Matematyka

Matematyka z plusem 5. Wersja C (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

Zastanów się, jakie liczby można wpisać ... 4.57 gwiazdek na podstawie 21 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

Zastanów się, jakie liczby można wpisać ...

5
 Zadanie
6
 Zadanie
7
 Zadanie

8
 Zadanie

9
 Zadanie
To rozwiązanie również znajduje się na naszej stronie!

uzyskaj dostęp do tego oraz tysięcy innych zadań, które dla Was rozwiązaliśmy

DYSKUSJA
user profile image
Gość

25 października 2017
Strona 14 ćwiczenie8
user profile image
Agnieszka

16630

25 października 2017
Rozwiązanie tego zadania znajduje się już na odrabiamy.pl. Jest ono dostępne tylko dla użytkowników wspierających stronę. Jeżeli chcesz je zobaczyć, aktywuj konto premium, które da Ci dostęp do wszystkich zadań zamieszczonych w na...
user profile image
marysia

10 października 2017
gdzie tu jest wynik ten srodkowy
user profile image
Agnieszka

16630

11 października 2017
@marysia Cześć, liczbę którą możemy wpisać znajduje się zawsze na końcu każdego przykładu po słowach " W miejsce kropek możemy np. wpisać:" . Pozdrawiam!
Informacje
Matematyka z plusem 5. Wersja C
Autorzy: Zofia Bolałek, Adam Mysior, Małgorzata Dobrowolska, Stanisław Wojtan
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie