
 

Jaką liczbę należy pomnożyć razy 3 aby otrzymać 9? 
 

Zatem w miejsce kwadracika należy wpisaćc liczbę 3
 


 

Mnożąc dwa ułamki mnożymy licznik pierwszego razy licznik drugiego ułamka oraz mianownik pierwszego z mianownikiem drugiego ułamka. 

Patrząc na liczniki ułamków mamy:
 

Jaką liczbę należy pomnożyć razy 5 aby otrzymać 5?
 

W miejsce trójkącika należy wpisać liczbę 1. 


Patrząc na mianowniki mamy:
 

Iloczyn liczb 8 i 6 to:
 

W miejsce kwadracika należy wpisać 48. 
 


 

Mnożąc dwa ułamki mnożymy licznik pierwszego razy licznik drugiego ułamka oraz mianownik pierwszego z mianownikiem drugiego ułamka. 

Patrząc na liczniki ułamków mamy:
 

Jaką liczbę należy pomnożyć razy 9 aby otrzymać 27?
 

W miejsce kwadracika należy wstawić liczbę 3. 


Patrząc na mianowniki mamy:
 

Jaką liczbę nalezy pomnożyć razy 11 aby otrzymać 110?
 

W miejsce trójkącika należy wstawić liczbę 10. 
 


 

Mnożąc dwa ułamki mnożymy licznik pierwszego razy licznik drugiego ułamka oraz mianownik pierwszego z mianownikiem drugiego ułamka. 

Patrząc na liczniki ułamków mamy:
  

Jaką liczbę należy pomnożyć razy 17 aby otrzymać 51?
  

W miejsce kwadracika należy wstawić liczbę 3. 


Patrząc na mianowniki mamy:
  

Jaką liczbę nalezy pomnożyć razy 19 aby otrzymać 95?
  

W miejsce trójkącika należy wstawić liczbę 5. 

DYSKUSJA
klasa:
Informacje
Autorzy: Anna Dubiecka, Barbara Dubiecka-Kruk, Tomasz Malicki, Piotr Piskorki
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302155611
Autor rozwiązania
user profile

Nauczyciel

Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Kwadrat

W kwadracie: 

  • wszystkie boki mają jednakową długość

  • wszystkie kąty wewnętrzne są kątami prostymi (mają miary wynoszące 90°)

  • przekątne mają jednakowe długości, przecinają się w połowie i są prostopadłe

Wzór na pole kwadratu

`P=a*a=a^2` 

`a`  - długość boku kwadratu


Uwaga!

Każdy kwadrat jest prostokątem.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom