Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. znane jako RODO.

Dlatego aby dalej móc dostarczać Ci materiały odpowiednie do Twojego etapu edukacji, potrzebujemy zgody na lepsze dopasowanie treści do Twojego zachowania. Dzięki temu możemy zapamiętywać jakie materiały są Ci potrzebne. Dbamy o Twoją prywatność, więc nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę na ich zbieranie możesz wycofać na podstronie polityka prywatności.

Klikając "Przejdź do Odrabiamy", zgadzasz się na wskazane powyżej działania. W przeciwnym wypadku, nie jesteśmy w stanie zrealizować usługi kompleksowo i prosimy o opuszczenie strony.

Polityka prywatności

Drogi Użytkowniku w każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Ciebie zgody przed jej wycofaniem. Po cofnięciu zgody wszystkie twoje dane zostaną usunięte z serwisu. Udzielenie zgody możesz modyfikować w zakładce 'Informacja o danych osobowych'

Historia

Poznać przeszłość. Wiek XX. Zakres podstawowy. (Podręcznik, Nowa Era)

Postanowienia konferencji jałtańskiej. 4.8 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Postanowienia konferencji jałtańskiej.

Tekst źródłowy
 Zadanie

1. Wyjaśnij, w jaki sposób zwycięskie mocarstwa planowały kontrolować powojenne Niemcy

Zwycięskie mocarstwa planowały kontrolować powojenne Niemcy poprzez utworzenie czterech stref okupacyjnych (jedna dla każdego państwa - ZSRR, USA, Wielkiej Brytanii oraz Francji). Ponadto powołano Komisję Kontroli do administrowania okupowanymi Niemcami i nałożono na nie obowiązek spłaty odszkodowań wojennych.

2. Wymień działania, które zamierzali podjąć alianci w celu zniszczenia zagrożenia niemieckiego

Alianci zamierzali doprowadzić do:

- rozbrojenia i rozwiązania wszystkich niemieckich sił zbrojnych;

- złamania niemieckiego sztabu generalnego;

- zniszczenia niemieckiego wyposażenia wojskowego;

- skontrolowania przemysłu niemieckiego;

- ukarania i osądzenia niemieckich zbrodniarzy wojennych; 

- wymuszenia odzkodowań, za wszelkie starty poniesione przez Niemców;

- unicestwienia NSDAP;

- usunięcia wszelkich nazistowskich wpływów z urzędów publicznych, a także z życia kulturalnego i gospodarczego narodu niemieckiego;

- unicestwienia prób ekspansji militarnej Niemiec;

 

DYSKUSJA
user avatar
Gość

21 kwietnia 2018
Dziękuje :D
user avatar
Maciej

6 kwietnia 2018
Dzięki za pomoc :):)
user avatar
Piotrek

30 stycznia 2018
dzięki!!!!
user avatar
Jacek

20 stycznia 2018
dzieki :)
user avatar
Sabrina

1 stycznia 2018
Dzięki!!!
Informacje
Autorzy: Stanisław Roszak, Jarosław Kłaczkow
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

49010

Nauczyciel

Wiedza
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom