Historia

Wymień elementy uzbrojenia, które 4.8 gwiazdek na podstawie 5 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Wymień elementy uzbrojenia, które

1
 Zadanie

2
 Zadanie

Elementy uzbrojenia, które odgrywały decydującą rolę podczas walk na froncie wschodnim:

- Walki na froncie wschodnim toczyły się na olbrzymich przestrzeniach, dlatego w działaniach obydwu stron olbrzymią rolę odgrywały jednostki pancerne

- Jednostrzałowe karabiny zastąpiono pistoletami maszynowymi (niemiecki MP 40 oraz rosyjska "pepesza").

- "Pepesze" wyposażone były w charakterystyczne okrągłe magazynki mieszczące 71 naboi.

- Rosyjski czołg T 34 bez większych trudności poruszał się po bezkresnym obszarze Związku Sowieckiego. Szerokie gąsienice umożliwiały przejazd nawet po grząskich i podmokłych terenach. T 34 był znacznie bardziej mobilny od niemieckich czołgów. 

- Używane przez Armię Czerwoną wyrzutnie rakietowe zwane "katiuszami" - wywoływały lęk w szeregach wroga. Niemcy nazwali je "organami Stalina".

- Rosyjski samolot Iljuszyn Ił 2 - posiadał dobre opancerzenie, był wyposażony w broń niszczącą pozycje przeciwnika.

- Niemiecki czołg typu Pantera - wyposażony był w lepsze działo oraz silniejszy pancerz niż T 34. Pierwsze Pantery zastosowane podczas walk na Łuku Kurskim, okazały się jednak bardzo wadliwe.

 

 

DYSKUSJA
Informacje
Poznać przeszłość. Wiek XX. Zakres podstawowy.
Autorzy: Stanisław Roszak, Jarosław Kłaczkow
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Ułamki właściwe i niewłaściwe
  1. Ułamek właściwy – ułamek, którego licznik jest mniejszy od mianownika. Ułamek właściwy ma zawsze wartość mniejszą od 1.
    Przykłady: $$3/8$$, $${23}/{36}$$, $$1/4$$, $$0/5$$.
     

  2. Ułamek niewłaściwy – ułamek, którego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika. Ułamek niewłaściwy ma zawsze wartość większą od 1.
    Przykłady: $${15}/7$$, $$3/1$$, $${129}/5$$, $${10}/5$$.
     

Zobacz także
Udostępnij zadanie