Matematyka

Matematyka wokół nas 1 (Zbiór zadań, WSiP)

Diagram przedstawia procentowy podział 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Matematyka

Diagram przedstawia procentowy podział

4
 Zadanie
5
 Zadanie

6
 Zadanie

`I.\ "FAŁSZ"`

Z diagramu odczytujemy, że ocenę dobrą uzyskało 80%-52%=28% uczniów. 

Oznaczmy liczbę wszystkich uczniów jako x. 

Wtedy możemy zapisać równanie:

`28%*x=36`

`0,28*x=36`

`x=36:0,28=3600:28=3600/28=1800/14=900/7=128 4/7`

Nie jest to możliwe - liczba uczniów musi być liczbą naturalną (nie możemy mieć cztery siódme ucznia)!

 

 

`II.\ "FAŁSZ"`

Z diagramu odczytujemy, że ocenę wzorową uzykało 8% uczniów. 

Obliczamy, ile wynosi 8% z 250:

`8%*250=8/100*250=2/strike25^1*strike250^10=20`

Zachowanie wzorowe ma więc 20 uczniów (a nie 10). 

 

 

`III.\ "PRAWDA"`

Z diagramu odczytujemy, że zachowanie wzororowe uzyskało 8% uczniów, a zachowanie naganne uzyskało 4% uczniów. 

Różnica procentów opisujących te zachowania wynosi 4%. 

Wiemy, że te 4% to 12 uczniów. 

Oznaczmy liczbę wszystkich uczniów jako x. 

`4%*x=12`

`0,04*x=12`

`x=12:0,04=1200:4=300`

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Ewa Duvnjak, Ewa Kokiernak-Jurkiewicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Siatka prostopadłościanu

Po rozcięciu powierzchni prostopadłościanu wzdłuż kilku krawędzi i rozłożeniu go na powierzchnię płaską powstanie jego siatka. Jest to wielokąt złożony z prostokątów, czyli ścian graniastosłupa. Ten sam prostopadłościan może mieć kilka siatek.

Siatka prosopadłościanu
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Zobacz także
Udostępnij zadanie