Historia

Ofensywa na Moskwę. 4.6 gwiazdek na podstawie 10 opinii
  1. Liceum
  2. 1 Klasa
  3. Historia

Ofensywa na Moskwę.

Tekst źródłowy
 Zadanie

1. Wyjaśnij, jakie konsekwencje dla działań niemieckich na Wschodzie miały jesienne roztopy oraz szybkie nadejście zimy.

- Jesienne roztopy oraz szybkie nadejście zimy doprowadziły do załamania ofensywy niemieckiej. Drogi pokryły się błotem, przez co niemieckie czołgi i samochody poruszały się bardzo wolno i przy znacznym zużyciu paliwa. Niemieccy żołnierze cierpieli na brak odpowiedniej odzieży oraz obuwia. Dochodziło do odmrożeń, brakowało odpowiedniego wyposażenia. Niemiecka armia zaczynała słabnąć. 

2. Wymień elementy wyposażenia, których - według generała - najbardziej brakowało niemieckim żołnierzom na froncie wschodnim.

- Według gen. Heinza Guderiana niemieckim żołnierzom walczącym na froncie wschodnim najbardziej brakowało białych płaszczy do maskowania na śniegu, tłuszczu do butów, ciepłej bielizny, sukiennych spodni, skarpet, butów, futrzanych płaszczy i butów.

DYSKUSJA
user avatar
Ola

11 grudnia 2017
dzieki!
user avatar
Piotrek

29 listopada 2017
dzięki!!!!
klasa:
Informacje
Autorzy: Stanisław Roszak, Jarosław Kłaczkow
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326708565
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

61230

Nauczyciel

Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu działań najważniejsze jest zachowanie odpowiedniej kolejności wykonywania działań.


Kolejność wykonywania działań:

  1. Działania w nawiasach

  2. Potęgowanie

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje zarówno dzielenie jak i mnożenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej do prawej strony).
    Przykład`16:2*5=8*5=40` 

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje zarówno odejmowanie jak i dodawanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane, czyli od lewej strony do prawej).
    Przykład`24-6+2=18+2=20` 


Przykład:

`(45-9*3)-4=(45-27)-4=18-4=14` 

Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom