Look at the texts (...) - Zadanie 2: Smart Time 2. Student's Book - strona 64
Język angielski
Smart Time 2. Student's Book (Podręcznik, Express Publishing)
Look at the texts (...) 4.6 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Język angielski

Look at the texts (...)

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie

Text A is a notice. It has advice about avoiding injury.

Zadanie premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy I gimnazjum

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
klasa:
Select...
Informacje
Autorzy: Virginia Evans, Jenny Dooley
Wydawnictwo: Express Publishing
Rok wydania:
ISBN: 9781471537127
Autor rozwiązania
user profile

Dominik

12957

Nauczyciel

Wiedza
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  1. Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach.

    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik.

    Przykład:

    • $3/8$ < $5/8$
       
  2. Porównywanie ułamków o takich samych licznikach.

    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    • $4/5$ > $4/9$
       
  3. Porównywanie ułamków o różnych mianownikach.

    Aby porównać ułamki o różnych mianownikach, najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika, a następnie porównujemy ich liczniki. Z dwóch ułamków o jednakowych mianownikach większy jest, który ma większy licznik.

    Przykład:

    • Porównajmy ułamki $2/3$ i $3/4$
      $2/3$ ? $3/4$

      ${2•4}/{3•4}$ ? ${3•3}/{4•3}$ ← sprowadzamy ułamki do wspólnego mianownika (rozszerzamy ułamki tak aby w mianownikach otrzymać takie same liczby)

      $8/{12}$ < $9/{12}$

 

Dzielenie liczb całkowitych

Dzieląc liczby całkowite należy pamiętać, że:

  1. Iloraz dwóch liczb o jednakowych znakach jest liczbą dodatnią,
  2. Iloraz dwóch liczb o przeciwnych znakach jest liczbą ujemną.

Przykłady:

  • $(−20) ÷ (−5) = 4$
  • $15 ÷ (−3) = (−5) = −5$
  • $4 ÷ (−1) = (−4) = −4$
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMYZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NAWIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIEKOMENTARZY
komentarze
... irazy podziękowaliście
Autorom