Korzystając z dostępnych źródeł informacji... - Zadanie 2: Fizyka 3 - strona 41
Wybierz przedmiot
Brak innych książek z tego przedmiotu
Korzystając z dostępnych źródeł informacji... 4.75 gwiazdek na podstawie 8 opinii
  1. Gimnazjum
  2. 3 Klasa
  3. Fizyka

Korzystając z dostępnych źródeł informacji...

1
 Zadanie

2
 Zadanie

3
 Zadanie
4
 Zadanie

Bez pola magnetycznego Ziemi, nie byłoby możliwe prawidłowe funkcjonowanie organizmów. Dzięki niemu możliwy jest przepływ krwi w organizmie i prawidłowy metabolizm komórek. Pole magnetyczne wzbudza atomy i cząsteczki w organizmach, dzięki czemu mogą one funkcjonować. Jednak południowy biegun Ziemi źle wpływa na nasz organizm - powoduje zmniejszenie wychwytywania tlenu i zakwaszanie komórek. Niektóre zwierzęta natomiast, na przykład pszczoły i ptaki, mają tzw. zmysł magnetyczny. Powoduje on, że są one w stanie same ustalić, gdzie znajduje się północy i południowy biegun Ziemi. Pomaga im to w migracjach. 

DYSKUSJA
klasa:
4 szkoły podstawowej
Informacje
Autorzy: Roman Grzybowski
Wydawnictwo: Operon
Rok wydania:
ISBN: 9788378794363
Autor rozwiązania
user profile

Ola

21346

Nauczyciel

Wiedza
Wielokrotności

Wielokrotność liczby otrzymamy mnożąc tę liczbę przez kolejne liczby naturalne. 

Uwaga!!!

0 jest wielokrotnością każdej liczby naturalnej. 

Każda liczba naturalna jest wielokrotnością liczby 1. 


Przykłady
:

  • wielokrotności liczby 4 to: 
    • 0, bo  `0*4=0` 
    • 4, bo  `1*4=4`  
    • 8, bo  `2*4=8`  
    • 12, bo  `3*4=12`  
    • 16, bo  `4*4=16`  
    • 20, bo  `5*4=20` , itd.  
       
  • wielokrotności liczby 8 to:
    • 0, bo  `0*8=0`  
    • 8, bo  `1*8=8`  
    • 16, bo  `2*8=16`  
    • 24, bo  `3*8=24`  
    • 32, bo  `4*8=32`  
    • 40, bo  `5*8=40`, itd.  
Wyłączenie całości z ułamka niewłaściwego

Jeśli ułamek jest niewłaściwy (czyli jego mianownik jest równy lub mniejszy od licznika) to możemy wyłączyć z niego całość, tzn. dzielimy (być może zresztą) licznik przez mianownik (tzn. sprawdzamy ile razy mianownik „zmieści się” w liczniku) i otrzymujemy w ten sposób liczbę naturalną, będącą całością (tzw. składnik całkowity) oraz resztę, która jest ułamkiem właściwym (tzw. składnik ułamkowy).

Przykład: `9/4=2\1/4` 

Opis powyższego przykładu: Dzielimy 9 przez 4, czyli sprawdzamy ile razy 4 zmieści się w 9. Liczba 4 zmieści się 2 razy w liczbie 9, czyli otrzymujemy 2 i resztę 1 (bo $2•4= 8$, czyli do 9 brakuje 1, i ona jest naszą resztą). 

Zobacz także
Ostatnie 7 dni na Odrabiamy w liczbach...
ROZWIĄZALIŚMY3575ZADAŃ
zadania
wiadomości
ODPOWIEDZIELIŚMY NA5892WIADOMOŚCI
NAPISALIŚCIE887KOMENTARZY
komentarze
... i8975razy podziękowaliście
Autorom