Historia

Określ, które z nowoczesnych rodzajów 4.71 gwiazdek na podstawie 7 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Historia

Określ, które z nowoczesnych rodzajów

1
 Zadanie

2
 Zadanie
3
 Zadanie

Nowoczesne rodzaje broni, które w czasie I wojny światowej umożliwiały skuteczniejsze atakowanie pozycji wroga to:

  • Czołgi - skutecznie zwalczały stanowiska karabinów maszynowych, stanowiły znakomitą osłonę dla atakujących oddziałów piechoty. Wozy opancerzone wykorzystywano głównie do przerywania linii obrony przeciwnika i torowania drogi dla atakujących żołnierzy.
  • Samoloty - bombardowano z nich pozycje wroga oraz ostrzeliwano oddziały nieprzyjacielskich żołnierzy. W późniejszym okresie I wojny światowej skonstruowano także myśliwce, przystosowane do walk w powietrzu.
  • Gazy bojowe - do najbardziej niebezpiecznych środków chemicznych należał gaz musztardowy, substancja trudna do wykrycia i powodująca długotrwałe skażenie powietrza. Podczas walk w 1915 roku w okolicach miejscowości Ypres, Niemcy po raz pierwszy użyli gazów bojowych. Porażeniu nimi uległo ponad 15 tysięcy żołnierzy ententy, a 5 tysięcy z nich zmarło. 
  • Karabiny maszynowe - były nowoczesną bronią o dużej sile rażenia i szybkostrzelności, stanowiły ważne punkty oporu na linii okopów. 
  • Artyleria - była dominującym typem broni na frontach I wojny światowej. Działa wykorzystywane w czasie działań zbrojnych odznaczały się celnością oraz znacznym zasięgiem ognia. Za pomocą ostrzału artyleryjskiego niszczono wrogie stanowiska karabinów maszynowych, a także wspierano natarcia piechoty.

 

DYSKUSJA
komentarz do zadania Określ, które z nowoczesnych rodzajów - Zadanie 1: Śladami przeszłości 3 - strona 253
Natalia

14 kwietnia 2018
Dzięki!
klasa:
Informacje
Autorzy: Stanisław Roszak, Anna Łaszkiewicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
ISBN: 9788326729232
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

71191

Nauczyciel

Wiedza
Wielokrotności

Wielokrotność liczby otrzymamy mnożąc tę liczbę przez kolejne liczby naturalne. 

Uwaga!!!

0 jest wielokrotnością każdej liczby naturalnej. 

Każda liczba naturalna jest wielokrotnością liczby 1. 


Przykłady
:

  • wielokrotności liczby 4 to: 
    • 0, bo  `0*4=0` 
    • 4, bo  `1*4=4`  
    • 8, bo  `2*4=8`  
    • 12, bo  `3*4=12`  
    • 16, bo  `4*4=16`  
    • 20, bo  `5*4=20` , itd.  
       
  • wielokrotności liczby 8 to:
    • 0, bo  `0*8=0`  
    • 8, bo  `1*8=8`  
    • 16, bo  `2*8=16`  
    • 24, bo  `3*8=24`  
    • 32, bo  `4*8=32`  
    • 40, bo  `5*8=40`, itd.  
Zamiana ułamka zwykłego na dziesiętny

Jeżeli ułamek zwykły posiada w mianowniku 10, 100, 1000, … to zamieniamy go na ułamek dziesiętny w następujący sposób: między cyframi liczby znajdującej się w liczniku danego ułamka zwykłego stawiamy przecinek tak, aby po przecinku było tyle cyfr, ile zer w mianowniku. Gdyby zabrakło cyfr przy stawianiu przecinka, to należy dopisać brakującą ilość zer.

Przykłady:

  • $$3/{10}= 0,3$$ ← przepisujemy liczbę 3 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku była jedna cyfra (bo w mianowniku mamy jedno zero); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • $${64}/{100}= 0,64$$ ← przepisujemy liczbę 64 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były dwie cyfry (bo w mianowniku mamy dwa zera); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • $${482}/{1000} = 0,482$$ ← przepisujemy liczbę 482 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były trzy cyfry (bo w mianowniku mamy trzy zera); musimy dopisać 0, ponieważ brakuje nam cyfr przy stawianiu przecinka,

  • $${45}/{10}= 4,5$$ ← przepisujemy liczbę 45 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku była jedna cyfra (bo w mianowniku mamy jedno zero); w tym przypadku nie ma potrzeby dopisywania zer,

  • $${2374}/{100}= 23,74$$ ← przepisujemy liczbę 2374 z licznika i stawiamy przecinek tak, aby po przecinku były dwie cyfry (bo w mianowniku mamy dwa zera); w tym przypadku nie ma potrzeby dopisywania zer.

  Uwaga

Istnieją ułamki zwykłe, które możemy rozszerzyć lub skrócić tak, aby otrzymać w mianowniku 10, 100, 1000,... Jednak nie wszystkie ułamki można zamienić na równe im ułamki dziesiętne, to znaczy tak rozszerzyć lub skrócić, aby otrzymać ułamek o mianowniku 10, 100, 1000 itd.

Przykłady ułamków, które dają się rozszerzyć lub skrócić, tak aby otrzymać ułamek dziesiętny:
$$1/2= {1•5}/{2•5}=5/{10}= 0,5$$
$$3/{20}= {3•5}/{20•5}= {15}/{100}= 0,15$$
$${80}/{400}= {80÷4}/{400÷4}={20}/{100}= 2/{10}= 0,2$$

Nie można natomiast zamienić na ułamek dziesiętny ułamka $$1/3$$. Ułamka tego nie można skrócić ani rozszerzyć tak, aby w mianowniku pojawiła się liczba 10, 100, 1000 itd.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom