Matematyka

Oblicz wysokość trapezu dowolnym sposobem, jeżeli: 4.57 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

Oblicz wysokość trapezu dowolnym sposobem, jeżeli:

O
 Zadanie

12
 Zadanie

13
 Zadanie
14
 Zadanie
15
 Zadanie

`a) \ \ P=1/2*(a+b)*h`

`16 \ cm^2=1/2*(3 \ cm+5 \ cm)*h`

`16 \ cm^2=1/2*8 \ cm*h` 

`16 \ cm^2=4 \ cm*h`

`h=4 \ cm`

Wysokość trapezu wynosi 4 cm.

`b) \ \ P=1/2*(a+b)*h`

`18 \ dm^2=1/2*(2 \ dm+4 \ dm)*h`

`18 \ dm^2=1/2*6 \ dm*h`

`18 \ dm^2=3 \ dm*h \ \ \ `

`h=6 \ dm` 

Wysokość trapezu wynosi 6 dm.

`c) \ \ P=1/2*(a+b)*h`

`a=6 \ mm=0,6 \ cm \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ \ b=4 \ mm=0,4 \ cm`  

`2 \ cm^2=1/2*(0,6 \ cm+0,4 \ cm)*h`

`2 \ cm^2=1/2*1 \ cm*h`

`2 \ cm^2=1/2 \ cm*h`

`h=4 \ cm, \ \ \ \ \ "gdyż" \ \ \ 1/2 \ cm*4 \ cm=2 \ cm^2` 

Wysokość trapezu wynosi 4 cm.

`d) \ \ \ a=1 \ cm \ 2 \ mm=1,2 \ cm \ \ \ \ \ \ \ b=2 \ cm \ \ 8 \ mm=2,8 \ cm`

`6 \ cm^2=1/2*(1,2 \ cm+2,8 \ cm)*h`

`6 \ cm^2=1/2*4 \ cm*h`

`6 \ cm^2=2 \ cm*h`

`h=3 \ cm` 

Wysokość trapezu wynosi 3 cm.

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka z pomysłem 5
Autorzy: Barbara Dubiecka-Kruk, Piotr Piskorski, Anna Dubiecka, Ewa Malicka
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

1645

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Kwadrat

Kwadrat to prostokąt, który ma wszystkie boki jednakowej długości.

Przekątne kwadratu są prostopadłe, mają równą długość i wspólny środek. Przekątne tworzą z bokami kwadratu kąt 45°.

Długość jednego boku jest wymiarem kwadratu.

kwadrat
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Udostępnij zadanie