Historia

Śladami przeszłości 3 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era )

Zapoznaj się z tekstem źródłowym i wykonaj 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Historia

Zapoznaj się z tekstem źródłowym i wykonaj

3
 Zadanie

4
 Zadanie
  • Oceń, czy poniższe zdania są zgodne z poglądami (...)
Autor przyszłość Polski widział w łączności ze wszystkimi państwami zaborczymi. P F
Autor wyrażał chęć nawiązania ścisłych związków politycznych z Rosją. P F
Poglądy polityczne autora nawiązują do rosyjskich koncepcji pansłowiańskich. P F
Autor wyrażał poglądy, które przed nim głosili powstańcy styczniowi w 1863 r. P F
Rosyjska koncepcja pansłowiańska miała docelowo objąć jedynie Polaków i Rosjan. P F
DYSKUSJA
user profile image
Alicja

12 kwietnia 2018
Dzięki!
user profile image
Barbara

9 marca 2018
Dzięki za pomoc!
Informacje
Autorzy: Katarzyna Panimasz, Ewa Fuks
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

45528

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie