Monarchia absolutna - Zadanie Praca z tekstem źródłowym: Śladami przeszłości 2 - strona 222
Historia
Wybierz książkę
Monarchia absolutna 4.62 gwiazdek na podstawie 13 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 2 Klasa
  3. Historia

1. Wyjaśnij, jak autor traktatu tłumaczył konieczność istnienia rządów absolutnych.

Autor traktatu istnienie rządów absolutnych tłumaczył korzyścią jaką władza ta daje państwu. Według autora tylko władza skupiona w jednym ręku może przynieść pożytek krajowi. Władca jako ojciec narodu dba o swoich poddanych. Autor traktatu uważa, iż bez władzy absolutnej monarcha nie może uczynić nic dobrego. Poddani powinni oddać całą władzę w ręce króla, jeśli zależy im na utrzymaniu wielkości swojego państwa. Władza absolutna jest - święta, ojcowska, absolutna i zgodna z rozumem. Pochodzi od Boga, monarcha jako sługa boży jest święty i każdy kto podniesie na niego rękę dopuszcza się największej zbrodni.

2. Wymień cechy, które - zdaniem pisarza - powinien mieć idealny władca absolutny.

- Władca absolutny zdaniem pisarza powinien być:

  • pobożny, powinien miłować Boga;
  • odważny, powinien walczyć w obronie wiary katolickiej;
Zadanie premium

Reszta rozwiązania tego zadania jest widoczna tylko dla użytkowników Premium dla klasy 4 szkoły podstawowej

Jedynie niewielka część zadań rozwiązanych przez naszych nauczycieli jest dostępna za darmo. Wykup konto Premium, aby uzyskać dostęp do całej zawartości serwisu 🙂
DYSKUSJA
komentarz do zadania undefined
Piotr

26 października 2018
Dzieki za pomoc :)
komentarz do zadania undefined
Henryk

20 września 2018
Dziękuję!!!!
opinia do odpowiedzi undefined
Bosky

13 września 2018
Dzięki za pomoc
opinia do zadania undefined
sonia

12 lutego 2018
Dzięki za pomoc :)
opinia do odpowiedzi undefined
Marian

30 grudnia 2017
dzieki!!!!
komentarz do zadania undefined
Paula

17 października 2017
dzięki :)
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Stanisław Roszak
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

75240

Nauczyciel

Wiedza
Dodawanie ułamków dziesiętnych

Dodawanie ułamków dziesiętnych sposobem pisemnym jest bardzo podobne do dodawania liczb naturalnych:

  1. Ułamki podpisujemy tak, aby przecinek znajdował się pod przecinkiem ( cyfra jedności pod cyfrą jedności, cyfra dziesiątek pod cyfrą dziesiątek, cyfra setek pod cyfrą setek itd.);
  2. W miejsce brakujących cyfr po przecinku można dopisać zera;
  3. Ułamki dodajemy tak jak liczby naturalne, czyli działania prowadzimy od kolumny prawej do lewej i wykonujemy je tak, jak gdyby nie było przecinka;
  4. W uzyskanym wyniku stawiamy przecinek tak, aby znajdował się pod napisanymi już przecinkami.

Przykład:

  • $ 1,57+7,6=?$
    dodawanie-ulamkow-1 

    $1,57+7,6=8,17 $

Dodawanie pisemne

Krok po kroku jak wykonywać dodawanie pisemne:

  1. Składniki zapisujemy jeden pod drugim tak, by cyfry jedności tworzyły jedną kolumnę, cyfry dziesiątek – drugą, cyfry setek – trzecią, itd. (czyli cyfry liczb wyrównujemy do prawej strony), a następnie oddzielamy je poziomą kreską.

    dodawanie1
     
  2. Dodawanie prowadzimy od strony prawej do lewej. Najpierw dodajemy jedności, czyli ostatnie cyfry w dodawanych liczbach – w naszym przykładzie będzie to 9 i 3. Jeżeli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie jedności pod kreską piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny dziesiątek.
    W naszym przykładzie mamy $9 + 3 = 12$, czyli w kolumnie jedności piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny dziesiątek.

    dodawanie2
     
  3. Następnie dodajemy dziesiątki naszych liczb wraz z cyfrą przeniesioną i postępujemy jak poprzednio, czyli jeśli uzyskana suma jest większa od 9, to w kolumnie dziesiątek piszemy cyfrę jedności tej sumy, a pozostałą cyfrę sumy przenosimy do kolumny setek.
    W naszym przykładzie otrzymamy: $1 + 5 + 6 = 12$, czyli w kolumnie dziesiątek piszemy 2, a 1 przenosimy do kolumny setek.

    dodawanie3
     
  4. Dodajemy cyfry setek wraz z cyfrą przeniesioną i wynik zapisujemy pod kreską.
    W naszym przykładzie mamy: $1+2+1=4$ i wynik ten wpisujemy pod cyframi setek.

    dodawanie4
     
  5. W rezultacie opisanego postępowania otrzymujemy wynik dodawania pisemnego.
    W naszym przykładzie sumą liczb 259 i 163 jest liczba 422.

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY3708ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA5557WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE814KOMENTARZY
komentarze
... i8645razy podziękowaliście
Autorom