Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

Matematyka z kluczem 5. Podręcznik cz. 2 (Podręcznik, Nowa Era)

Podaj pole figury przedstawionej na rysunku. a) 4.55 gwiazdek na podstawie 31 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

Podaj pole figury przedstawionej na rysunku. a)

I
 Zadanie

II
 Zadanie
III
 Zadanie

 

 

a)

 

I

`a= 3cm`

`b= 1cm`

`P_I=3cm*1cm= 3cm^2`

II

`a=1cm`

`b=1cm`

`P_(II)=1cm*1cm=1cm^2`

 

`P_I+P_(II)=1cm^2+3cm^2=4cm^2`

 

b)

`P_I=((1cm+2cm)*1/2 cm)/2= (3/2cm^2)/2=3/4 cm^2`

`P_(II)=((2cm+3cm)*1/2cm)/2= (5/2cm^2)/2=5/4 cm^2= 1 1/4 cm^2`

`P_(III)=2 1/2 cm* 1/2 cm= 5/2 cm* 1/2 cm= 5/4 cm^2=1 1/4 cm^2`

`P_(IV)= 3cm* 1/2 cm= 3/2 cm= 1 1/2cm^2`

`P_V= 1/2 * 1cm * 2 cm= 1 cm^2`

`P_I+P_(II)+P_(III)+P_(IV)_+P_V= 3/4 cm^2+ 1 1/4 cm^2+ 1 1/4 cm^2+ 1 1/2cm^2+ 1cm^2= 3 1/4 cm^2+ 1 2/4 cm^2+1cm^2= 5 3/4 cm^2`

DYSKUSJA
user avatar
milusia20061

20 marca 2018
W punkcie b jakie są wzory do każdej figury?
user avatar
Monika

20909

20 marca 2018

Pole trójkąta o boku a i wysokości h opuszczonej na ten bok jest dane wzorem:

`P = 1/2ah` 

 

Pole prostokąta o bokach długości a...

user avatar
milusia20061

20 marca 2018
@Monika Dziękuję i pozdrawiam.
user avatar
Sandra

20 lutego 2018
Dzięki!!!!
user avatar
Wiola

18 grudnia 2017
dzieki
user avatar
michal05

8 maja 2017
Można mi wytumaczyć jak zostało zrobione b ?
user avatar
Monika

20909

8 maja 2017
@michal05 Cześć, figura z punktu b) została podzielona na mniejsze figury. Suma pól figur będzie równa polu całej figury. Pozdrawiamy!
Informacje
Autorzy: Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska, Marcin Braun
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Monika

20909

Nauczyciel

Wiedza
Kąty

Kąt to część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi o wspólnym początku, wraz z tymi półprostymi.

Półproste nazywamy ramionami kąta, a ich początek – wierzchołkiem kąta.

kat-glowne
 


Rodzaje kątów:

  1. Kąt prosty – kąt, którego ramiona są do siebie prostopadłe – jego miara stopniowa to 90°.

    kąt prosty
  2. Kąt półpełny – kąt, którego ramiona tworzą prostą – jego miara stopniowa to 180°.
     

    kąt pólpelny
     
  3. Kąt ostry – kąt mniejszy od kąta prostego – jego miara stopniowa jest mniejsza od 90°.
     

    kąt ostry
     
  4. Kąt rozwarty - kąt większy od kąta prostego i mniejszy od kąta półpełnego – jego miara stopniowa jest większa od 90o i mniejsza od 180°.

    kąt rozwarty
  5. Kąt pełny – kąt, którego ramiona pokrywają się, inaczej mówiąc jedno ramię tego kąta po wykonaniu całego obrotu dookoła punktu O pokryje się z drugim ramieniem – jego miara stopniowa to 360°.
     

    kat-pelny
     
  6. Kąt zerowy – kąt o pokrywających się ramionach i pustym wnętrzu – jego miara stopniowa to 0°.

    kat-zerowy
 
Dodawanie i odejmowanie

Działania arytmetyczne to dwuargumentowe działania, które dwóm danym liczbom przyporządkowują trzecią liczbę, czyli tzw. wynik działania. Zaliczamy do nich dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie.

  1. Dodawanie to działanie przyporządkowujące dwóm liczbom a i b, liczbę c = a + b. Wynik dodawania nazywany jest sumą, a dodawane składnikami sumy.
     

    dodawanie liczb


    Składniki podczas dodawania można zamieniać miejscami, dlatego mówimy, że jest ono przemienne. Niekiedy łatwiej jest dodać dwa składniki, gdy skorzystamy z tej własności.
    Przykład: $$7 + 19 = 19 +7$$.

    Kiedy jednym ze składników sumy jest inna suma np. (4+8), to możemy zmienić położenie nawiasów (a nawet je pominąć), na przykład $$12 + (4 + 8) = (12 + 8) + 4 = 12 + 8 + 4$$
    Mówimy, że dodawanie jest łączne.

    Poniżej przedstawiamy przykład, gdy warto skorzystać z praw łączności i przemienności:
    $$12 + 3 + 11 + (7 + 8) + 9 = 12 + 8 +3 +7 + 11 + 9 = 20 + 10 + 20 = 50$$
     

  2. Odejmowanie
    Odjąć liczbę b od liczby a, tzn. znaleźć taką liczbę c, że a = b+ c.
    Przykład $$23 - 8 = 15$$, bo $$8 + 15 = 23$$.

    Odejmowane obiekty nazywane są odpowiednio odjemną i odjemnikiem, a wynik odejmowania różnicą.

    odejmowanie liczb

    Odejmowanie w przeciwieństwie do dodawania nie jest ani łączne, ani przemienne.
    np. $$15 - 7 ≠ 7 - 15$$ (gdzie symbol ≠ oznacza "nie równa się").
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom