Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Matematyka

Matematyka z kluczem 5. Podręcznik cz. 1 (Podręcznik, Nowa Era)

Wykonaj polecenia. -> Jeśli bezbłędnie rozwiążesz pierwszy trzy 4.64 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 5 Klasa
  3. Matematyka

Wykonaj polecenia. -> Jeśli bezbłędnie rozwiążesz pierwszy trzy

1
 Zadanie

poziom A

a)

`4/9 lt 7/9 lt 13/9`

b)

`33/7= 4 5/7`

`2 1/4 lt 4 1/7 lt 33/7`

c)

`3/7 lt 3/5 lt 3/4`

d)

`1/6lt 2/6 lt 5/6`

e)

`1/7 lt 4/7lt 8/7`

f)

`1 12/15 lt 2 5/9lt 3 1/5`

g)

`10/3= 3 1/3`

`10/3 lt 3 3/4lt 4`

h)

`1/10lt 1/4lt 1/2`

poziom B

a)

`3/7= (3*5)/(7*5)=15/35`

15

b)

`28/48=(28:4)/(48:4)=7/12`

12

c)

`100/30=10/3= 3 1/3`

3

d)

`1/2= (1*3)/(2*3)= 3/6`

6

e)

`1/2= (1*5)/(2*5)=5/10`

5

f)

`3/5=(3*2)/(5*2)= 6/10`

10

g)

`15/27= (15:3)/(27:3)= 5/9`

9

h)

`3500/4000= 35/40`

35

 

poziom C

`a) 3/4`

`b) 1/2`

`c) 1/3`

`d) 1/2`

`e) 1/4`

`f) 1/2`

`g) 4/5`

`h) 2/5`

 

 

poziom D

a)` 50/15 = 10/3=3 1/3`

b) `2 30/51= 2 10/17`

c) `5400/1000= 54/10= 27/5= 5 2/5`

d) `6/4= 3/2=1 1/2`

e) `25/10= 5/2=2 1/2`

f) `44/11=4/1=4`

g) `40/17= 2 6/17`

h) `66/9= 22/3= 7 1/3`

 

MISTRZ

a)

`7/101=70/1010`

`8/101=80/1010`

 

Takim ułamkiem może być :

`75/1010`

 

`3/21=30/210`

`3/20=30/200`

Takim ułamkiem może być 30/ 205

`30/205`

 

`3/6=1/2`

`134/268= 1/2`

Ułamki te są równe,dlatego nie można znaleźć czegoś pomiędzy.

b)

`1/3=12/36=5/15lt7/15lt9/15= 3/5lt3/4=18/24<20/24=5/6lt123/123lt1 1/123lt 2 3/5=13/5= 39/15`

 

DYSKUSJA
user avatar
Masło Delma

18 stycznia 2018
Dzięki
user avatar
Gość

12 grudnia 2017
dziękuje dostalem 5
user avatar
Gość

4 grudnia 2017
dzięki xD
user avatar
Gość

22 listopada 2017
xddddddddddddddddd
user avatar
nike17

14 lutego 2017
Chyba w mistrzu nie ma potrzeby dwa razy pisać tej cyfry
user avatar
Monika

9746

14 lutego 2017
@nike17 Cześć, a o którą cyfrę chodzi?
Informacje
Autorzy: Marcin Braun, Agnieszka Mańkowska, Małgorzata Paszyńska
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Monika

9746

Nauczyciel

Wiedza
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby pomnożyć ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w prawo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą mnożymy (czyli w 10, 100, 1000 itd.).

Przykłady:

  • $$0,253•10= 2,53$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w prawo
  • $$3,007•100= 300,7$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w prawo
  • $$0,024•1000= 24$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w prawo
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom