Historia

Historia i społeczeństwo 6. Wehikuł czasu (Podręcznik, GWO)

Wskaż różnice między szkołą w PRL 4.75 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Wskaż różnice między szkołą w PRL

1
 Zadanie

2
 Zadanie

 

Szkoła w PRL

Moja szkoła

  • szkoła podstawowa trwała osiem lat (do 1961 roku- 7 lat)

  • lekcje także odbywały się w soboty

  • nie było gimnazjum

  • wszyscy uczniowie nosili mundurki oraz tarcze z numerem oraz nazwą szkoły

  • we wszystkich szkołach dzieci uczyły się z tych samych książek jednego wydawnictwa

  • w szkole podstawowej nie uczono języka angielskiego; w klasie piątej zaczynała się nauka języka rosyjskiego

  • nauka w szkole miała służyć wychowaniu komunistów; historia była zakłamana

  • szkoła podstawowa trwa sześć lat

    Zadanie mega premium

    Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

    Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
    DYSKUSJA
    Informacje
    Autorzy: Tomasz Małkowski
    Wydawnictwo: GWO
    Rok wydania:
    Autor rozwiązania
    user profile

    Paulina

    50878

    Nauczyciel

    Wiedza
    Przeliczanie jednostek – centymetry na metry i kilometry

    W praktyce ważna jest umiejętność przeliczania 1 cm na planie lub mapie na ilość metrów lub kilometrów w terenie.

    • 1 m = 100 cm
    • 1 cm = 0,01 m
    • 1 km = 1000 m = 100000 cm
    • 1 m = 0,001 km
    • 1 cm = 0,00001 km

    Przykłady na przeliczanie skali mapy:

    • skala 1:2000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 2000 cm w rzeczywistości, czyli 20 m policzmy: 2000 cm = 2000•0,01= 20 m
    • skala 1:30000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 30000 cm w rzeczywistości, czyli 300 m policzmy: 30000 cm = 30000•0,01= 300 m
    • skala 1:500000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 500000 cm w rzeczywistości, czyli 5 km policzmy: 500000 cm = 500000•0,00001= 5 km
    • skala 1:1000000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 1000000 cm w rzeczywistości, czyli 10 km policzmy: 1000000 cm = 1000000•0,00001= 10 km
    Równość ułamków

    Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

    • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

      Przykład:

      • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

        $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
         
    • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

      Przykład:

      • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

        $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
     
    Zobacz także
    Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
    ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
    zadania
    wiadomości
    ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
    NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
    komentarze
    ... i0razy podziękowaliście
    Autorom