Matematyka

Matematyka z kluczem 4. Podręcznik cz. 1 (Podręcznik, Nowa Era)

Jakie liczby są ukryte pod literami na osi ( pisz tak: A=9, B= 12 itd.)? 4.52 gwiazdek na podstawie 23 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Matematyka

Jakie liczby są ukryte pod literami na osi ( pisz tak: A=9, B= 12 itd.)?

1
 Zadanie

2
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

poziom A

a)

A= 3

B= 6

C= 9

 

b)

A= 4

B= 5

C= 8

 

c)

A=7

B=8

C=9

 

d)

A=2

B=6

C=9

 

poziom B

 

a)

A=2

B=7

C=9

 

b)

A=2

B=4

C=7

 

c)

A=1

B=7

C=10

 

d)

A=5

B=6

C=8

 

poziom C 

a)

A=12

B=28

C=32

b)

A=1500

B=1800

C=2700

c)

A=200

B=300

C=450

d)

A=300

B=800

C=900

 

poziom D

a)

A=9

B=24

C=30

b)

A=150

B=200

C=400

c)

A=4

B=28

C=32

d)

A=200

B=100

C=1600

 

MISTRZ

a)

A=9

B=24

C=33

b)

A=37

B=58

C=93

c)

A=23

B=32

C=44

d)

A=300

B=480

C=720

DYSKUSJA
user profile image
Alex

15 stycznia 2018
dzięki!!!!
user profile image
Leszek

16 października 2017
Dzieki za pomoc :)
user profile image
sonia

27 września 2017
Dzięki!!!
Informacje
Autorzy: Braun Marcin, Mańkowska Agnieszka, Paszyńska Małgorzata
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Monika

9627

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $$9 + 3 = 12$$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $$1 + 5 + 6 = 12$$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $$1+2+1=4$$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie