Historia

Wczoraj i dziś 6 (Podręcznik, Nowa Era)

Wskaż miejsce podpisania traktatu... 4.54 gwiazdek na podstawie 11 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia

Wskaż miejsce podpisania traktatu...

Praca z mapą
 Zadanie

UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

1. Wskaż miejsce podpisania traktatu pokojowego z Niemcami w 1919 roku. 

Traktat pokojowy, kończący I wojnę światową podpisano w 1919 roku w Wersalu (Francja)

2. Wymień kraje europejskie, które powstały po I wojnie światowej.

Po I wojnie światowej powstały:

  • Czechosłowacja 
  • Polska
  • Królestwo Serbów Chorwatów i Słoweńców
  • Litwa
  • Łotwa
  • Estonia 

3. Odpowiedz, które państwa poniosły największe straty terytorialne w wyniku I wojny światowej. 

Największe straty terytorialne w wyniku I wojny światowej poniosły:

  • Austro - Węgry - na dawnym terytorium tego państwa powstały m.in.: Czechosłowacja, Węgry, Austria, Królestwo Serbów, Chorowatów i Słoweńców, a także Polska (obszar dawnego zaboru austriackiego) oraz Rumunia (zachodnia część tego państwa).
  • Cesarstwo Rosyjskie - na dawnym terytorium mocarstwa powstały m.in.: Polska (dawny zabór rosyjski), Litwa, Łotwa, Estonia, Finlandia.

 

DYSKUSJA
user profile image
Maria

8 grudnia 2017
Dzięki za pomoc :)
Informacje
Autorzy: Grzegorz Wojciechowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Korepetytor

Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom
Wiedza
Równość ułamków

Każdy ułamek można zapisać na nieskończoną ilość sposobów. Dokonując operacji rozszerzania lub skracania otrzymujemy ułamek, który jest równy ułamkowi wyjściowemu.

Pamiętajmy jednak, że każdy ułamek można rozszerzyć, jednak nie każdy ułamek można skrócić. Ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.

  • Rozszerzanie ułamków - mnożymy licznik i mianownik przez tą sama liczbę różną od zera; ułamek otrzymamy w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Rozszerzmy ułamek $$3/5$$ przez 3, czyli licznik i mianownik mnożymy przez 3:

      $$3/5=9/{15}={27}/{45}=...$$
       
  • Skracanie ułamków - dzielimy licznik i mianownik przez tą samą liczbę różną od zera; ułamek otrzymany w ten sposób jest równy ułamkowi wyjściowemu.

    Przykład:

    • Skróćmy ułamek $$8/{16}$$ przez 2, czyli licznik i mianownik dzielimy przez 2:

      $$8/{16}=4/8=2/4=1/2$$ 
 
Kolejność wykonywania działań

Przy rozwiązywaniu bardziej skomplikowanego działania, najważniejsze jest zachowanie kolejności wykonywania działań.

Kolejność wykonywania działań:

  1. Wykonywanie działań w nawiasach;

  2. Potęgowanie i pierwiastkowanie;

  3. Mnożenie i dzielenie (jeżeli w działaniu występuje dzielenie lub zarówno mnożenie, jak i dzielenie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej do prawej strony).
    Przykład: $$16÷2•5=8•5=40$$;

  4. Dodawanie i odejmowanie (jeżeli w działaniu występuje odejmowanie lub zarówno dodawanie, jak i odejmowanie, to działania wykonujemy w kolejności w jakiej są zapisane od lewej strony do prawej).
    Przykład: $$24 - 6 +2 = 18 + 2 = 20$$.

Przykład:

$$(45-9•3)-4=(45-27)-4=18-4=14 $$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie