Historia

Historia i społeczeństwo 6. Wehikuł czasu (Zeszyt ćwiczeń, GWO)

W naszych czasach pod jednym dachem mieszkają 4.54 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

W naszych czasach pod jednym dachem mieszkają

2
 Zadanie

3
 Zadanie

Uważam, iż model rodziny wielopokoleniowej mieszkającej wspólnie w jednym domu, jest znacznie lepszy, ponieważ pozwala na utrzymanie i pielęgnowanie rodzinnych więzi. Rodzina wielopokoleniowa ma wiele zalet. Zapewnia opiekę dziadków nad najmłodszym pokoleniem. Rodzice mogą spokojnie decydować się na posiadanie większej liczby dzieci, ponieważ mają pewność, że otrzymają pomoc i wsparcie, a ich pociechy - odpowiednią opiekę. Ponadto, rodzice mieszkający pod jednym dachem z dziadkami będą w stanie  w przyszłości zaopiekować się nimi. Dziadkowie z wiekiem, mogą przecież tracić dotychczasową sprawność i potrzebować pomocy. W rodzinach wielopokoleniowych dzieci szanują starszych oraz rodzinne tradycje.

DYSKUSJA
Informacje
Autorzy: Tomasz Małkowski
Wydawnictwo: GWO
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

45835

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Porównywanie ułamków

Porównywanie dwóch ułamków polega na stwierdzeniu, który z nich jest mniejszy, który większy.

  • Porównywanie ułamków o takich samych mianownikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same mianowniki, to ten jest większy, który ma większy licznik

    Przykład:

    $$3/8$$ < $$5/8$$
     
  • Porównywanie ułamków o takich samych licznikach
    Jeżeli ułamki zwykłe mają takie same liczniki, to ten jest większy, który ma mniejszy mianownik.

    Przykład:

    $$4/5$$ > $$4/9$$
Zobacz także
Udostępnij zadanie