Historia

Śladami przeszłości 3 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era )

Oceń, czy poniższe zdania dotyczące ilustracji 4.56 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Historia

Oceń, czy poniższe zdania dotyczące ilustracji

3
 Zadanie

4
 Zadanie
O wpływy w Chinach na ilustracji rywalizują tylko mocarstwa europejskie. P F
Postacie kobiece na ilustracji symbolizują Wielką Brytanię i Rosję. P F

 

  • Francuska karykatura z 1898 roku pt. "Chiny. Ciasto królów... i cesarzy" odnosi się do ambicji podziału Chin przez światowe potęgi. Ciasto z napisem "Chiny" kroją królowa Wiktoria Hanowerska, cesarz Wilhelm II Hohenzollern, car Mikołaj II Romanow i japoński

Zadanie mega premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
user avatar
Bogdan

13 kwietnia 2018
dzieki!
user avatar
Aga

11 kwietnia 2018
Dzięki za pomoc :)
user avatar
Barbara

3 kwietnia 2018
dziena
user avatar
Asia

9 marca 2018
Dzieki za pomoc
Informacje
Autorzy: Katarzyna Panimasz, Ewa Fuks
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

50878

Nauczyciel

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom