Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

Matematyka z pomysłem 5 (Podręcznik, WSiP)

Na poniższej mapie zaznaczono dwie trasy, którymi można 4.4 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

Na poniższej mapie zaznaczono dwie trasy, którymi można

1
 Zadanie

a) Aby dotrzeć z Muzeum Bursztynu do Muzeum Archeologicznego trasą czerwoną, należy podążać ulicą Długą, minąć 5 skrzyżowań, które prowadzą na lewo kolejno w ulice: Targ Węglowy, Wełniarską, Tkacką, Lektykaską i Kaletniczą, a skręcić w lewo na szóstym skrzyżowaniu. Następnie, przy kolejnym skrzyżowaniu skręcić w prawo w ulicę Chlebnicką, minąć ulicę Klesza i Kuśnierską, skręcić w lewo dopiero w ulice Grząską. Należy podążać ulicą Grząsk,ą a na pierwszym skrzyżowaniu skręcić w prawo, iść ulicą Mariacką i znów na pierwszym skrzyżowaniu skręcić w prawo.

Aby dotrzeć z Muzeum Bursztynu do Muzeum Archeologicznego trasą zieloną, należy podążać ulicą Długą, minąć 4 skrzyżowania, które prowadzą na lewo kolejno w ulice: Targ Węglowy,Wełniarską, Tkacką i Lektykaską , a skręcić w lewo na piątym skrzyżowaniu w ulicę Lektykarką. Tą ulicą oraz ulicą Kozią iść cały czas prosto, a następnie skręcić w ulice Św. Ducha. Ta ulicą iść cały czas prosto, aż do pojawienia się ulicy Mokrej po prawej stronie- wtedy skręcić w tą ulicę i na pierwszym skrzyżowaniu tej ulicy z ulicą Mariacką skręcić w lewo, a potem na prawo w ulicę Dziana.

b)

Długość czerwonej trasy na mapie to 13,5 cm (odmierzamy ją, przykładając nitkę wzdłuż trasy i mierząc linijką długość tej nitki. Według skali na mapie 2 cm to 100 metrów, czyli 1 cm to 50 m. Trasa o długości 13,5 cm na mapie będzie więc w rzeczywistości 13,5 razy dłuższa niż 50 metrów.

`13,5*50 \ m=675 \ m`

Długość czerwonej trasy na mapie to 18 cm.Trasa o długości 18 cm na mapie będzie więc w rzeczywistości 18 razy dłuższa niż 50 metrów.

`18*50 \ m=900 \ m`

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Barbara Dubiecka-Kruk, Piotr Piskorski, Anna Dubiecka, Ewa Malicka
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Monika

20890

Nauczyciel

Wiedza
Odejmowanie ułamków dziesiętnych

Odejmowanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do odejmowania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki odejmujemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecina;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 3,41-1,54=? $$
    odejmowanie-ulamkow

    $$ 3,41-1,54=1,87 $$  

Pole prostokąta

Liczbę kwadratów jednostkowych potrzebnych do wypełnienia danego prostokąta nazywamy polem prostokąta.


Prostokąt o bokach długości a i b ma pole równe: $$P = a•b$$.

pole prostokąta

W szczególności: pole kwadratu o boku długości a możemy policzyć ze wzoru: $$P=a•a=a^2$$.

  Zapamiętaj

Przed policzeniem pola prostokąta pamiętaj, aby sprawdzić, czy boki prostokąta są wyrażone w takich samych jednostkach.

Przykład:

  • Oblicz pole prostokąta o bokach długości 2 cm i 4 cm.

    $$ P=2 cm•4 cm=8 cm^2 $$
    Pole tego prostokąta jest równe 8 $$cm^2$$.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom