Historia

Historia 4 (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Odczytaj ukryte w rebusie hasło, a następnie 4.62 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 4 Klasa
  3. Historia

Odczytaj ukryte w rebusie hasło, a następnie

3
 Zadanie

4
 Zadanie

Hasło:

Zadanie mega premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup pakiet Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
opinia do zadania Odczytaj ukryte w rebusie hasło, a następnie - Zadanie 3: Historia 4 - strona 27
Gość

8 stycznia 2018
Co jest na rysunku w zad. 3 / 27
komentarz do odpowiedzi Odczytaj ukryte w rebusie hasło, a następnie - Zadanie 3: Historia 4 - strona 27
Paulina

71237

9 stycznia 2018

@Gość Na rysunku został przedstawiony Piast Kołodziej oraz dwaj tajemniczy wędrowcy (legenda). Pozdrawiam!

komentarz do rozwiązania Odczytaj ukryte w rebusie hasło, a następnie - Zadanie 3: Historia 4 - strona 27
Miśka

28 marca 2018
dzieki!!!!
komentarz do odpowiedzi Odczytaj ukryte w rebusie hasło, a następnie - Zadanie 3: Historia 4 - strona 27
Gość

4 stycznia 2018
Najlepsza strona świata!
klasa:
Informacje
Autorzy: Małgorzata Lis
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302167201
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

71233

Nauczyciel

Wiedza
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $$ 1,57+7,6=?$$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $$1,57+7,6=8,17 $$

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom