Historia

Po prostu historia. Zeszyt ćwiczeń zakres podstawowy (Zeszyt ćwiczeń, WSiP)

Przyjrzyj się mapie i wykonaj polecenia. 4.58 gwiazdek na podstawie 12 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Przyjrzyj się mapie i wykonaj polecenia.

Praca z mapą.
 Zadanie

A. Zaznacz tereny zajęte w 1939 r. przez Niemcy, Związek Radziecki, Słowację i Litwę

- Tereny zajęte przez Słowację w 1939 r. zaznaczono na mapie kolorem czarnym.

- Tereny zajęte przez Niemcy w 1939 r. zaznaczono na mapie koloren fioletowym.

- Tereny zajęte przez Litwę w 1939 r. zaznaczono na mapie kolorem żółtym.

- Tereny zajęte przez ZSRR w 1939 r. zaznaczono na mapie kolorem czerwonym.

B. Zaznacz granice Generalnego Gubernatorstwa

- Granice Generalnego Gubernatorstwa zaznaczone na mapie kolorem niebieskim

C. Podkreśl nazwy miejscowości, w których powstały obozy koncentracyjne i obozy zagłady.

- Obozy zagłady  i obozy koncentracyjne zaznaczono na mapie kolorem czerwonym.

D. Zaznacz tereny, na których oddziały UPA dokonały rzezi ludności polskiej

- Tereny, na których oddziały UPA dokonały rzezi ludności polskiej zaznaczono na mapie kolorem zielonym.

DYSKUSJA
user profile image
Alek

17 grudnia 2017
Dzięki
Informacje
Po prostu historia. Zeszyt ćwiczeń zakres podstawowy
Autorzy: Marcin Markowicz
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21445

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie