Historia

Wczoraj i dziś 6. Zeszyt ucznia cz. 1 (Zeszyt ćwiczeń, Nowa Era)

Jak myślisz, dlaczego Józef Piłsudski 4.76 gwiazdek na podstawie 17 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Jak myślisz, dlaczego Józef Piłsudski

1
 Zadanie
2
 Zadanie

3
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.
To rozwiązanie również znajduje się na naszej stronie!

uzyskaj dostęp do tego oraz tysięcy innych zadań, które dla Was rozwiązaliśmy

DYSKUSJA
user profile image
frako-

14-01-2017
najlepsza strona na świecie
user profile image
Czekolek

20-12-2016
Dziekuje za zadanko:)
user profile image
Paulina

10738

20-12-2016
@Czekolek Proszę:)
user profile image
xTor9

18-12-2016
Kocham Was XD dzięki wam nadrobiłem zaległości w ćwiczeniach <3
user profile image
Paulina

10738

19-12-2016
Bardzo nas to cieszy że jesteśmy pomocni :) Pozdrawiamy!
user profile image
lord9120

17-12-2016
Dobra ROBOTA Odrabiamy.pl ;D
user profile image
Paulina

10738

17-12-2016
Napiszemy krótko DZIĘKI :)
user profile image
Karol Mosioł

5

14-12-2016
Odrabiamy.pl jesteś botem tak czy nie bo widzę cały czas te same teksty ;p
user profile image
Paulina

10738

15-12-2016
Cześć, jak ktoś pyta o to samo :) to udzielamy takiej samej odpowiedzi:P Pozdrawiamy!
user profile image
zbuczyn1979

09-12-2016
dzienki za zadanie :)
user profile image
Paulina

10738

09-12-2016
Cześć,cieszymy się że jesteś zadowolony z rozwiązania, każdy zadowolony użytkownik to dla nas dodatkowa motywacja do pracy :) Pozdrawiamy!
Informacje
Wczoraj i dziś 6. Zeszyt ucznia cz. 1
Autorzy: Tomasz Maćkowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

10735

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000...

Aby podzielić ułamek dziesiętny przez 10, 100, 1000 itd. należy przesunąć przecinek w lewo o tyle miejsc ile jest zer w liczbie przez którą dzielimy (czyli w 10, 100, 1000 itd.)

Przykłady:

  • $$0,34÷10= 0,034$$ ← przesuwamy przecinek o jedno miejsce w lewo
  • $$311,25÷100= 3,1125$$ ← przesuwamy przecinek o dwa miejsca w lewo
  • $$53÷1000= 0,053$$ ← przesuwamy przecinek o trzy miejsca w lewo
Zamiana ułamka dziesiętnego na zwykły

Licznikiem ułamka zwykłego jest liczba naturalna jaką utworzyłyby cyfry ułamka dziesiętnego, gdyby nie było przecinka, mianownikiem jest liczba zbudowana z cyfry 1 i tylu zer, ile cyfr po przecinku zawiera ułamek dziesiętny.

Przykłady:

  • $$0,25 = {25}/{100}$$ ← licznikiem ułamka zwykłego jest liczba 25 (ponieważ taką liczbę tworzą cyfry ułamka dziesiętnego bez przecinka), mianownikiem ułamka zwykłego jest liczba zbudowana z 1 oraz z dwóch zer, czyli liczba 100, ponieważ dwie cyfry stoją po przecinku,

  • $$4,305={4305}/{1000}$$ ← licznikiem ułamka zwykłego jest liczba 4305 (ponieważ taką liczbę tworzą cyfry ułamka dziesiętnego bez przecinka), mianownikiem ułamka zwykłego jest liczba zbudowana z 1 oraz z trzech zer, czyli liczba 1000, ponieważ trzy cyfry stoją po przecinku.

Zobacz także
Udostępnij zadanie