Historia

Wczoraj i dziś 6 (Podręcznik, Nowa Era)

Opisz życie codzienne mieszkańców okupowanej 4.54 gwiazdek na podstawie 26 opinii
  1. Szkoła podstawowa
  2. 6 Klasa
  3. Historia
UWAGA! Oglądasz stare wydanie książki. Kliknij tutaj, aby zobaczyć najnowsze.

Życie codzienne mieszkańców okupowanej Polski.

W podbitej Polsce, Niemcy wyodrębnili jedną część, którą wcieli do Rzeszy oraz drugą nazwaną - Generalnym Gubernatorstwem ze stolicą w Krakowie. Tereny zajęte przez Związek Sowiecki zostały włączone do tego państwa i pozostały pod jego okupacją do czasu agresji Niemiec na ZSRR w 1941 roku. Na okupowanych obszarach Niemcy wprowadzili wiele nowych restrykcyjnych rozporządzeń, między innymi godzinę policyjną, która zabraniała Polakom opuszczania mieszkań po zmroku. W wielu miejscach publicznych: parkach, kawiarniach, kinach, teatrach mogli przebywać tylko Niemcy. Dla nich były też przeznaczone specjalne sklepy z dobrym zaopatrzeniem oraz specjalnie oznakowane wagony tramwajowe. Wszelkie przejawy nieposłuszeństwa Polaków wobec okupantów były karane śmiercią. Polakom brakowało wielu podstawowych artykułów żywnościowych, ich sprzedaż była często reglamentowana. W celu zastraszenia i zmuszenia Polaków do posłuszeństwa, niemieccy okupanci organizowali uliczne łapanki. Zatrzymane w trakcie łapanek przypadkowe osoby wywożono do obozów koncentracyjnych, więzień lub na roboty przymusowe do Niemiec. Polacy żyli w ciągłym strachu, niepewności jutra, byli terroryzowani i prześladowani przez okupantów.

DYSKUSJA
user avatar
nzelazna

21 marca 2018
Dzięki :)
user avatar
Jarosław

10 marca 2018
dzięki!!!
user avatar
Piotrek

16 marca 2017
Długie xd
user avatar
Paulina

50932

17 marca 2017
@Piotrek Cześć, powyższe zadanie zawiera bardzo szczegółową odpowiedź na pytanie podane w poleceniu. Możesz je skrócić, bądź zmodyfikować według własnego uznania. Pozdrawiamy!
Informacje
Autorzy: Grzegorz Wojciechowski
Wydawnictwo: Nowa Era
Rok wydania:
Autor rozwiązania
user profile

Paulina

50927

Nauczyciel

Wiedza
Wzajemne położenie odcinków

Dwa odcinki mogą być względem siebie prostopadłe lub równoległe.

  1. Odcinki prostopadłe – odcinki zawarte w prostych prostopadłych – symboliczny zapis $$AB⊥CD$$.

    odcinkiprostopadle
     
  2. Odcinki równoległe – odcinki zawarte w prostych równoległych – symboliczny zapis $$AB∥CD$$.

    odicnkirownolegle
 
Dodawanie ułamków zwykłych
  1. Dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach – dodajemy liczniki, a mianownik pozostawiamy bez zmian.

    Przykład:

    • $$4/7+6/7={10}/7=1 3/7$$

      Uwaga

    Gdy w wyniku dodania ułamków otrzymamy ułamek niewłaściwy, warto wyłączyć z niego całości (jak w przykładzie powyższym).

    Często ułamek otrzymany w wyniku można skrócić, czyli podzielić licznik i mianownik przez tę samą liczbę (jak w przykładzie poniżej).

  2. Dodawanie ułamków o różnych mianownikach – najpierw sprowadzamy je do wspólnego mianownika (czyli tak je rozszerzamy lub skracamy, aby otrzymać w mianowniku taką samą liczbę), następnie wykonujemy dodawanie.

    Przykład:

    • $$3/10+ 1/5=3/{10}+ {1•2}/{5•2}=3/{10}+ 2/{10}=5/{10}={5÷5}/{10÷5}=1/2$$
       
  3. Dodawanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają takie same mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, a następnie wykonujemy dodawanie ułamków o jednakowych mianownikach.

      $$2 1/3+ 1 1/3= {2•3+1}/3+{1•3+1}/3=7/3+4/3={11}/3=3 2/3$$
       
    • II sposób – oddzielnie dodajemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które mają identyczne mianowniki.

      Przykład:

      $$2 1/3+ 1 1/3= 2 + 1/3+ 1 + 1/3= 3 + 2/3= 3 2/3$$
       
  4. Dodawanie liczb mieszanych, których składniki ułamkowe mają różne mianowniki.

    • I sposób – zamieniamy liczby mieszane na ułamki niewłaściwe, następnie sprowadzamy je do wspólnego mianowniku, a potem wykonujemy dodawanie.

      $$2 1/3+ 1 1/2= {2•3+1}/3+{1•2+1}/2=7/3+3/2={7•2}/{3•2}+{3•3}/{2•3}={14}/6 + 9/6={23}/6=3 5/6$$
       
    • II sposób – oddzielnie dodajemy składniki całkowite i oddzielnie składniki ułamkowe, które musimy najpierw sprowadzić do wspólnego mianownika.

      Przykład:

      $$2 1/3+ 1 1/2= 2 + 1/3+ 1 + 1/2= 3 + 1/3+ 1/2= 3 + {1•2}/{3•2}+ {1•3}/{2•3}= 3 + 2/6+ 3/6= 3 + 5/6= 3 5/6$$
 
Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY0ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA0WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE0KOMENTARZY
komentarze
... i0razy podziękowaliście
Autorom