Historia

Przeczytaj tekst źródłowy i wykonaj 4.58 gwiazdek na podstawie 12 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Przeczytaj tekst źródłowy i wykonaj

3
 Zadanie

4
 Zadanie

5
 Zadanie

A. Wyjaśnij, do jakiego konfliktu zbrojnego w powojennym świecie odnosi się tekst źródłowy

- Tekst źródłowy odnosi się do wojny koreańskiej, która toczyła się w latach 1950 - 1953 na terenie Półwyspu Koreańskiego pomiędzy komunistycznymi siłami KRLD i wspierającymi je wojskami ChRL, a siłami ONZ oraz wojskami Republiki Korei.

B. Napisz, jaka była reakacja państw ONZ na apel Rady Bezpieczeństwa ONZ

- Dzięki sprawnym działaniom sił ONZ udało się wyprzeć na jakiś czas komunistów z okupowanego terenu, a także zająć prawie całą Koreę Północną. Reżim Kim ir Sena uratowała dopiero interwencja chińskich ochotników. Atak Chin wywoałał falę poruszenia na świecie. Prezydent Harry Truman zagroził nawet użyciem bomby atomowej przeciwko wojskom chińskim. Z kolei ZSRR zaczął gromadzic swoje dywizje na granicy z Koreą Północną. Ostatecznie konflikt w Korei został załagodzony. Doprowadzono do rozmów pokojowych w Panmundżonie. 27 lipca 1953 r. ogłoszono zawieszenie broni i powrót do granicy między państwami koreańskimi na 38 równoleżniku. Ten podział trwa do dnia dzisiejszego, oba kraje formalnie pozostają w stanie wojny.

DYSKUSJA
Informacje
Po prostu historia. Zeszyt ćwiczeń zakres podstawowy
Autorzy: Marcin Markowicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zobacz także
Udostępnij zadanie