Historia

Odezwa do żołnierzy Legionów 4.67 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Odezwa do żołnierzy Legionów

Praca z tekstem źródłowym
 Zadanie

1. Odpowiedz, w jakim celu generał Dąbrowski zwrócił się do legionistów. 

Generał Jan Henryk Dąbrowski dążył do powołania polskich oddziałów walczących po stronie Francji. W swojej odezwie skierowanej do legionistów wzywał do walki u boku Napoleona Bonaparte. Liczył, że walka Legionów Polskich przeciwko Rosji i Austrii doprowadzidzi do odzyskania niepodległości

Zadanie mega premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
user avatar
Gość

19 lipca 2018
W jaki sposób komuniści doszli do władzy w Polsce po || wojnie światowej?????
Na już
user avatar
Paulina

61438

19 lipca 2018

@Gość Rozwiązanie zadania o które pytasz znajdziesz w linku: Link

Pozdrawiam!

user avatar
Gość

11 czerwca 2018
Jakie są podejmowane działania w celu ograniczenia zanieczyszczeń środowiska
user avatar
Odrabiamy.pl

910

12 czerwca 2018

Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user avatar
Gość

28 lutego 2018
Wyjaśnij w jaki sposób komuniści osiągnęli zwycięstwo wyborcze
user avatar
Paulina

61438

28 lutego 2018

@Gość Tekst źródłowy ze strony 151 jest oznaczony jako "premium". Aby uzyskać do niego dostęp, należy wykupić konto "premium"

Pozdrawiam!

user avatar
Gość

8 lutego 2018
Rozwiąż krzyżówke: Dawny kalim I Byli uwięzieni w gettach
user avatar
Odrabiamy.pl

910

9 lutego 2018

@Gość Cześć, Twoje pytanie wiąże się z treścią innego zadania. Napisz komentarz pod zadaniem, z którym masz problem, a na pewno nasi nauczyciele Ci je wyjaśnią.

user avatar
maciek5570

1 lutego 2018
Wymień przyczyny klęsk Polaków w kampanii wrześniowej
user avatar
Paulina

61438

1 lutego 2018

@maciek5570 Zadanie, o które pytasz znajduje się w linku: Link

user avatar
Gość

23 stycznia 2018
Podaj okoliczności powstania ZSRR
user avatar
Paulina

61438

24 stycznia 2018

@Gość Zadanie o które pytasz - zad. 1 ze str. 96 znajduje się już na odrabiamy.pl. Jest ono dostępne dla użytkowników wspierających stronę. Aby uzyskać do niego dostęp - należy wykupić konto premium. 

Pozdrawiam!

user avatar
Gość

13 grudnia 2017
Dzięki
klasa:
Informacje
Autorzy: Grzegorz Wojciechowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326725722
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

61438

Nauczyciel

Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Odejmowanie ułamków zwykłych
  1. Odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach – odejmujemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

    Przykład:

    • $$5/6-2/6= 3/6= {3÷3}/{6÷3}=1/2$$

      Uwaga

    Gdy w wyniku odejmowania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości.
    Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę.

  2. Odejmowanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy odejmowanie.

    Przykład:

    • $$3/{10}- 1/5=3/{10}- {1•2}/{5•2}=3/{10}- 2/{10}=1/{10}$$
       
  3. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= {2•3+1}/3-{1•3+1}/3=7/3-4/3=3/3=1$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/3= 2 + 1/3- 1 - 1/3= 2 – 1 + 1/3- 1/3= 1 + 0 = 1$$
       
  4. Odejmowanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy odejmowanie.

      Przykład:

      $$2 1/3- 1 1/2= {2•3+1}/3-{1•2+1}/2=7/3-3/2={7•2}/{3•2}-{3•3}/{2•3}={14}/6-9/6=5/6$$
    • II sposób – oddzielnie odejmujemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

      Przykład:

      $$2 1/2- 1 1/3= 2 + 1/2- 1 - 1/3= 2 - 1 + 1/2-1/3= 1 +{1•3}/{2•3}-{1•2}/{3•2}= 1 + 3/6- 2/6= 1 + 1/6= 1 1/6$$
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom