Język polski

Wysłuchaj opinii innego uczestnika... 4.29 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 1 Klasa
  3. Język polski

Wysłuchaj opinii innego uczestnika...

7
 Zadanie

To rozwiązanie również znajduje się na naszej stronie!

uzyskaj dostęp do tego oraz tysięcy innych zadań, które dla Was rozwiązaliśmy

DYSKUSJA
user profile image
Kil0x12

0

2017-02-07
brak zadania 8
user profile image
Sylwia

3278

2017-02-07
@Kil0x12 Cześć, zadanie 8 jest indywidualne.
user profile image
patryk_lubicisnacpenkala

0

2017-03-12
@Odrabiamy.pl w jaki sposób inwidualne
user profile image
Sylwia

3278

2017-03-13
@patryk_lubicisnacpenkala Cześć, każdy będzie miał inne odczucia odnośnie wyruszenia w wymarzoną podróż. Pozdrawiamy!
user profile image
patryk_lubicisnacpenkala

0

2017-03-13
@Odrabiamy.pl mi chodzi w jaki,sposób iwidualne zadanie
user profile image
Sylwia

3278

2017-03-13
@patryk_lubicisnacpenkala Cześć, nie do końca rozumiemy o co Tobie chodzi.
user profile image
Mateusz Rossa

0

2017-05-25
Jest błąd po zdaniu Nie wiadomo było , czy pojedziemy prosto do Rzymu , W książce jest kropka i zmianie to rozwiązanie zadania. Pozdrawiam :)
user profile image
Sylwia

3278

2017-05-26
@Mateusz Rossa Cześć, zadanie zostało zaktualizowane. Pozdrawiamy!
Informacje
Bliżej słowa 1. Zeszyt ćwiczeń cz. 2
Autorzy: Ewa Horwath
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Sylwia

3278

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Ułamki właściwe i niewłaściwe
  1. Ułamek właściwy – ułamek, którego licznik jest mniejszy od mianownika. Ułamek właściwy ma zawsze wartość mniejszą od 1.
    Przykłady: $$3/8$$, $${23}/{36}$$, $$1/4$$, $$0/5$$.
     

  2. Ułamek niewłaściwy – ułamek, którego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika. Ułamek niewłaściwy ma zawsze wartość większą od 1.
    Przykłady: $${15}/7$$, $$3/1$$, $${129}/5$$, $${10}/5$$.
     

Zobacz także
Udostępnij zadanie