Matematyka

Matematyka z pomysłem 5 (Podręcznik, WSiP)

Podaj, ile jest liczb naturalnych, które 4.71 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

`a) \ \ 475, \ 476, \ 477, \ 478, \ 479, \ 480, \ 481, \ 482, \ 483, \ 484 \ -ul("10 liczb naturalnych")`

`b) \ \ 650, \ 651, \ 652, \ 653, \ 654, \ 655, \ 656, \ 657, \ 658, \ 659 \ - "10 liczb"`

` \ \ \ \ \ 660, \ 661, \ 662, \ 663, \ 664, \ 665, \ 666, \ 667, \ 668, \ 669 \ -"10 liczb"`

`\ \ \ \ \ 670, \ 671, \ 672, \ 673, \ 674, \ 675, \ 676, \ 677, \ 678, \ 679 \ - "10 liczb"`

` \ \ \ \ \ 680, \ 681, \ 682, \ 683, \ 684, \ 685, \ 686, \ 687, \ 688, \ 689 \ - "10 liczb"`

` \ \ \ \ \ 690, \ 691, \ 692, \ 693, \ 694, \ 695, \ 696, \ 697, \ 698, \ 699- \ "10 liczb" `

` \ \ \ \ \ 700, \ ..., \ 799 \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ -"10 liczb" `

` \ \ \ \ \ 710, \ ..., \ 719 \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ -"10 liczb" `

` \ \ \ \ \ 720, \ ..., \ 729 \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ -"10 liczb" `

` \ \ \ \ \ 730, \ ..., \ 739 \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ -"10 liczb" `

` \ \ \ \ \ 740, \ ..., \ 749 \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ -"10 liczb" `

`ul("Razem mamy 100 takich liczb naturalnych")`

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Barbara Dubiecka-Kruk, Piotr Piskorski, Anna Dubiecka, Ewa Malicka
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

19998

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie