Historia

Wczoraj i dziś 6. Zeszyt ucznia cz. 1 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Uzupełnij schemat informacjami dotyczącymi polityki 4.54 gwiazdek na podstawie 35 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Uzupełnij schemat informacjami dotyczącymi polityki

2
 Zadanie

3
 Zadanie

4
 Zadanie
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

WŁADZE ZSRR

Religia:

- walka z Kościołem prawosławnym;

- okradanie, niszczenie, bezczeszczenie świątyń oraz cerkwi;

- komuniści dążyli do stworzenia społeczeństwa bezwyznaniowego, ateistycznego;

Polityka gospodarcza:

- w 1929 roku komunistyczne władze rozpoczęły likwidację prywatnych gospodarstw rolnych;

- Dążono do stworzenia dużych gospodarstw państwowych;

- Nieposłusznych chłopów mordowano, bądź wysiedlano;

Wychowanie młodzieży:

- komuniści dążyli do stworzenia nowego człowieka, tzw. homo sovieticus;

- od najmłodszych lat wpajano dzieciom uwielbienie do Stalina, nienawiść do przeciwników komunizmu;

- wzorem dla młodzieży wychowywanej w duchu komunizmu była historia Pawlika Morozowa, który nie zawahał się donieść na swojego ojca ukrywającego zboże. Dla komunistów Morozow stał się wzorem patriotyzmu.

DYSKUSJA
user profile image
Gość

10-01-2018
To zdanie o religii i polityce gospodarczej jest dla mnie nie zrozumiałe jestem Karolina Raś
user profile image
Paulina

21160

10-01-2018

@Gość W zadaniu należało uzupełnić schemat informacjami dotyczącymi polityki Związku Sowieckiego w dziedzinie religii, gospodarki i wychowania młodzieży. Informacje, które podałam od pauz - należy wpisać w odpowiednie linijki. 

user profile image
Monia

27-03-2017
dzięki ;D
user profile image
Gabi5

1

08-02-2017
Wszystko fajnie ale my mamy mało miejsca do pisania
user profile image
Paulina

21160

09-02-2017
@Gabi5 Cześć, zawsze możesz zrobić krótsza własną notatkę, wzorując się na naszej odpowiedzi. Wtedy jest pewność że nikt nie będzie miał tak samo jak ty. Pozdrawiamy!
user profile image
Gość

13-02-2017
@Odrabiamy.pl prawda
user profile image
Gość

10-01-2018
@Paulina dzienks
user profile image
Gość

06-01-2017
Dzięki
user profile image
Szymon Musalewski

31-12-2016
:)
Informacje
Wczoraj i dziś 6. Zeszyt ucznia cz. 1
Autorzy: Tomasz Maćkowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

21160

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Wzajemne położenie prostych

Dwie proste mogą się przecinać w punkcie, mogą być do siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Proste przecinające się w punkcie P – proste mające jeden punkt wspólny.

    prosteprzecinajace
     
  2. Proste prostopadłe – to proste przecinające się pod kątem prostym.

    Jeśli proste a i b są prostopadłe (inaczej mówiąc prosta a jest prostopadła do prostej b), zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a⊥b$$. Dwie proste prostopadłe tworzą cztery kąty proste

    prostekatprosty
     
  3. Proste równoległe – to proste nie mające punktów wspólnych lub pokrywające się.

    Jeżeli proste a i b są równoległe (inaczej mówiąc prosta a jest równoległa do prostej b), to zapisujemy to symbolicznie w następujący sposób: $$a∥b$$.
     

    proste-rownlegle
Skala i plan

Przy wykonywaniu rysunków niektórych przedmiotów lub sporządzaniu map, planów musimy zmniejszyć rzeczywiste wymiary przedmiotów, aby rysunki zmieściły się na kartce. Są też rzeczy niewidoczne dla oka, które obserwujemy za pomocą mikroskopu, wówczas rysunki przedstawiamy w powiększeniu.
W tym celu stosujemy pewną skalę. Skala określa, ile razy dany obiekt został pomniejszony lub powiększony. Rozróżniamy zatem skale zmniejszające i zwiększające.

Skala 1:2 („jeden do dwóch”) oznacza, że przedstawiony obiekt jest dwa razy mniejszy od rzeczywistego, czyli jego wymiary są dwa razy mniejsze od rzeczywistych.

Skala 2:1 („dwa do jednego”) oznacza, że przedstawiony obiekt jest dwa razy większy od rzeczywistego, czyli jego wymiary są dwa razy większe od rzeczywistych.

Skala 1:1 oznacza, że przedstawiony obiekt jest taki sam jak rzeczywisty.

Przykład:

skala
 

Prostokąt środkowy jest wykonany w skali 1:1. Mówimy, że jest naturalnej wielkości. Prostokąt po lewej stronie został narysowany w skali 1:2, czyli jego wszystkie wymiary zostały zmniejszone dwa razy. Prostokąt po prawej stronie został narysowany w skali 2:1, czyli jego wszystkie wymiary zostały zwiększone dwa razy.

 

Przykłady na odczytywanie skali:

  • skala 1:50 oznacza zmniejszenie 50 razy
  • skala 20:1 oznacza zwiększenie 20 razy
  • skala 1:8 oznacza zmniejszenie 8 razy
  • skala 5:1 oznacza zwiększenie 5 razy
 

Plan to obraz niewielkiego obszaru, terenu, przedstawiony na płaszczyźnie w skali. Plany wykonuje się np. do przedstawienia pokoju, mieszkania, domu, rozkładu ulic w osiedlu lub mieście.

Mapa to podobnie jak plan obraz obszaru, tylko większego, przedstawiony na płaszczyźnie w skali (mapa musi uwzględniać deformację kuli ziemskiej). Mapy to rysunki terenu, kraju, kontynentu.

Skala mapy
Na mapach używa się skali pomniejszonej np. 1:1000000. Oznacza to, że 1 cm na mapie oznacza 1000000 cm w rzeczywistości (w terenie).

Przykłady na odczytywanie skali mapy
  • skala 1:500000 oznacza, że 1 cm na mapie to 500000 cm w rzeczywistości
  • skala 1:2000 oznacza, że 1 cm na mapie to 2000 cm w rzeczywistości
Zobacz także
Udostępnij zadanie