Historia

Wczoraj i dziś 6. Zeszyt ucznia cz. 2 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Zapoznaj się z tabelą zawierającą 4.52 gwiazdek na podstawie 52 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Zapoznaj się z tabelą zawierającą

5
 Zadanie

6
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

1. W jakich dziedzinach - zdaniem Polaków - nastąpiły najkorzystniejsze zmiany?

- Po 1989 roku poprawił się stan polskiej gospodarki;

- Wzrosło znaczenie naszego kraju na arenie międzynarodowej;

- Poprawił się poziom polskiej edukacji (obecnie więcej osób posiada wyższe wykształcenie, wzrosła liczba specjalistów i fachowców);

- Nasi rodacy zaczęli mieć autentyczny wpływ na sprawy własnego kraju, poczuli się dumni z bycia Polakami;

2. Co zmieniło się w Polsce na gorsze po 1989 roku?

- Po 1989 roku znacznie pogorszyła się życzliwość ludzi wobec siebie.

3. Jak myślisz, dlaczego po 1989 roku wzrosła duma Polaków z własnego kraju?

- Po 1989 roku wzrosła duma Polaków z własnego kraju, ponieważ nastąpił rozkwit gospodarczy i polityczny Polski. W naszej ojczyźnie pojawiło się wiele nowoczesnych firm, dzięki którym powstało wiele nowych miejsc pracy. Nastąpił rozwój regionalny naszego kraju, zmieniła się infrastruktura polskich dróg, nastąpił rozwój budownictwa. Po obaleniu komunizmu w Polsce pojawiła się także możliwość podróżowania po świecie z możliwością dokształcania się. Polacy stali się narodem bardzo dobrze wykształconym, pewnym siebie, potrafiącym wykorzystać zdobyte za granicą doświadczenie zawodowe po powrocie do swojej ojczyzny.

DYSKUSJA
user profile image
Gość

29 maja 2017
Super. Dzięki za odpowiedź :)
user profile image
igorroz0404

25 maja 2017
Jesteście cudni 👌
user profile image
Lewandowski Maciej

26 marca 2017
Czemu 3jest takie dlugie
user profile image
Paulina

21367

29 marca 2017
@Lewandowski Maciej Cześć, powyższe zadanie zawiera bardzo szczegółową odpowiedź na pytanie podane w poleceniu. Możesz je skrócić, bądź zmodyfikować według własnego uznania. Pozdrawiamy!
Informacje
Wczoraj i dziś 6. Zeszyt ucznia cz. 2
Autorzy: Tomasz Maćkowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21367

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Pole powierzchni prostopadłościanu

Pole powierzchni prostopadłościanu to suma pól wszystkich jego ścian.

$$P_p$$ -> pole powierzchni

Pole powierzchni prostopadłościanu
 

Każdy prostopadłościan ma 3 pary takich samych ścian.

Pole powierzchni oblicza się z poniższego wzoru, gdzie $$P_1$$, $$P_2$$ i $$P_3$$ to pola ścian prostopadłościanu.

$$P_p=2•P_1+2•P_2+2•P_3$$

Wzór na pole powierzchni prostopadłościanu możemy zapisać w następującej postaci:
$$P_p = 2•a•b + 2•b•c + 2•a•c$$ (a,b,c - wymiary prostopadłościanu)
 

  Zapamiętaj

Sześcian ma sześć jednakowych ścian, więc pole jego powierzchni oblicza się ze wzoru: $$P_p=6•P$$, gdzie P oznacza pole jednej ściany tego sześcianu. Natomiast wzór na pole powierzchni sześcianu możemy zapisać w następującej postaci: $$P_p = 6•a•a = 6•a^2$$ (a - bok sześcianu).

Prostopadłościan

Prostopadłościan to figura przestrzenna, której kształt przypomina pudełko lub akwarium.

Prostopadłościan

  • Każda ściana prostopadłościanu jest prostokątem.
  • Każdy prostopadłościan ma 6 ścian - 4 ściany boczne i 2 podstawy, 8 wierzchołków i 12 krawędzi.
  • Dwie ściany mające wspólną krawędź nazywamy prostopadłymi.
  • Dwie ściany, które nie mają wspólnej krawędzi, nazywamy równoległymi.
  • Każda ściana jest prostopadła do czterech ścian oraz równoległa do jednej ściany.

Z każdego wierzchołka wychodzą trzy krawędzie – jedną nazywamy długością, drugą – szerokością, trzecią – wysokością prostopadłościanu i oznaczamy je odpowiednio literami a, b, c. Długości tych krawędzi nazywamy wymiarami prostopadłościanu.

Prostopadłościan - długości

a – długość prostopadłościanu, b – szerokość prostopadłościanu, c - wysokość prostopadłościanu.

Prostopadłościan, którego wszystkie ściany są kwadratami nazywamy sześcianem.Wszystkie krawędzie sześcianu mają jednakową długość.

kwadrat
Zobacz także
Udostępnij zadanie