Matematyka

Matematyka z kluczem 4. Podręcznik cz. 2 (Podręcznik, Nowa Era)

Zamień na ułamek zwykły nieskracalny lub liczbę mieszaną 4.75 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

Zamień na ułamek zwykły nieskracalny lub liczbę mieszaną

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

`POZIOM\ A` 

`a)\ 0,5=5/10=1/2` 

`b)\ 2,4=2 4/10=2 2/5` 

`c)\ 3,1=3 1/10` 

`d)\ 3,6=3 6/10=3 3/5` 

`e)\ 1,5=1 5/10=1 1/2` 

`f)\ 1,2=1 2/10=1 1/5` 

 

 

`POZIOM\ B` 

`a)\ 2,25=2 25/100=2 5/20=2 1/4` 

`b)\ 1,40=1 40/100=1 4/10=1 2/5` 

`c)\ 7,50=7 50/100=7 1/2` 

`d)\ 6,250=6 250/1000=6 25/100=6 5/20=6 1/4` 

`e)\ 1,75=1 75/100=1 15/20=1 3/4` 

`f)\ 6,750=6 750/1000=6 75/100=6 3/4` 

 

 

`POZIOM\ C` 

`a)\ 0,05=5/100=1/20` 

`b)\ 6,04=6 4/100=6 2/50=6 1/25` 

`c)\ 0,36=36/100=18/50=9/25` 

`d)\ 1,24=1 24/100=1 12/50=1 6/25` 

`e)\ 0,42=42/100=21/50` 

`f)\ 0,32=32/100=16/50=8/25` 

 

`POZIOM \ D` 

`a)\ 0,68=68/100=34/50=17/25` 

`b)\ 0,54=54/100=27/50` 

`c)\ 0,125=125/1000=25/200=5/40=1/8` 

`d)\ 0,004=4/1000=2/500=1/250` 

`e)\ 0,96=96/100=48/50=24/25` 

`f)\ 0,625=625/1000=125/200=25/40=5/8` 

`g)\ 0,012=12/1000=6/500=3/250` 

`h)\ 0,84=84/100=42/50=21/25` 

`i)\ 0,288=288/1000=144/500=72/250` `=36/125`       

 

 

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paweł

17783

Nauczyciel

Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom