Historia

Historia i społeczeństwo 6. Wehikuł czasu (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

Czasem wiadomości spadają jak grom z jasnego nieba. 4.55 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Czasem wiadomości spadają jak grom z jasnego nieba.

3
 Zadanie

Temat: Miejsca pamięci, które należy zobaczyć będąc w Polsce.

  • Zamek Królewski na Wawelu - zamek oraz katedra przypominają dawną świetlność Polski i jej potężnych władców. W podziemiach katedry znajdują się groby królów i wielkich Polaków: Józefa Piłsudskiego, Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego oraz Lecha i Marii Kaczyńskich. Pamięć o ich dokonaniach stanowi element naszej tożsamości narodowej.
  • Auschwitz - Birkenau - to niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady funkcjonujący w latach 1940-1945 na terenie miejscowości Oświęcim - Brzezinka. To jedno z najsmutniejszych miejsc na świecie. W tych obozach  w czasie II wojny światowej zamordowano półtora miliona Żydów, Polaków, Romów a także Rosjan.
  • Zamek Królewski w Warszawie - był siedzibą naszych władców, sejmu i prezydentów II Rzeczypospolitej. Stał się miejscem wielu historycznych wydarzeń. Był budowany, przebudowywany i upiększany przez kilka stuleci. W czasie II wojny światowej został doszczętnie zniszczony. Odbudowano go w latach 1971-1988 wielkim wysiłkiem całego narodu. Dziś jest symbolem wspólnej historii Polaków i tego, że jako naród potrafimy się wydźwignąć z ruin i zniszczenia.

 

DYSKUSJA
Informacje
Historia i społeczeństwo 6. Wehikuł czasu
Autorzy: Tomasz Małkowski
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21163

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Mnożenie pisemne
  1. Czynniki zapisujemy jeden pod drugim wyrównując do prawej.

    mnozenie1
     
  2. Mnożymy cyfrę jedności drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymany wynik zapisujemy pod kreską, wyrównując do cyfry jedności. Gdy przy mnożeniu jednej z cyfr drugiego czynnika przez jedności, dziesiątki i setki drugiego czynnika wystąpi wynik większy od 9, to cyfrę jedności tego wyniku zapisujemy pod kreską, natomiast cyfrę dziesiątek przenosimy do dziesiątek lub setek i dodajemy go do wyniku następnego mnożenia.

    W naszym przykładzie:
    4•3=12 , czyli 2 wpisujemy pod cyframi jedności, a 1 przenosimy do dziesiątek, następnie: 4•1=4, ale uwzględniamy przeniesioną 1, czyli mamy 4+1=5 i 5 wpisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie mamy 4•1=4 i 4 wpisujemy pod cyframi setek.

    mnozenie2
     
  3. Mnożymy kolejną cyfrę drugiego czynnika przez wszystkie cyfry pierwszego czynnika, a otrzymamy wynik zapisujemy pod poprzednim, wyrównując do cyfry dziesiątek.

    W naszym przykładzie:
    1•3=3 i 3 zapisujemy pod cyframi dziesiątek, następnie 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi setek, oraz 1•1=1 i 1 wpisujemy pod cyframi tysięcy.

    mnozenie3
     
  4. Po wykonaniu mnożeń, otrzymane dwa wyniki dodajemy do siebie według zasad dodawania pisemnego.

    mnozenie4
     
  5. W rezultacie wykonanych kroków otrzymujemy wynik mnożenia pisemnego. Iloczyn liczby 113 oraz 14 wynosi 1572.

Zobacz także
Udostępnij zadanie