Matematyka

Matematyka z kluczem 5. Podręcznik cz. 1 (Podręcznik, Nowa Era)

Wykonaj polecenia. -> Jeśli poprawnie rozwiążesz trzy kolejne przykłady 4.67 gwiazdek na podstawie 21 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

Wykonaj polecenia. -> Jeśli poprawnie rozwiążesz trzy kolejne przykłady

1
 Zadanie

poziom A

a) `3/8+ 5 2/8= 5 5/8`

b) `2 4/9- 2/9= 2 2/9`

c) `4 3/7+ 3/7= 4 6/7`

d) `6 5/9- 1/9= 6 4/9`

e) `1/5 + 3 1/5= 3 2/5`

f) `8 6/11- 4/11= 8 2/11`

g) `2/13+ 1 8/13= 1 10/13`

h) `3 5/7- 1/7= 3 4/7`

 

poziom B

a) `7/9- 1/9= 6/9= 2/3`

b) `5/8+ 3/8= 8/8=1`

c) `7/12+8/12=15/12= 5/4= 1 1/4`

d) `5/8 - 1/8= 4/8 = 1/2`

e) `4/9+8/9= 12/9= 4/3= 1 1/3`

f) `11/15+ 7/15 = 18/15= 6/5= 1 1/5`

g) `5/6- 3/6= 2/6= 1/3`

h) `17/20+17/20=34/20= 17/10= 1 7/10`

 

poziom C

a) `5 3/7+ 2 6/7= 7 9/7= 8 2/7`

b) `3 5/8- 1 1/8= 2 4/8= 2 1/2`

c) `6 2/5 + 5 3/5= 11 5/5= 12`

d) `7 5/6- 3 1/6= 4 4/6 = 4 2/3`

e) `4 2/5 + 3 4/5=7 6/5= 8 1/5`

f) `7 3/4- 2 1/4= 5 2/4= 5 1/2`

g) `3 5/6+ 2 5/6=5 10/6= 6 4/6= 6 2/3`  

h) `11 4/9- 5 1/9= 6 3/9= 6 1/3`

 

poziom D

a) `5 2/7+ 1 3/7 - 1/7= 6 5/7- 1/7= 6 4/7`

b) `4 5/9 - 2 4/9 + 3 2/9= 2 1/9+ 3 2/9= 5 3/9= 5 1/3`

c) `2 2/3-(4 2/3-3 1/3)= 2 2/3-1 1/3= 1 1/3`

d) `7 8/9-(1 4/9+ 2 3/9)= 7 8/9- 3 7/9= 4 1/9`

e) `3 1/5 + 5 3/5- 2 2/5= 8 4/5- 2 2/5= 6 2/5`

f) `11 5/7 - 3 2/7- 4 3/7= 8 3/7 - 4 3/7= 4`

 

poziom E

a) `5- 4/7= 4 7/7- 4/7= 4 3/7`

b) `3 2/5 - 1 4/5= 2 7/5-1 4/5= 1 3/5`

c) `7 4/11- 2 9/11= 6 15/11- 2 9/11= 4 6/11`

d) `4 1/4- 1 3/4= 3 5/4 - 1 3/4= 2 2/4= 2 1/2`

e) `6- 2/3=5 3/3- 2/3= 5 1/3`

f) `5 3/8- 2 5/8= 4 11/8- 2 5/8= 2 6/8= 2 3/4`

g) `3 2/9- 1 5/9= 2 11/9-1 5/9= 1 6/9= 1 2/3`

h) `7 3/14- 3 5/14= 6 17/14 - 3 5/14= 3 12/14= 3 6/7`

i) `5- 5/9= 4 9/9- 5/9= 4 4/9`

 

MISTRZ

a) `14 3/5- ( 2 4/5+2 4/5+3 1/5)= 14 3/5- 7 9/5= 14 3/5- 8 4/5= 13 8/5- 8 4/5= 5 4/5`

b) `3 2/5+ 5 1/7+ 2 2/3+ 4 1/3 + 5 3/5= 3 2/5+ 5 3/5+ 2 2/3+ 4 1/3+ 5 1/7=8 5/5 + 6 3/3 + 5 1/7= 9+7+5 1/7= 16+5 1/7= 21 1/7`

c)` 138 1/9 - 135 4/9+ 127 2/3- 117 1/3+ 3 2/3= 137 10/9- 135 4/9+ 10 1/3+ 3 2/3= 2 6/9 +13 3/3= 2 6/9 +14= 16 6/9= 16 2/3`

d) `18 7/11+ 6 1/5+ 17 6/11+ 19 4/5- 13 2/11= 18 7/11+ 17 6/11- 13 2/11+ 6 1/5+19 4/5= 18 7/11+4 4/11+25 5/5= 22 11/11+26=23+26=49`

user profile image

Monika

7482

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie