Historia

Bliżej historii 3 2013 (Podręcznik, WSiP)

Powiedz, jakie znaczenie dla rozwoju miasta miało 4.67 gwiazdek na podstawie 9 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Historia

Powiedz, jakie znaczenie dla rozwoju miasta miało

1
 Zadanie

2
 Zadanie

Pojawienie się pierwszych środków transportu miało wielkie znaczenie dla rozwoju miasta. Ludzie zaczęli przemieszczać się po ulicach metropolii znacznie szybciej, wygodniej a przede wszystkim bezpieczniej. W XIX stuleciu upowszechnił się transport miejski poprzez upowszechnienie tramwajów elektrycznych, pierwszych samochodów a także taksówek. Wraz z rozwojem środków komunikacji, systematycznie malało znaczenie dorożek. W miastach zaczęła rozwijać się komunikacja zbiorowa, a dzięki poprawie jakości nawierzchni dróg i ulic coraz powszechniejsze stały się również rowery. Rower zapewniał nie tylko rozrywkę, był także popularnym środkiem transportu. W konstrukcji rowerów na przełomie XIX i XX wieku wprowadzono wiele zmian, dzięki którym jazda stała się wygodniejsza i bezpieczniejsza. Szybko rozwijająca się komunikacja miejska miała przede wszystkim ułatwić transport pracowników do zakładów pracy. Siecią tramwajową najwcześniej pokryły się miasta angielskie. W 1863 roku w Londynie otwarto pierwszą na świecie linię metra.

DYSKUSJA
user profile image
Roksana

8 stycznia 2018
dzieki!
Informacje
Autorzy: Igor Kąkolewski,Anita Plumińska-Mieloch,Krzysztof Kowalewski
Wydawnictwo: WSiP
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

45508

Nauczyciel

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Przeliczanie jednostek – centymetry na metry i kilometry

W praktyce ważna jest umiejętność przeliczania 1 cm na planie lub mapie na ilość metrów lub kilometrów w terenie.

  • 1 m = 100 cm
  • 1 cm = 0,01 m
  • 1 km = 1000 m = 100000 cm
  • 1 m = 0,001 km
  • 1 cm = 0,00001 km

Przykłady na przeliczanie skali mapy:

  • skala 1:2000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 2000 cm w rzeczywistości, czyli 20 m policzmy: 2000 cm = 2000•0,01= 20 m
  • skala 1:30000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 30000 cm w rzeczywistości, czyli 300 m policzmy: 30000 cm = 30000•0,01= 300 m
  • skala 1:500000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 500000 cm w rzeczywistości, czyli 5 km policzmy: 500000 cm = 500000•0,00001= 5 km
  • skala 1:1000000 mówi nam, że 1 cm na mapie to 1000000 cm w rzeczywistości, czyli 10 km policzmy: 1000000 cm = 1000000•0,00001= 10 km
Zobacz także
Udostępnij zadanie