Historia

Przeanalizuj źródło ikonograficzne i wykonaj 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Przeanalizuj źródło ikonograficzne i wykonaj

Źródło 1
 Zadanie

Źródło 2.
 Zadanie

1. Na podstawie ilustracji satyrycznej wyjaśnij, jak część opinii publicznej oceniała postanowienia traktatu wersalskiego dotyczące rozbrojenia Niemiec

Formalnie traktat wersalski obciążał Niemcy znacznymi reparacjami wojennymi, pozbawiał ziem i kolonii, ograniczał liczebność armii do 100 tys. żołnierzy. Restrykcje objęły również marynarkę wojenną. Po kilkunastu latach od zakończenia wojny, Niemcy przestały respektować postanowień traktatu wersalskiego. W 1933 r. wystąpiły z Ligii Narodów, dwa lata później w wyniku referendum przeprowadzonym w regionie Saary - przyłączyli to terytorium do swego państwa. Rozpoczęli zbrojenia na wysoką skalę. Kolejnym naruszeniem postanowień traktatu wersalskiego przez III Rzeszę była remilitaryzacja Nadrenii w 1936 r. 

Część opinii publicznej od samego początku widziała, że postanowienia traktatu wersalskiego, są traktowane przez Niemcy w sposób błahy, niewiele znaczący.

Trzeba zaznaczyć, że podczas konferencji paryskiej mocarstwa realizowały swoje własne cele. Francja dążyła do jak największego osłabienia Niemiec, natomiast Wielka Brytania dbała o zachowanie równowagi na kontynencie europejskim. Sprzeciwiała się zbytniemu osłabieniu Niemiec. Właśnie przez takie działanie - niemieccy politycy czuli się po prostu bezkarni.

DYSKUSJA
komentarz do rozwiązania Przeanalizuj źródło ikonograficzne i wykonaj - Zadanie Źródło 2.: Po prostu historia. Podręcznik zakres podstawowy - strona 19
Urszula

16 lutego 2018
Dziękuję!
klasa:
Informacje
Autorzy: Rafał Dolecki, Krzysztof Gutowski, Jędrzej Smoleński
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
ISBN: 9788302126680
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

68871

Nauczyciel

Wiedza
Pole powierzchni prostopadłościanu

Pole powierzchni prostopadłościanu to suma pól wszystkich jego ścian.

$$P_p$$ -> pole powierzchni

Pole powierzchni prostopadłościanu
 

Każdy prostopadłościan ma 3 pary takich samych ścian.

Pole powierzchni oblicza się z poniższego wzoru, gdzie $$P_1$$, $$P_2$$ i $$P_3$$ to pola ścian prostopadłościanu.

$$P_p=2•P_1+2•P_2+2•P_3$$

Wzór na pole powierzchni prostopadłościanu możemy zapisać w następującej postaci:
$$P_p = 2•a•b + 2•b•c + 2•a•c$$ (a,b,c - wymiary prostopadłościanu)
 

  Zapamiętaj

Sześcian ma sześć jednakowych ścian, więc pole jego powierzchni oblicza się ze wzoru: $$P_p=6•P$$, gdzie P oznacza pole jednej ściany tego sześcianu. Natomiast wzór na pole powierzchni sześcianu możemy zapisać w następującej postaci: $$P_p = 6•a•a = 6•a^2$$ (a - bok sześcianu).

Ułamki dziesiętne i ich budowa
Ułamki dziesiętne to takie ułamki, których mianownikami są liczby 10, 100, 1000...

Przykłady:

  • $$1/{10}= 0,1$$
  • $$2/{100}= 0,02$$
  • $${15}/{100}= 0,15$$
  • $$3/{1000}= 0,003$$
  • $${25}/{10}= 2,5$$

Ułamki dziesiętne zapisujemy bez użycia kreski ułamkowej, natomiast stosujemy przecinek (zwany przecinkiem dziesiętnym), który oddziela część całkowitą od części ułamkowej.
 

rys1
 

Pierwsze miejsce po przecinku oznacza części dziesiąte, drugie - części setne, trzecie - części tysiączne, czwarte - części dziesięciotysięczne itd.

Przykład:

cyfry po przecinku
 

Powyższy ułamek możemy rozpisać:

$$0,781= {700}/{1000}+{80}/{1000}+1/{1000}=7/{10}+8/{100}+1/{1000}$$ -> łatwo zauważyć, że 7 to części dziesiąte, 8 części setne, a 1 to części tysięczne.

  Ciekawostka

Zapis dziesiętny liczb został opracowany w XV wieku przez perskiego matematyka Al-Kaszi, w jego dziele Miftah al-hisab (Klucz do arytmetyki). Rozpowszechnienie zawdzięczamy jednak holenderskiemu uczonemu Simonowi Stevinowi, który 1585 r. w swej pracy De Thiende (Dziesięcina) omówił istotę ułamków dziesiętnych. Notacja Stevina odbiegała od obecnie stosowanej i była dość skomplikowana, została więc szybko zmieniona. Liczby z przecinkiem błyskawicznie przyjęły się i liczbę wymierną można było wyrazić już nie tylko w postaci ułamka zwykłego. Oddzielenie przecinkiem całości od części dziesiętnych było pomysłem angielskiego matematyka. J. Nepera.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom