Matematyka

Matematyka z plusem 4. Liczby Naturalne. Wersja A (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

Oblicz w pamięci: 4.53 gwiazdek na podstawie 38 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

`a)`

`19+8=27`

`27+7=34`

`36+9=45`

`38+7=45`

`47+6=53`

`b)`

`70-8=62`

`38-9=29`

`54-8=46`

`23-6=17`

`25-7=18`

`c)`

`76+10=86`

`84+10=94`

`65+20=85`

`27+60=87`

`48+30=78`

`d)`

`85-10=75`

`71-10=61`

`84-20=64`

`56-30=26`

`86-50=36`

`e)`

`60+40=100`

`70+50=120`

`20+90=110`

`80+80=160`

`90+70=160`

`f)`

`100-70=30`

`110-20=90`

`120-40=80`

`140-80=60`

`130-50=80`

DYSKUSJA
Informacje
Matematyka z plusem 4. Liczby Naturalne. Wersja A
Autorzy: Małgorzata Dobrowolska , Stanisław Wojtan, Piotr Zarzycki
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie