Historia

Wczoraj i dziś 6 (Podręcznik, Nowa Era)

Opisz życie codzienne mieszkańców okupowanej 4.54 gwiazdek na podstawie 26 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

Życie codzienne mieszkańców okupowanej Polski.

W podbitej Polsce, Niemcy wyodrębnili jedną część, którą wcieli do Rzeszy oraz drugą nazwaną - Generalnym Gubernatorstwem ze stolicą w Krakowie. Tereny zajęte przez Związek Sowiecki zostały włączone do tego państwa i pozostały pod jego okupacją do czasu agresji Niemiec na ZSRR w 1941 roku. Na okupowanych obszarach Niemcy wprowadzili wiele nowych restrykcyjnych rozporządzeń, między innymi godzinę policyjną, która zabraniała Polakom opuszczania mieszkań po zmroku. W wielu miejscach publicznych: parkach, kawiarniach, kinach, teatrach mogli przebywać tylko Niemcy. Dla nich były też przeznaczone specjalne sklepy z dobrym zaopatrzeniem oraz specjalnie oznakowane wagony tramwajowe. Wszelkie przejawy nieposłuszeństwa Polaków wobec okupantów były karane śmiercią. Polakom brakowało wielu podstawowych artykułów żywnościowych, ich sprzedaż była często reglamentowana. W celu zastraszenia i zmuszenia Polaków do posłuszeństwa, niemieccy okupanci organizowali uliczne łapanki. Zatrzymane w trakcie łapanek przypadkowe osoby wywożono do obozów koncentracyjnych, więzień lub na roboty przymusowe do Niemiec. Polacy żyli w ciągłym strachu, niepewności jutra, byli terroryzowani i prześladowani przez okupantów.

DYSKUSJA
user profile image
Piotrek

16-03-2017
Długie xd
user profile image
Paulina

10634

17-03-2017
@Piotrek Cześć, powyższe zadanie zawiera bardzo szczegółową odpowiedź na pytanie podane w poleceniu. Możesz je skrócić, bądź zmodyfikować według własnego uznania. Pozdrawiamy!
Informacje
Wczoraj i dziś 6
Autorzy: Grzegorz Wojciechowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile image

Paulina

10633

Nauczyciel

Masz wątpliwości co do rozwiązania?

Wiedza
Oś liczbowa

Oś liczbowa to prosta, na której każdemu punktowi jest przypisana dana wartość liczbowa, zwana jego współrzędną.

Przykład:

osie liczbowe

Odcinek jednostkowy na tej osi to część prostej między -1 i 0.

Po prawej stronie od 0 znajduje się zbiór liczb nieujemnych, a po lewej zbiór liczb niedodatnich. Grot strzałki wskazuje, że w prawą stronę rosną wartości współrzędnych. Oznacza to, że wśród wybranych dwóch współrzędnych większą wartość ma ta, która leży po prawej stronie (względem drugiej współrzędnej).

Dodawanie ułamków zwykłych
  1. Dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach – dodajemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

    Przykład:

    • $$4/7+6/7={10}/7=1 3/7$$

      Uwaga

    Gdy w wyniku dodania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości (jak w przykładzie powyższym).

    Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę (jak w przykładzie poniżej).

  2. Dodawanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy dodawanie.

    Przykład:

    • $$3/10+ 1/5=3/{10}+ {1•2}/{5•2}=3/{10}+ 2/{10}=5/{10}={5÷5}/{10÷5}=1/2$$
       
  3. Dodawanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach.

      $$2 1/3+ 1 1/3= {2•3+1}/3+{1•3+1}/3=7/3+4/3={11}/3=3 2/3$$
       
    • II sposób – oddzielnie dodajemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

      Przykład:

      $$2 1/3+ 1 1/3= 2 + 1/3+ 1 + 1/3= 3 + 2/3= 3 2/3$$
       
  4. Dodawanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy dodawanie.

      $$2 1/3+ 1 1/2= {2•3+1}/3+{1•2+1}/2=7/3+3/2={7•2}/{3•2}+{3•3}/{2•3}={14}/6 + 9/6={23}/6=3 5/6$$
       
    • II sposób – oddzielnie dodajemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

      Przykład:

      $$2 1/3+ 1 1/2= 2 + 1/3+ 1 + 1/2= 3 + 1/3+ 1/2= 3 + {1•2}/{3•2}+ {1•3}/{2•3}= 3 + 2/6+ 3/6= 3 + 5/6= 3 5/6$$
 
Zobacz także
Udostępnij zadanie